10 mei 2025, 00:44:33

wie kan ons helpen

Gestart door mind stalker, 11 maart 2007, 21:53:57

« vorige - volgende »

mind stalker

hoi allemaal wij hebben al eerder gevraagd wat voor geslacht onze vanlkjes kunnen hebben nou hebben wij vele reacties gehad van jullie tevens ook een site toegewezen gekregen om via dna te kijken wat we voor valkjes hebben maar dat moet je dus doen doormiddel van 7 borstveertjes uit je valkje te trekken met een pincet en dat dan in een zakje opstuuren
nu willen wij dit niet doen omdat wij dit gewoon zielig vinden
nou zouden wij graag willen weten of het mogelijk is om een kweker uit te nodigen
voor geslachts bepaling en als het 2 mannen zijn zouden wij ook graag gelijk 2 poppen er bij willen incl. nieuwe kooi
tevens zijn wij er toe berijd om de kweker te betalen voor het geslachts bepaling

zijn er hier op het forum misschien kwekers dit dit graag zouden willen doen wij weten immers ook niet hoe wij het anders kunnen na kijken
we gokken zelf op 2 mannen door het gedrag maar zekerweten doen we het gewoon niet

alsvast bedankt

groetjes rick, nathalie

ado & legia..!

Inge88

12 maart 2007, 11:20:28 #1 Last Edit: 12 maart 2007, 11:30:37 by Inge...
Om 100% zeker te weten van het geslacht zal er toch echt een DNA test gedaan moeten worden. Een kweker kan dit niet... een kweker zal alleen op basis van het uiterlijk kunnen beoordelen van welk geslacht het valkje is; al is dit bij lutino's al een stuk lastiger. Jijzelf daarnaast op basis van het gedrag. Er staat mij bij iets van bij dat beide vogels erg floten. Ze floten ook dingen na. Dan kun je er echt wel vanuit gaan dat het mannen zijn. De geparelde lutino zal zijn parels verliezen als het een man is...

Coco en Chantal

Hallo
Als je 100% zeker wilt weten wat het geslacht is kan je ook naar een vogelarts gaan en die neemt wat bloed af en stuurd dit op, na zo'n 2 weken krijg je de uitslag.
Ik vind dat veren uittrekken helemaal niks.

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Inger m

Citaat van: Coco en Chantal op 12 maart 2007, 17:20:51
Hallo
Als je 100% zeker wilt weten wat het geslacht is kan je ook naar een vogelarts gaan en die neemt wat bloed af en stuurd dit op, na zo'n 2 weken krijg je de uitslag.
Ik vind dat veren uittrekken helemaal niks.

Groetjes Chantal

Hoi,
Ik denk dat zowel bloedprikken bij vogels als veren uittrekken niet prettig is. Ik heb een aantal maal bloed afgenomen (kippen, duiven), maar dat is echt geen pretje. Dan kies ik liever voor een paar (kleine) veertjes trekken, dan kunnen ze ook nog eens in hun eigen omgeving blijven, dat geeft daardoor minder stress. Als je het beide liever niet doet (en daar is ook wat voor te zeggen), dan kun je het gedrag of uiterlijk (afh van de mutatie) beoordelen.

Gelukkig geeft gedrag ook voor een groot deel uitsluitsel. Je zou kunnen vragen een kweker erna te laten kijken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

mind stalker

hoi inger

dat laatste willen wij dus het liefst dat een kweker er naar komt kijken
maar goed wie wil ???

wim roskam

geachte lezer uit welke regio of plaats kom je ?? dat maakt het wel makkelijker , om te reageerren , mvg wim roskam .

mind stalker

ik kom ui de regio zuid holland
rijswijk om precies te zijn

groetjes
nathalie