20 juli 2025, 12:36:45

Mandysbeestenboel, 2008 geen kweek...

Gestart door Mandy, 18 maart 2007, 13:57:21

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

He wat zonde van je jong Mandy :(

Ik heb hier nu ook een scheve toestand doordat er twee zijn geboren in een blok waar er al 1 van 8 dagen oud ligt. Nu is dat geen groot jong maar het is wel riskant, beste maar van hopen. Ik zou ze bij een ander koppel kunnen leggen maar van dat koppel doet de man niets, dan liggen die kleintjes steeds koud als de pop moet eten.

*Yvon

Hoi hoi

Ik weet dat je het best wel druk hebt met Bruno.  ;) ;D
Maar hoe gaat het met de valkjes?
Zijn er weer een paar donsjes bij of krijgen sommige donsjes al pennetjes en kuifjes?
Ben niet nieuwsgierig hoor.  8) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mandy

Zo hé hé, druk druk inderdaad, heb nu alleen tijd als Bruno slaapt zoals nu. ;)
Maar het gaat goed hoor. Inmiddels zijn de 2 eigen eitjes van Idem&Dito ook uitgekomen en hebben ze uiteraard weer geen albino's gekregen! ;D Donkere oogjes dus cinnamon (opaline) witmasker mannen. Maar ze worden goed verzorgd, net als de 2 pleegjongen van Jeetje&Mina. Ben benieuwd wat voor mutaties het zullen zijn. :)

Deze foto is van donderdag toen was het 4e jong er nog niet.

Ik maak me alleen wat zorgen om de 2 laatste van Spik&Span bij Suske&Wiske. Er zit eigenlijk maar 1 dag verschil met het andere jong maar het lijkt wel een week!  :-\
Ze blijven erg klein en worden weinig gevoerd, ik ben ze dus gaan bijvoeren. De een krijgt ook meer als de ander. En die het minste krijgt heb ik vanavond bij Jut&Jul gelegd. Dat zijn de beste verzorgers die ik heb dus als hij het daar niet red dan is er iets niet goed. We hopen en duimen maar weer voor het beste. Hier is het nest van Suske&Wiske van afgelopen donderdag;

Met hun 2 eigen jongen en de oudste van Spik&Span gaat het prima. :)

Hier de andere foto's van donderdag;

Jut&Jul;

Met de kleinste gaat het nog steeds goed al lijkt hij hier wel geplet te worden. :o ;D

Pim&Roos;

Lekkere volle kroppen. :P

Peppi&Kokki;

Gezellige donzige boel. Met de albino is ook nog steeds alles prima. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

*Yvon

Hoi hoi

Zo,toch nog even tijd kunnen maken ?  :P ;D
Het is wel een leuke drukte met zo'n puppie in huis.  ;) :D
De donsjes zien er zoals altijd heel lief uit.  :-*
Ben al benieuwd naar de volgende fotosessie.  :D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Lieve foto's heb je weer gemaakt! En mooi scherp! :D

Mandy

IK BAAL!!!!!!!! >:(
Spik&Span zijn weer gestopt met broeden! :(
De vorige keer na 10 dagen en nu na 16 dagen terwijl over 2 dagen het eerste ei uit moet komen! :o
Ik zag ze om 21.00 allebei uit het blok en heb kunnen kijken.
Alle 5 de eitjes zijn wel bevrucht maar sommige zien er onbetrouwbaar uit. Ik zag maar in 1 beweging maar dat zegt niet alles.
Ik heb geen koppels meer op eieren behalve Mina in haar eentje op 2 onbevruchte eitjes. Als ze er morgenochtend nog allebei af zijn leg ik ze maar naar haar over. Het is een kleine kans met een groot risico maar anders houdt het zowieso op, zucht...

Met de jongen gaat het trouwens goed. ;)
Ook met de 2 achterblijvertjes van Spik&Span. Ze worden nu elk bij Suske&Wiske en Jut&Jul prima gevoerd dus hopelijk halen ze de groei-achterstand snel in. :)
De oudere 2 van Spik&Span worden hele mooie zware bonte!  :D
Ik heb vandaag een hoop nieuwe foto's gemaakt maar alleen Pim&Roos moeten nog op de foto, dat doe ik morgen en hopelijk lukt het me om ze dan te laten zien.

•=Bonnie=•

He wat balen man! Ook balen dat we zover uitelkaar zitten, ik heb een koppel op onbevruchte eitjes wiens eitjes ook over een dag of twee a drie uit hadden moeten komen. Maar de man weet ik nog niet hoe die het gaat doen, de pop is wel een super moeder.  Maar goed, dat is een onwijze rit, ook niet handig. :(

Ben benieuwd naar de foto's van je bontjes :) Van de mijne heb ik vandaag weer foto's geplaatst, die vliegen al bijna uit  :o

*Yvon

Hoi hoi

Ook ik heb 2 koppeltjes zitten waar de eitjes vandaag of morgen uit kunnen gaan komen.
Maar doordat het soms toch nog ruig eraan toegaat in de voliere,weet ik ook niet hoe het dalijk verder gaat.
De afstand valt eigenlijk nog wel mee.  ;)
Is er verders niemand die een beetje in de buurt zit die je kan helpen?

Ben ook weer benieuwd naar de foto's van je donsjes met pennetjes.  ;) ;D 

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Mandy, ;D

Vervelend dat ze stoppen met broeden, vooral als de eitjes bevrucht zijn.

Nemo heeft vandaag haar eerste jonkie gekregen. ;D

Groetjes Marlies ;)

Mandy

Helaas, ze zijn echt gestopt met broeden. :(
De eitjes waren om 08.00 nog steeds verlaten en koud.
Ze liggen nu onder Mina. Dus duimen maar dat dat wel goed gaat. Kleine kans groot risico maar beter dan meteen in de container gooien. ::)

Ik zal straks de nieuwe foto's laten zien hoor. ;)

Rob S

Hoi Mandy,

Dat is echt balen zeg, dat ze gestopt zijn. Heb je al een idee waardoor dat kan komen?

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's ;D

Groetjes

Rianne

Wat ontzettend balen zeg! Hopelijk gaat het toch goed bij Mina.

Nicole

Hallo Mandy!

Tjee, wat gaat dat allemaal snel bij jou. :D
Al zoveel jongen, en Spik en Span zijn al begonnen met de tweede ronde.
Wel jammer dat ze niet goed broeden.
Nu maar hopen dat de eitjes nog uitkomen. :)

Veel succes nog!

Ik ben zelf ook met een dagboek begonnen.
Misschien worden Idem en Dito dit jaar wel opa en oma!!!!  ;D

Dikke   :-* Kiko & Kika!

Dikke Kus Kiko & Kika!

•=Bonnie=•

Nou ik duim uit alle macht dat het goed afloopt. Bij mij ligt de albino pop uit dat wonder eitjes nog steeds bij de pleegouders. Ze is 8 dagen ouder dan haar drie stiefbroers en of zussen. Maar het gaat fantastisch goed, de ouders doen alsof het normaal is en de kleintjes werden niet platgetrapt.
Ik zal dat stel deze week ook op de foto gaan zetten want ik mag de oudste twee gaan ringen zag ik vanmorgen :)