15 mei 2025, 14:24:20

verstopping??

Gestart door sproetje24, 16 maart 2007, 13:44:07

« vorige - volgende »

sproetje24

mijn valkparkietje Sam zit de laatste dagen geregeld met zijn achterste omhoog en maakt ook klaaglijke geluidjes, mij lijkt het of hij problemen heeft met de ontlasting, dat het niet gaat.
vermits ze met 2 zitten kan ik niet echt controleren of hij wel of niet iets doet.
Kan hem eventueel iets geven ?
alvast bedankt

Peter

Hoi Sproetje,

Je popje vertoont broeds gedrag.
Ze gaat met haar achterlijfje omhoog staan, in de paringshouding.
Je hoeft hier niets aan te doen ;)

groetjes Lique

Lin

Hallo,

Je hebt deze vraag in het onderdeel Nieuws over Valkparkiet.com gezet. Daar hoort het niet thuis. Je kan je volgende vraag stellen in het onderdeel waar jij een vraag over hebt. zo blijft het forum overzichtelijk en kan je alle antwoorden en vragen in 1 onderdeel vinden.

Straks zal dit onderwerp verplaatst worden. Ik heb het namelijk al gemeld.

Ik denk dat je een vrouwtjes valk hebt en dat ze kippetje zit. Kippetje betekend dat ze wil paren met een man. Dat is natuurlijk gedrag van haar. probeer dit niet aan te moedigen door haar over de rug te aaien. Je valkje is dus waarschijnlijk niet ziek. Is de ontlasting wel normaal van kleur en dikte?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik zie dat het al verplaatst is naar gedrag  :D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sproetje24

bedankt voor de reactie.
Was wel verrast dat onze Sam een vrouwtje zou kunnen zijn, omdat hij (zij ) regelmatig staat te pronken met open veren, was ons gezegd dat het een mannetje was.
Zit wel in een kooi met een mannetje.