20 juli 2025, 09:15:46

Mandysbeestenboel, 2008 geen kweek...

Gestart door Mandy, 18 maart 2007, 13:57:21

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Caroline,het is idd jammer,we kunnen niet allemaal de mzzl hebben.  :D
Bonnie,nee hoor,ik wachtte op een andere.
Maar het is helemaal goed gekomen.
Mandy heeft ons toch nog blij kunnen maken met een mooie bonte witmasker man.  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ed

Hoi,

Ja Bonnie dan blijft het toch nog een raadsel wie o wie was de derde die zat te wacht eigelijk de tweede.

Groetjes
Ed

Caroline

:o Yvon, ik heb er een hele mooi man bij zien liggen van Suske & Wiske!!  :D

Een broertje van mijn Fleur, Chica & Noa, en ook van van de bonte witmasker van Irene en van Alanya van Lin en och eigenlijk heeft ie heeeeel veeel mooie broertjes en zusjes.  ;)

Gefeliciteerd!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Hé hallo allemaal,

Ik had helemaal geen bericht gehad dat er in mijn dagboek gereageerd was dus ik zie jullie berichtjes nu pas. 8)
Inderdaad, de DNA uitslagen kreeg ik al via de mail, als het goed is vandaag via de post.
De jongste bonte opaline bij Peppi&Kokki is helaas voor Yvon een pop. :-\
En de gele valk blijkt ook een pop te zijn. Dus dit is óf een cinnamon-opaline bonte pop kans split witmasker van Pim&Roos óf een cinnamon getekende pop van Spik&Span.
En die zal nu dus naar Bonnie gaan. :)
De andere reserveringen van Bonnie vervallen daarmee en Ed blijft de eerst wachtende voor een getekende man en dan volgt Rob en dan volgt iemand niet hier van het forum.
En Yvon is nu toch nog blij bij de bonte witmasker man van Jeetje&Mina die bij Idem&Dito ligt. Deze heeft minder wit als die van Suske&Wiske maar de splitten die deze man heeft vind ze interessanter om mee te kweken. ;)
Uiteindelijk toch nog iedereen blij. :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

O ja nog een nieuwtje, er is nog een jonkie geboren. ;D
En wel bij Spik&Span! Maar van Jeetje&Mina...
Tja hoe kan dat nou? ::)

Mina was dus aan de 2e ronde begonnen maar die eitjes haalde ik weg (totaal 5) en ik liet haar op 2 onbevruchte eitjes broeden. Dit omdat ze alles alleen moet doen en de eitjes van de 1e ronde ook bijna mis gingen.
Toen ik later de koude bevruchte eitjes van Spik&Span over moest leggen zag ik dat er 3 eitjes lagen dus ze had toch nog een 6e gelegd. Dit ei bleek al bevrucht en ik zag een hartje kloppen. En dan voel ik ook mijn hart en kon dat ei niet zomaar weggooien.  :-\
Ik kon het ook nergens over leggen dus moest de gok wagen of het goed zou gaan. Ondanks het leeftijdsverschil van meer dan een week.
In de tussentijd gingen Spik&Span weer eitjes leggen en heb ik hun eitjes vervangen voor 2 bewaarde van Jeetje&Mina en dat bevruchte eitje.
Dit zou dan dus eerder uitkomen dan de normale 18 dagen broeden maar misschien dat ze door die ervaring de volgende keer wel zelf goed blijven broeden. 
En het bevruchte eitje is 10 mei uitgekomen en gisteren heb ik voor het eerst gekeken. Het is een witmaskertje en hij wordt goed gevoerd en warm gehouden, ze zitten vaak samen in het blok. 8)
Helaas worden de andere 2 eitjes niks meer. Ze waren wel bevrucht maar zijn niet verder ontwikkeld. Hopen maar dat ze het goed blijven doen en van hun eerste nestje/jonkie leren. :)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Nou breekt m'n klomp. :o
Ik kweek al 5 jaar met Jut&Jul en ineens is Jul gaan plukken! >:( :(
Heel soms zag ik Jut wel eens een klein veertje plukken maar nooit zoveel dat het zichtbaar werd.
En nu plukt Jul dus flink aan de kuifen en op de rug, verdorie zeg. :-\
En er is toch niks verandert, alles is hetzelfde als de afgelopen jaren.
Het is juist al een paar jaar stabiel omdat in het begin er wel eens nieuwe valken bij kwamen.
Jammer hoor. ::)

