7 mei 2025, 05:30:07

donsveren in de klit

Gestart door anja1984, 18 maart 2007, 11:52:16

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja

Toen ik jou reactie op mijn post las, dacht ik ook meteen : laat het valkje kortwieken.
Misschien dat jou dierenarts het verkeerd begrepen had, en dacht dat het over de defenitieve vorm van kortwieken ging (wat verboden is).
Maar als alleen de veren aangeknipt worden, kan het geen kwaad voor je valkje en zoals reeds geschreven : na de rui krijgt het valkje gewone veren terug. Dus het is omkeerbaar.

Er is inderdaad een groot verschil met mijn valkje : Flupke durfde niet te vliegen, en jou valkje durft het net wel maar vliegt overal tegenaan.
Dat is inderdaad gevaarlijk.

Je zegt ook dat je valkje erg graag terug uit het kooitje wil. Persoonlijk denk ik dat het misschien wel aangenamer is voor je valkje als hij zou gekortwiekt zijn, dan kan hij toch uit de kooi zonder gevaar voor hemzelf.

Ken je ook de oorzaak van het slechte zicht van je valkje?

Uiteraard is de beslissing aan jou. Uiteindelijk ging de vraag niet over het al dan niet kortwieken van je valkje, maar over de klit natuurlijk :)
Het is inderdaad het belangrijkste dat hij er zelf geen last meer van heeft. Maar het is wel vreemd natuurlijk dat de klit er is!
Zoals Inger zegt, is het misschien goed als je eens kijkt of de huid zelf in orde is??

Heel veel groetjes
Romy