21 mei 2025, 01:27:56

kooi ontsmetten

Gestart door Nes, 21 augustus 2003, 21:22:45

« vorige - volgende »

Nes

hallo allemaal  :)

ik heb zoals de meesten waarschijnlijk wel zullen weten dus een tweede hands papegaaienkooi. Alleen ik moet hem wel ontsmetten want de papegaai die erin gezeten heeft had een of andere longziekte (is volgens mijn al wel een poosje geleden hoor) en daar is hij aan gestorven.
Weten jullie misschien wat ik voor ontsmettingsmiddel moet gebruiken?

Groetjes Nes.

Timmety

Op het vogelasiel waar ik werkte gebruikte ze u2 of p2 ofzoiets iets mee 2 en dat werkt heel goed....... k gebruik het zelf ok maar etiket is eraf en ben de naam vergeten..
Groeten
Tim

Karin

halamid zou ik gebruiken, of anders dettol.

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Thx Tim! Weet je ook waar ik dat spul kan halen?

Nes

En jij ook bedankt Karin  :D
Waar kan ik dat halen?

Karin

o, misschien overbodige info  ;D, maar daarna goed afspoelen.

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

hoi Nes,
met gloeiend heet water onder de douche afspoelen helpt ook al behoorlijk goed en dettol kan je denk ik bij elke drogisterij kopen.
Inderdaad heel goed afspoelen, voor zover ik  weet is dettol niet echt gevaarlijk maar het stinkt verschrikkelijk dus dat afspoelen is in je eigen belang anders stink je dagen lang je huis uit :-)

groetjes, Paul

Karin

Dettol bij de drogist en halamid ( gebruikte we altijd in het asiel waar ik vroeger gewerkt heb ) bij de dierenwinkel.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Allemaal bedankt voor de hulp  :)
Gisteren heb ik de kooi met Dettol ontsmet en daar ik voor vreselijke stank was gewaarschuwd vond ik het nog best wel meevallen. Was wel een gedoe. Ik woon in een bovenwoning dus de kooi paste maar net in de douche  :D
Nu hangt ie al vol met speeltjes. Als ik Binky opgehaald heb bij Mandy dan doe ik hem samen met Rocky erin.
Kan niet wachten. Zucht.... Die kooi ziet er zo leeg uit nu  ;)

Groetjes Nes.

Karin

O, ik vind dettol juist lekker ruiken. Ik gebruik het ook in een sprayflacon om de aanrecht eens in de zoveel tijd schoon te maken enzo.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

smeagol

Hoi Nes,

Ik gebruik altijd Home Help, dat vind ik heel erg goed werken en het ruikt nog lekker ook je hebt het in 3 geuren: lavendel, kokos en citroen.
Je hoeft het niet af te spoelen en het ruikt ook nog heerlijk.
Ik gebruik bij al mijn beesten en ik heb ook een ratje en daar spuit ik het gewoon op zodat ie niet stinkt.
je kan dit spul gewoon bij de grotere dierenzaken kopen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Greetje en Smeagol

Natanella

;D Hoi Nes, ik ben ook bezig om een andere kooi op de kop te tikken, maar eigenlijk kunnen ze ook wel in de kooi die ik al heb, maar ja, je weet  hoe dat gaat he?!
Ik weet nog niet precies wanneer Ruby opgehaald kan worden, ligt er natuurlijk ook aan wanneer ze zelf kan eten.
Tja, en die Dettolgeur: ik vindt het juist wel lekker ruiken; echt lekker clean! Maar ik denk dat het bij Karin(Kazoo) en ik wel een beetje gewenning is! :D :D
Dat middel waar Greetje het over had, dat ken ik niet. Toch eens kijken in de dierenwinkel!

En aftellen maar weer!
groetjes, Anita