Verder gaat alles goed hoor, alleen druk/druk/druk. 8)

carco

Nou ja zeg: is het toch erfelijk??
Hedwig is ook al een tijdje geleden begonnen met zich te plukken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

Nee ze plukt zichzelf niet maar haar jongen, en eerst deed ze dat dus nooit. ::)
Maar wat vervelend dat Hedwig dat doet zeg. :-\

carco

Nee dat begreep ik, maar Harry en Charlie plukten ook de jongen en Calimero plukt zichzelf ook, en je lijkt dit wel vaker te horen dat het toch doorgegeven wordt of zo ???
Maar het is zeker niet leuk dat ze het doen, en wel vreemd na zo'n tijd al met ze gekweekt te hebben.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Ook hier Pablo, zoon van Jut & Jul, de eerste 2 rondes nog geen veertje geplukt, ook niet bij Coco zijn popje.

Deze laatste ronde heeft hij bij beide jongen vanaf het moment dat ze uit het blok kwamen bij allebei de oranje wangetjes eraf geplukt. Toen heb ik Pablo apart gezet en Coco de jongen alleen laten voeren. Nu een week geleden is Coco weer herenigd met Pablo en ik ontdek net dat Coco ook geen oranje wangetjes meer heeft.  :-\

Vreemd dus. Pablo plukt alleen maar oranje veertjes.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Vreselijk!!! :o
Vannacht zag ik dat Spik&Span niet bij hun jong zaten en net vond ik het levenloos, steenkoud en geen hartslag en/of ademhaling. :( :'(
Ik baalde ontzettend en hield het jong vol ongeloof tegen me aan, eigenlijk wilde ik het jong in de container gooien. Maar m'n hart ging zo tekeer terwijl ik het jong vast hield dat ik niet wist of ik nou ook zijn hartje voelde. Ik maakte een handdoek warm en legde 'm erin en geloof het of niet hij kwam weer bij!!! :o
Hij ligt nu ook op een warme kruik en onder de warmtelamp. Hij beweegt en piept maar begint ook te bloeden omdat hij terwijl hij op z'n zij lag aan z'n vleugel is aangevreten. :-\
Hij heeft wel een volle krop maar is gewoon niet warm gehouden. Misschien omdat ik gisteren het blok heb verschoond. Dat had ik expres al zo laat mogelijk gedaan maar moest nu echt want op de poepjes begon schimmel te komen. Wat is dat nou toch met hun. ::)
Pfff eerst maar hopen en duimen dat dit jong het gaat redden...

Ivy

Hoi Mandy.
Dat is inderdaad een wonder. Ik zal meeduimen dat kleine wonderkuikentje het gaat halen, met zo'n willetje om te leven zou het sneu zijn als hij alsnog dood zou gaan.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Nicole

WOW  :o :o :o

Dat is echt een wonder!!!
Nu maar hopen dat het kleintje het wel gaat redden. ::)

Ik zag net op je site dat bijna alle valkjs van de 1e ronde al een thuis hebben gevonden. Echt super. ;D

Ik vind het toch wel erg leuk om jou valkenavonturen te blijven volgen.
Je blijft toch een beetje moeder van Kiko & Kika. ;)

Veel succes verder nog!  :D

Groetjes Nicole!  :)

Dikke Kus Kiko & Kika!

Peggy

Oh wat spannend Mandy. Ik hoop maar dat het donsje het red. Wat bijzonder dat het weer bijkwam. Je mond zal inderdaad wel zijn opengevallen. Heel veel succes ermee.
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier