9 mei 2025, 13:26:28

Geplukte volwassen valk

Gestart door Mara, 18 maart 2007, 11:33:55

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen,

Ik heb een volwassen valkje dat geplukt is, hij heeft nog maar een kuifveer over en ziet er echt niet meer uit.

Moet ik hier nog iets extra's voor doen? Hij is erg rustig en slaapt best wel veel, maar als ik hem wil vangen dan krijg ik hem echt niet te pakken. Verder zit hij ook heerlijk te kroelen met zijn zusje en ik zie hem toch ook regelmatig rondscharrelen. Hij slaapt gewoon op een pootje.

Wie ow wie kan me wat tips geven of moet ik hem gewoon laten zitten?

Mara

robeke

18 maart 2007, 11:41:55 #1 Last Edit: 18 maart 2007, 11:46:11 by robeke
je kunt hem wat vitamientjes geven voor de veren,
dat ze rapper teruggroeien,
meschien help dat wel,
een paar vragen,

doet hij dan gewoon van gedrag of slaapt ie altijd ???

heeft hij stress ???

heeft hij de veren zelf uitgeplukt of iemand anders ???

je kunt ook eens hier kijken een beetje verder naar beneden:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18628.0.html

(bij volwassen vogels)

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Mara

Hoi Robeke

Ik ga niet zomaar vitamines geven aan mijn vogels. Ik weet wat er gebeurt en een valkje kan zich niet op de kop de veren uittrekken.

Bedankt voor de link.

Mara

robeke

vitamienes kunnen helpen voor de veren,
welke weet ik ook niet meer juist,
maar je moet hem goed in oog houden,
hij word zeker sammen gehouden,
hou hem goed in oog en zeg dan wat je ziet wat hij/zij doet,
ik kan niet ruiken wat je valkje doet he :P

mvg.robeke

Mara

HOi Robeke

Ik denk dat ik duidelijk beschreven heb wat mijn valkje doet. En ja, mijn valkje wordt samengehouden. Daar is bij mijn weten niets mis mee.

En als je al vitaminen wilt aanraden, weet dan ook welke je moet aanraden en niet zeggen geef maar vitaminen maar ik weet niet meer welke.

Mijn valkje krijgt voldoende verse groente en fruit en gevarieerd voer.

Mara

Inge88

Ikzelf heb er geen ervaring mee. Maar persoonlijk zou ik het valkje apart zetten. Omdat ik het te zielig zou vinden als dit langer door zou gaan. Kun je hem niet naar binnen halen? Ik weet niet of je ook andere valkjes binnen hebt zitten? Je zou hem daar eventueel bij kunnen zetten. ?

Mara

Hoi Inge

De plukker zit nu apart in het nachthok, het valkje krijg ik echt niet te pakken, goedemorgen, dat is een rappe vlieger.

Verder weet ik niet goed wat ik moet doen. Ik heb gisteren al meteen maatregelen genomen toen ik het zag, maar we hadden dus de verkeerde te pakken.

Mara

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Hoi Mara, ;D

Ik had hier ook een koppel dat zo fanatiek kroelde met elkaar, en dan vooral deze tijd van het jaar, dat de pop gewoon geen kuif meer had.
Na de broed periode werd er minder gekroeld, en dan kwam de kuif gewoon weer terug.

Misschien zijn jouw valkjes ook wel zwaar verliefd. ::)

Groetjes Marlies ;)

Mara

Hoi Lin

De rust is weer gekeerd, een rosella popje zit in het nachthok en niemand mag in de buurt komen maar ze gaat niet achter de valk aan.

Hoi Marlies

Ik denk niet dat ze verliefd zijn, tenminste, de valkparkiet niet op de rosella.

Mar

robeke

je moet er toch wel mee oppassen,
valkparkieten bij rossella's te zetten,
het kan toch gevaarlijk worden

Mara

Hoi Robeke

Ik heb al diverse jaren rosella's en valkjes bij elkaar. Dat is altijd goed gegaan, iedereen kan toch wel eens problemen hebben. Ik wil niets zeggen, maar ook valkjes kunnen hun partner kaal plukken. En nu denk ik dat ik maar ga vragen om dit topic te sluiten en te verwijderen desnoods.

Mara

robeke

oke mara,je kunt het topic sluiten,
maar bij ons lukt het niet de valkjes bij de rossella's te zetten :-\