29 april 2024, 07:22:53

We krijgen kleintjes!!!

Gestart door manuela, 16 maart 2007, 09:52:00

« vorige - volgende »

Lin

12 april 2007, 21:33:05 #30 Last Edit: 12 april 2007, 21:34:48 by Lin
Zo zeg die is heel erg intens gepareld! die wordt prachtig :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

manuela

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ??? ik zie het niet hahahaha ;D ;D ;D

Ga zo foto's maken hahaha want ze zijn gegroeid hoor!!!!


tot zo!!!!
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

manuela

 ;D ;D ;D heb net weer nieuwe foto's gemaakt. zie me fotoalbum onderin!!!

Heb ze eventjes in volgorde van geboorte a.b.c.d genoemd :P hahaha

Nadat ik ze terug had gezet na hun foto sessie hahaha gingen paps en mams meteen de kids heerlijk voeren...ze zijn zo goed voor ze!!! lief gezicht is dat...

groetjes Manuela.

Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

Lin

een gepareld valkje heeft gele vlekjes op de rug. Hieronder zie je een foto van een niet geparelde. die is dus helemaal wit (is geplukt vandaar de kale rug)






Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

manuela

is dat een goed teken gepareld wit of is gewoon helemaal wit toch mooier... heb nooit een geparelde witte gezien. denk ik hahaha...
Omdat jullie er zo enthousiast over zijn :P ;D komt het vaker of minder voor gepareld wit... heb er geen idee van.

Weet ook niet of mams een witte lutino is of toch ook gepareld.nooit opgelet....

Hoe noem je dan zoeen valkje lutino of lutino gepareld of een andere naam geen idee.

Hoor het graag.
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

Sanna

Hoi Manuela,

Dit is een gepareld lutino:







Ik vind het een prachtige mutatie.

Groetjes, Sanna

manuela

OOOOOH wat is dat mooi ;D, nee dat heb ik nog nooit gezien, nu voor het eerst op jouw foto.... ik ben nou een beetje meer trots op mams en paps ;D... wat apart zeg!!!

Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

*Yvon

Hoi hoi

Ikzelf vind een lutino gepareld heel mooi,maar een gewone lutino kan ook heel mooi zijn.
En nu ik valkje A bekeken heb,lijkt die weer cinnamon ??  ::) :D





Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

manuela

hahahaha heb een lekker mengelmoes thuis zitten zeg ;D ;D ;D

lutino's,
Bont,
Gepareld lutino,
en nu weer een cinnemon hahahaha....

Wat zijn dan die andere 2 grijze van mij. die zijn helemaal grijs en wat wit op de vleugels en geel koppie...is dat cinnemon hahaha
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

*Yvon

13 april 2007, 16:27:21 #39 Last Edit: 13 april 2007, 16:31:48 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Als ik het goed heb,heb je nu dit :

A = cinnamon(?)
B=lutino
C=lutino gepareld
D= lutino

Een bontje zie ik niet.  ::)
Het verschil tussen een cinnamon en wildkeur is dat cinnamon wat bruinig is en wildkleur grijs dus.
Welke 2 grijze bedoel je?
Staan die ook in je album?
Gevonden !!  ;D

Dit is je witmasker man.  ;D

Dit is je wildkleur man.  ;D

groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

manuela

Hoi Yvon,

Bedankt voor alle uitleg. ben er heel blij mee.... ;D

Dat bontje is de vader van alle kids hahaha en mams is de lutino.

En dan heb ik nog 2 wildkleur zoals jij het zegt hahaha....die witmasker is losgelaten midden in de nacht door me oude vervelende buurman vond hem zo mooi die witmasker...samen met 2 kleine parkietjes(nog steeds weg) en de bont kleurige die heb ik terug gekregen via de dierenambulance. hij zat bij mensen thuis en daar heb ik hem weer opgehaald.was zo blij. maar nu ben ik heel trots op hem, want hij zet mooie kids op de wereld hahaha....

