19 april 2024, 21:23:43

aanschaf valkje

Gestart door thomashouben, 8 maart 2007, 23:16:10

« vorige - volgende »

thomashouben

alo

heb even een vraagje inverband met de aanschaf van een valkparkiet. Een dierenwinkel in de buurt heeft enkele valkparkietjes, leeftijd 1 jaar. Is het verstandig om deze nog te kopen als ik ze handtam wil maken?!

ik denk ook dat ze in de winkel veel meer stress hebben gekend dan normaal, of niet soms?

vriendelijke groet

thomas

Ivy

8 maart 2007, 23:32:52 #1 Last Edit: 8 maart 2007, 23:36:36 by Ivy
Beste Thomas.
Ook een valkje uit de dierenwinkel kan je soms nog tammaken, maar je zal daar veeeeeeeeeeeeeeel meer geduld voor nodig hebben, dan als je eentje van een kweker haalt die eventueel al zelfs handtam is gemaakt.
Als je een valkje zoekt, kan je een oproepje plaatsen bij Te koop/Gevraagd of zelf in de advertenties kijken of er bij jou in de buurt jonge valkjes te koop zijn. Ook staan er vaak valkjes die nieuwe huisjes zoeken op Herplaatsing forum.

Groetjes en succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Thomas
Als je op onderstaande link klikt zie je een hele lijst van hobbykwekers.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14544.0.html

Er zijn er ook veel bij die de valkjes al tam maken.
Er zal er vast een bij jou in de buurt zitten.
Groetjes Riny

kimmie

Hoi Thomas,

Ik heb mijn eerste valkje uit een dierenwinkel...
Dit was niet zo'n goed begin...
Ik weet namelijk niks van hem...
Gelukkig had hij een voetring om, en heb ik zijn kweker kunnen achter halen...

Hij is bij mij ook niet echt tam geworden...
Ik mocht hem af en toe een aai geven en dat was het...

Nu heb ik er een jong valkje bij...
Van haar weet ik alles, en met vragen kan ik altijd terug naar haar kweker...

Mijn eerste valkje wordt door haar gelukkig nu ook tam...

Dus ik zou zeggen...
Zoek een kweker bij je in de buurt, en kies een leuk jong valkje...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Inge88

Persoonlijk zou ik kiezen voor een valkje bij een kweker vandaan. Hier weet je alles over het diertje en zal veel minder vaak iets onder de leden hebben.
Een valkje van 1 jaar oud dat nog volledig wild is, is erg moeilijk om tam te maken. Je moet echt onwijs veel aandacht aan 't beestje geven wil dit je lukken...

ovide

Hoi Thomas,

Persoonlijk zou ik nooit voor een valkje uit de dierenwinkel gaan omdat je niet weet waar ze vandaan komen, hoe oud ze zijn, wat ze hebben meegemaakt en je ziet de ouders niet (wat ik heel belangrijk vind).
Ik zou dus ook naar een kweker op zoek gaan.

Ben je echt op zoek naar een valkje dat supertam wordt of is, dan zou ik je aanraden een valkje te nemen wat van geboorte al met handen in aanraking is geweest.
Als je op zoek bent naar een valkje wat al gewend is aan mensen maar nog wel angstig voor handen (ik denk dat ze wel tam wordt met veel oefenen), dan heb ik een valkje voor je van 6 maanden oud. Het is een lutino, een gele met oranje wangetjes en een vrouwtje. Ik heb nu 2 valkjes, waarvan 1 man die supertam is, ik kan echt ALLES met hem. Hij is 11 maanden oud en vliegt altijd los. 3 maanden geleden heb ik Smoey gekocht, ook als handtam valkje, van dezelfde kweker. Een hele goeie kweker, maar met Smoey is minder tijd doorgebracht toen ze nog heel klein was waardoor ze minder gewend is aan handen. Ze komt wel bij mij zitten als ze los is, maar dan moet ik mijn handen weghouden. Ik ben dagelijks bezig met oefenen dat ze went aan mijn hand, maar omdat ze al 6 maanden is duurt dit proces langer. Er is vooruitgang maar met veel geduld.
Het klinkt misschien stom, maar ik heb een ander vrouwtje gereserveerd die volgende week komt. zij is pas 10 weken en wel gewend aan de hand. Omdat ik volgend jaar een nestje wil van 2 tamme valkjes, en het geduld niet op kan brengen om zoveel tijd met Smoey door te brengen heb ik haar te koop gezet op een andere site. (daar kun je ook het dagboek lezen) www.parkietendroom.nl.
Toevallig kom ik nu bij je vraag, vandaar dit aanbod.
Als je geïnteresserd bent kun je me mailen: npwmartens@hotmail.com

Groetjes Nancy Martens
Yana, Smoey en Yunah
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Anja

Hoi Thomas,

Ik heb 5 valkjes van een kweker die allemaal tam zijn en superlief.
Ik heb ook 3 valkjes uit een dierenwinkel waarvan er 2 supertam tam zijn. Alleen het nadeel is dat je geen achtergronden van de valkjes hebt. Ik heb het zelfs getroffen dat ik een ziek valkje meekreeg in de dierenwinkel. Mijn advies is ook koop bij een kweker.

Groetjes Anja