7 mei 2025, 12:18:18

aaien, kroelen

Gestart door mariek, 15 maart 2007, 10:59:18

« vorige - volgende »

mariek

hoi

ik heb sinds oktober een heel lief lutino valkje genaamd 'kiki'

en heb hem gekocht in een dierenwinkel

en ze was niet gewend aan mensen, geluiden etc

en ben sinds die tijd bezig om haar tam te maken

en het gaat de goede richting op

hij is ongeveer 5 maanden oud

en hij eet al trosgist uit me hand, zit al op me shouder en houd van een douche nemen

maar aaien mag nog niet, heeft iemand tips voor me???

alle tips zijn welkom

grotjes marieke

Inge88

Waar aai je je valkje? De meeste valkjes houden niet van aaien over de borst of het ruggetje. Wel bij de wangetjes en de kuif. Probeer maar eens. Stapt je valkje wel goed over op je hand? Niet alle valkjes houden van kroelen. Maar de meeste wel :) Als je valkje het gewoon nog niet toelaat, is het gewoon een kwestie van geduld hebben...

mariek

hoi inge

ik aai hem nog niet, want als ik met mijn vinger dichtbij kom, gaat hij naar me happen dus dan weet ik het dat hij het niet leuk vind

hij stapt wel goed op me hand, en blijf ook wel op me schouder zitten maar vroeg me af of hij er zelf mee kwam

en wat bedoel je precies met gedudl hebben??

wachten totdat hij het toelaat??

groetjes marieke

Inge88

Ja.. wachten tot hij/zij het toelaat. Het is een kwestie van veel aandacht geven. Hij stapt ook al op zonder trosgierst te gebruiken?
Als je je valkje gewoon steeds op je hand laat opstappen, zitten en uit je hand laat eten, zal hij/zij op een gegeven moment wat meer toelaten.

Ik persoonlijk zou een keer proberen gewoon door te gaan wanneer hij probeert te happen, dus niet je hand terug te trekken. Of hou je vinger eens stil, dichtbij hem/haar (voor z'n kopje bijvoorbeeld.) Als je valkje dat toelaat zegt dat al veel over het vertrouwen in jou :) als je valkje weg vliegt, dan is hij/zij er nog niet aan toe.

mariek

hoi inge

bedankt voor je tips!!  ;) ;)

ga ze zeker gebruiken, ik hou je op de hoogte

groetjes marieke