16 april 2024, 06:47:54

's Nachts een roepende kwartel

Gestart door Rianne, 16 maart 2007, 09:17:57

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

afgelopen nacht hoorde ik steeds 1 van mijn kwartels roepen. En niet gewoon roepen, nee echt schreeuwen. Is het normaal dat ze in het donker gaan lopen schreeuwen of is er iets aan de hand? Volgens mijn vriend deden ze het 2 dagen terug ook al.

Mara

Hoi Rianna

Bij mijn weten roepen ze niet 's nachts. Ik heb het hier ook een keertje gehad, maar toen was het mannetje zijn hennetje aan het zoeken. En dat was niet schreeuwen maar heel zielig roepen totdat ze weer bij hem was. Toen was het goed.

Mara

Rianne

Dat zielig roepen ken ik wel. Daar gaat hij helemaal voor op z'n tenen staan en roept hij om z'n harem. Maar dit was echt schreeuwen. En er was niks aan de hand ???

Mara

Hoi Rianne

Was hij niet ergens van geschrokken? Ik zou het anders ook  niet weten....die van mij heeft trouwens maar een hennetje. En die heeft 'de broek aan'.

Mara

Riny

hoy Rianne
Wij horen ze 's nachts ook wel eens, maar dat is niet echt schreeuwen.
Groetjes Riny

Rianne

:-\ Ik zal het in de gaten houden, en anders 's nachts maar eens naar buiten om te horen wie het doet.

trienke

De mijne deed dat ook wel eens in de nacht.

Groetjes Trienke

Christine

De mijne deed dat ook wel eens, dat terwijl ze naast elkaar gewoon zaten en dan doet het vrouwtje ook mee.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rob S

Hey Rianne

Mijn kwartels doen het ook regelmatig, ook de valkjes zitten midden in de nacht wel eens te babbelen. Als ik dan 's nachts weerkom van het uitgaan en ik lig net in bed hoor ik ze regelmatig rustig geluidjes maken.

Groetjes