3 mei 2025, 23:54:53

hoe maak je een Albino?

Gestart door bjorntjj, 27 maart 2007, 13:18:26

« vorige - volgende »

bjorntjj

hallow, Ik zou graag een Albino kweken, met welke 2soorten valkparkieten krijg je een albino? vb.: Cinnamon paren met een Bont Gepareld. Met welke 2 soorten krijg je in de meeste gevallen een Albino.

Bedankt voor de aandacht.

Riny

Hoy Bjorn
Dat kun je hier berekenen.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatiejong.htm
Veel succes !!
Groetjes Riny

Rianne

Hoi,

in de valkparkietenwereld noemen we de combinatie witmasker en lutino een albino. Door de witmasker factor verliest het valkje de gele en rode kleur, door de lutino factor het zwart, en houd je een witte vogel over.
Als je de mutatiecalculator wilt gebruiken, vink je voor albino dus witmasker en lutino aan. :)

Als je albino's wilt kweken kan dat op verschillende manieren.

De snelste manier is om 2 albino's tegen elkaar te zetten. Vaak is dit niet verstandig omdat het moeilijk is om daar 2 geschikte vogels voor te vinden. Het moeten dan namelijk forse vogels zijn zonder kaal plekje achter de kuif.
Je kunt ook een albino pop nemen en daar een witmasker split lutino man tegenover zetten, of andersom, een albino man tegen een witmasker pop.
Ook kun je een wildkleur split witmasker lutino man nemen, en die tegen een witmasker of albino zetten. Er zijn dus diverse mogelijkheden. :)

Hoi Riny,

de calculator werkte niet bij mij. :-\

•=Bonnie=•

27 maart 2007, 13:28:14 #3 Last Edit: 27 maart 2007, 13:33:33 by Bonnie
Om albino te kweken moet de pop lutino witmasker (albino dus), witmasker of split witmasker zijn en de man witmasker lutino (albino dus), witmasker split lutino, lutino split witmasker of gelijk om het even welke mutatie maar split witmasker en lutino.

bjorntjj

ja maar ik heb geen enkele albino dus de enige keus die ik heb is witmasker met een lutino zeker?

Rianne

Als je een witmasker man tegen een lutino pop zet krijg je alleen wildkleuren. Je witmasker zal dus split lutino moeten zijn en de pop split witmasker.

•=Bonnie=•

Citaat van: bjorntjj op 27 maart 2007, 13:48:45
ja maar ik heb geen enkele albino dus de enige keus die ik heb is witmasker met een lutino zeker?

De mogelijkheden zonder albino als uitgangspunt albino te kweken heb ik hieronder al opgesomd  ;)

Zoals Rianne al zegt, witmasker x lutino geeft 100% wildkleuren. Met de mannen van zo'n koppel x een witmasker pop kan je dus wel albino kweken.