De 2 wildkleurige valkjes en die heb ik van de dierenambulance gekregen.niemand kwam ze ophalen en ik mocht ze meenemen. ben er nog steeds heel blij mee. want ze zijn super gek die 2 hahaha.
En ik mocht ook 2 leuke parkietjes meenemen.
Dus ik had 6 vogeltjes en nu weer 4 kleintjes erbij.
Gezellige boel hahaha beetje ingewikkeld!!! maar wel leuk.
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

*Yvon

Hoi hoi

Geen dank graag gedaan.  ;D ;D
De witmasker door de buurman losgelaten ??
Wat een.....  >:(
Maar gelukkig zit hij nu bij jou.
Zo zie je maar weer waar de dierenambulance al niet goed voor is.  ;)
Wat ga je met de kleintjes doen ?

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

manuela

Hoi Yvon,

Ja los gelaten uit mijn eigen voliere buiten, heb van de 4 vogels 1 valkparkiet(bont) terug gevonden via de dierenambulance en die kon ik bij mensen thuis ophalen. ze hadden hem gevonden/gevangen.
Was zo blij dat ik er 1 terug had. schrale troost,want de anderen heb ik nooit meer terug gevonden.
Maar die valkparkiet man(bont) is nu de vader van alle kids en me moeder heeft toen voor mij die lutino vrouwtje erbij gekocht...omdat die bonte man alleen was en dat vond ze zo zielig. had alle vogeltjes voor me verjaardag gekregen toen ik hahaha 29 werdt. was zo blij en trots. duurde 1 maand en toen is die oude gek(buurman) in me voliere geweest en alles los gelaten. hij heeft het nog bekend aan de woningbouw 6mnd later,maar ja geen bewijzen op beeld.dus ik kon niks meer tegen hem doen.

Heb toen van de dierenambulance als troost die andere 2 wildkleurige erbij gekregen en 2 parkietjes die ook een huisje wouden hebben en zo had ik in eens weer 6 vogeltjes en ben er heel blij mee.

Maar ik ga alle kids houden. heel misschien krijgt me nichtje de cinnemon kleur als verjaardags kadootje hahaha... ze vind me vogeltjes zo leuk.

En ik heb andere halve week geleden te horen gekregen dat ik moet verhuizen omdat me huis wordt gesloopt.
Heb een heel oud huisje en ik ben er 3 jaar geleden in komen wonen en toen meteen gevraagd. staat dit in de planning voor sloop. NEE HOOR!!! mevrouw de komende 15 jaar kan jij daar rustig wonen. nou niet dus. kreeg dus te horen dat ik in eens in de planning lag voor sloop en dat ik volgend jaar misschien al verhuizen moet. in iedergeval voor 2010, maar liefst zo snel mogelijk...verdorrie. had net me hele voortuin af en vorig jaar en nu me achtertuin. leuk kippenhok gekocht en opgeknapt en lieve kippies erin... Had net een nieuwe schutting geplaatst. 3 dagen voor de brief.... >:(  ze willen me nu in nieuwbouw zetten. daar ga ik zeker niet mee accoord. krijg wel oprotpremie zeiden ze.
Was zo blij met deze woning. helemaal mijn stijl en ik had daarvoor al 2x in een woning gewoond en die werden ook gesloopt pff maar viel net steeds buiten het potje verhuiskosten, dus alles op eigen kosten gedaan en daarom mijn vraag met dit huis. wordt toch niet gesloopt he!!! ja dus achteraf.... lag achteraf al 8 jaar in de planning... waarom dat liegen. ik stop al me centjes in me uppie in deze woning om het zo leuk mogelijk te maken en nu dit....
"
Maar daarom hou ik dit nestje en dan kan ik mooi in de andere woning een mooie buiten voliere bouwen en dan kunnen ze daar met zijn allen in.
Ik neem ook geen nestje hierna meer... zou niet weten waar ik het allemaal moet plaatsen hier in huis hahaha....
want de valkparkietjes waren eerst buiten. tot dat geintje en toen heb ik de nieuwe valkjes binnen in een mooie voliere geplaatst.buitenvoliere verkocht en van dat geld een grote binnenvoliere genomen. niks meer buiten. gebeurt me geen 2de keer.
Heb nog wel de schrik voor me kippies buiten hoor. maar daar staat een camera op....
Woon in een heel oud dorpje en oud huisje en nog oude buurtjes ook, dus dat verwacht je nooit....maar het gebeurde toch....

zo ik ga ff boodschappen doen. heb weer veel te veel gekletst hahaha...

doei doei

groetjes Manuela.
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

manuela

NIEUWE FOTO'S in me fotoalbum.

