19 april 2024, 17:32:03

Wildkleur geelwangen

Gestart door •=Bonnie=•, 19 maart 2007, 15:26:44

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

19 maart 2007, 15:26:44 Last Edit: 19 maart 2007, 16:42:09 by Bonnie

Koppel Geelwang x Opaline-geelwang


Wildkleur geelwang man.


Opaline-geelwang pop.

Geen goede foto's jammer genoeg omdat ik door de fijne tralies heen recht tegen het licht in moest fotograferen en ze daarnaast geen seconde stil zaten maar ik maar als ze eenmaal buiten zitten wel betere :)

't is niet echt goed te zien maar met name de man heeft een knalgele kop waarbij de wang amper van het masker te onderscheiden is.

Rianne

Wat is de pop apart gepareld! Het lijkt wel veel feller geel als bij een gewone geparelde. :D

•=Bonnie=•

19 maart 2007, 15:31:17 #2 Last Edit: 19 maart 2007, 15:37:58 by Bonnie
Ze hebben beiden een verhoogde geelfactor met name de man, geen van beide heeft wit. Bij de man zijn beide vleugelvlekken ook gelig en in zijn masker is ook geen wit. Misschien dat het daardoor komt. In het echt is het contrast wat minder hoor, ik moest nogal lomp inflitsen vanwege het licht achter de vogels.

Ludo

Prachtige vogels,

en ook vrij zeldzaam ! (tegenwoordig vind je bijna alleen nog maar geelwangopalinecinnamon's)

De verhoogde geelfactor is ook heel bijzonder, het kan soms wijzen op split fallow. Zou het kunnen ?
Ken je de splitten ?

De man zou ook door zijn donkere kleur en felle kop zeer goed zijn om tegen een dominant pastel te zetten, zo kan je dominant pastel geelwangen kweken.

Het voordeel dat deze vogels geen cinnamon bezitten is ook dat je via de pop er geelwangopalinefallows uit zou kunnen kweken (via de afstammelingen natuurlijk, tenzij ze toch split fallow zijn, dan zou het nog sneller gaan)

Je kan ze natuurlijk ook bijeen laten, een mooi koppel op zichzelf.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rianne

Ik ben zeer benieuwd naar de jongen die hieruit komen, of die ook zo geel zijn. Dat zal toch haast wel? :)

•=Bonnie=•

19 maart 2007, 15:43:34 #5 Last Edit: 19 maart 2007, 16:20:12 by Bonnie
Citaat van: Rianne op 19 maart 2007, 15:40:19
Ik ben zeer benieuwd naar de jongen die hieruit komen, of die ook zo geel zijn. Dat zal toch haast wel? :)


Ja dat verwacht ik eigenlijk wel ja. Ze hebben gelukkig beide ringen van een ander jaar en volgens de verkoper kwamen ze niet van dezelfde kweker dus daar heb ik wel mazzel mee. Ik denk alleen dat de man is opgevoed door een roodrug want hij zingt raar  :D

Ik hoop dat de man niet split cinnamon blijkt maar daar komen we op deze manier meteen mooi achter.

Maar goed, dan kweek ik toch nog altijd geelwangen zonder cinnamon dus echt een ramp zal het niet zijn.

Rianne

Mijn apart gekleurde valkparkiet Nevada maakt ook rare geluiden. Waar een normaal valkje fluit, doet zijn 'krawk' ::) Maar ze heeft een ei gelegd, ik hoop dat het bevrucht is. :)

•=Bonnie=•

Zodra er eitjes zijn zal ik een update posten en uiteraard wat foto's van de jongen als ze veren krijgen. Zelf ben ik ook erg nieuwsgierig naar wat eruit komt.

•=Bonnie=•

Het 1e ei is een feit! Ik heb alleen nog nooit zo'n klein valkparkieten ei gezien, het is zo klein als dat van een catharina! Echt zonder dollen, ik heb er geen foto van gemaakt maar dat komt nog wel. Ze waren uit het blok toen ik hout voor de haard ging halen en heb even gespiekt omdat ze toch apart van de rest in die kamervoliere zitten en ik er van buitenaf bij kan (bij de rest moet ik dwars door alle vluchten nu)

Ik heb ze er een onbevrucht ei voor gegeven van een normaal formaat en hun ieniemienie ei bij Schnippie en Mokka gelegd. Hopelijk gaat dat goed want het is echt belachelijk klein.

Ludo

Het komt wel meer voor dat het eerste ei van het seizoen een stuk kleiner is dan al de rest, het is net alsof sommige vogels eerst een "proefei" leggen.
Ik heb er eigenlijk zelf nooit op gelet of dat kleinere ei ook uitkwam, hopelijk wel.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Quendi

Hoi Bonnie,

Gefeliciteerd met je eitje van je prachtige geelwangen!!

Het is dat jou geelwangen een verhoogde geelfactor hebben, anders had ik echt gedacht dat de mijne dan bleekmasker zijn. Wat super geel zeg! Wel heel mooi! :o.

Ik ben benieuwd of het eitje dat ze gelegd heeft of de andere die ze gaat leggen bevrucht zijn. Ik hoop voor je dat alles goed gaat :).

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op 19 maart 2007, 18:05:04
Hoi Bonnie,

Gefeliciteerd met je eitje van je prachtige geelwangen!!

Het is dat jou geelwangen een verhoogde geelfactor hebben, anders had ik echt gedacht dat de mijne dan bleekmasker zijn. Wat super geel zeg! Wel heel mooi! :o.

Ik ben benieuwd of het eitje dat ze gelegd heeft of de andere die ze gaat leggen bevrucht zijn. Ik hoop voor je dat alles goed gaat :).

Gr Sietske


Ja jouw geelwang man heeft wel wit in zijn masker he? Deze dus echt helemaal niet, in sommig licht zie je echt amper verschil tussen wang en masker. Ze hebben wel altijd binnen gezeten en het was er niet erg licht dus het kan best dat als mijne straks naar buiten gaan ze lichter worden. Door het tegenlicht zijn ze nu ook wat donkerder dan in het echt. Maar goed, feit blijft dat er geen wit in het masker zit. Ben benieuwd wat jouw koppel gaat doen!

•=Bonnie=•

Het inimienie ei had geen dooier en was niet levensvatbaar. Maar inmiddels heeft het koppel twee eitjes die onder een pleegkoppel liggen. Pas net dus de eerste verwacht ik pas over een dag of 16 op zijn vroegst. Ik ben heel erg benieuwd of de jongen zo geel worden als de ouders.

Inge88

Ben ook benieuwd. Het is een super mooi koppel.. dus mogen we ook wel super mooie jongen verwachten toch  ;) ? Juist de orginele wildkleur geelwang vind ik zo mooi.  :)  Ik hoop ooit in de toekomst ook een mooie geelwang te hebben. Maar mijn eerste valkje moet nog komen dus  :-X

•=Bonnie=•

Helaas de eerste twee eitjes bleken onbevrucht. Misschien heeft er teveel tijd (langer dan twee weken) tussen de laatste paring en het tweede ei gezeten. Eerst kwam er dat mini ei en bijna een week later een normaal ei. Tussen dat ei en de tweede zaten ook vier a vijf dagen.

De nieuwe eitjes zijn netjes om de dag gelegd. Of er opnieuw gepaard is weet ik echter niet, ik kan ze niet meer de hele tijd zien omdat ze aan de andere kant van de gallerij staan. Ze liggen onder een koppel dat elk moment kan beginnen met broeden.