Die geparelde lutino wordt mooi ;D ;D ;D zo apart hahaha
Maar ze groeien als kool zeg. gister wou die kleine grijze al een vluchtpoging doen op me hand.
Ik wou een foto maken en hup vleugels wijd en springt zo van me hand af. gelukkig had ik me hand ong 15 cm van de bodem van het hok af...dus hij viel heel zachtjes. ik schrok me rot. ze willen niet meer lief op me hand zitten voor de foto hahaha....

maar ze gaan wel heel lief in je nek zitten kroelen. ach het zijn schatjes!!!

zo tot gauw weer!!!!

groetjes manuela
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

manuela

WEER NIEUWE FOTO'S in me fotoalbum.(vandaag gemaakt)

hoi hoi

Ik twijfel of nou de grijze een cinnemon wordt... hij wordt steeds grijzer en gaat lijken op me wildkleurige...alleen het hoofdje niet.

Maar ja ik heb er geen verstand van hahaha.... wie kan het me vertellen????

Had het gister met me moeder er over van nou dit is het laatste nestje en zodra de kleintjes uitvliegen dan haal ik het hok weg.
Nou mooi niet dus hahaha want ik zit zoals nu achter me pc en ik hoor een vreemd geluid uit het hok komen en ik kijk naar links zitten pa en ma weer op het stokkie een wippie te maken en blij dat ze waren hahahaha snap ik wel, maar dan komen er weer eitjes en de jongen gaan nu hun 4e week in en als alles mee zit vliegen ze volgende week of die week erna uit het blok hahaha... waar laten ze de nieuwe eitjes dan. gewoon tussen de jongen of moet ik een ander blok neer hangen...
Krijgen de oudere kids dan nog wel genoeg te eten of moet ik ze eruit halen en zelf verder voeren, pa en ma geven ze nu nog steeds gewoon eten hoor!!! aaaaaahhhhh zit in eens met een berg vragen...
Dit is hun eerste echte nestje,want vorig jaar waren de eitjes niet bevrucht en dit jaar wel, maar nu gaan ze weer opnieuw beginnen.
Kan dat geen kwaad voor hun gezondheid, heb echt van alles en nog wat in dat hok voor eten zodat ze alles wel binnen krijgen wat nodig is. maar toch het vergt ontzettend veel van ze....
En stoppen ze hierna dan wel met eitjes leggen. stel dat ik nu toch nog een nestje neem...
Ik vind het persoonlijk niet erg, vindt het juist heel erg leuk.
Maar ik wil niet dat het ten koste gaat van me vogeltjes,want dan stop ik er nu mee... me vogeltjes gaan voor mijn eigen plezier...

Dit nestje hou ik op 1tje na dan, die krijgt me nichtje kado. maar stel dat het volgende nestje weer bevrucht is. dan mogen die groot worden en die kan ik zeker niet houden. zou niet weten waar hahahaha.... dat zal me zwaar worden,want ik kan heel slecht afstand doen van beesten... wil alles houden,maar ja het kan niet altijd.
Heb het nou ook druk met me kleine kippetjes die ik nu andere halve week heb...en dan deze 4 kleine ukkies nog en me hondjes en me werk hahaha... dus alles houden is geen optie.
Misschien volgend jaar of dat jaar erop dan moet ik verhuizen en dan komt er een mooie voliere buiten en dan is het niet erg 9 vogeltjes of meer... maar nu ff niet hahaha.

zo ik ga weer eens wat doen hier. heerlijk een vrije dag, kan alles weer mooi schoonmaken bij de kips en vogeltjes en natuurlijk me eigen huissie. leuk zoeen vrije dag, ben je nog druk in de weer hahaha....geeft niet. goed doel!!!

spreek jullie gauw weer

doei doei

groetjes Manuela.
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                                 ***
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/