25 april 2024, 18:24:56

Welke voeding zeker?

Gestart door bjorntjj, 25 maart 2007, 13:21:31

« vorige - volgende »

bjorntjj

Hallo, Wat wat er nu zeker altijd in een kooi hangen van voedsel? zodat mijn valkje zeker niet dood gaat.
wat is het beste eivoer voor een valkparkiet die gewoon tam moet worden? niet om mee te kweken enzo. cede eivoer geel? cede eivoer parkiet? cede eivoer rood?

Bedankt voor uw aandacht.

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inge88

25 maart 2007, 13:30:35 #2 Last Edit: 25 maart 2007, 13:32:54 by Inge...
Hoi,

In de kooi moet tenminste maagkiezel liggen op de bodem of in een voerbakje (ik zelf doe hier ook grit bij). Mineralen en kalk zoals een mineraalblok/kalksteen en sepia moeten worden opgehangen en er moet natuurlijk water en zaadvoer/pellets aanwezig zijn. Eivoer moet niet dagelijks woren gegeven. De meningen verschillen over het geven van eivoer (helemaal niet; alleen in de broedperiode, of wel het gehele jaar door). Ik zelf zou het 2x in de week geven. Het merk zegt mij niet zoveel. Ik heb een eigen merk, dit geldt ook voor het zaadvoer.

bjorntjj

Van dat eivoer: IK wil een jonge valkparkiet die al zeker een week zelfstandig kan eten want ik ben niet superervaren.
ik wil een albino pop die ik moet tam maken niet om te kweken enzo... moet ik dan wel eivoer geven? kan dat nooit eivoer geven?

Mara

Hoi Bjorn,

Inge schrijft dat zij het twee keer per week geeft. Ik geef het regelmatig. Dan weer wel en dan krijgen ze het een dag of dagen niet.

groetjes

mara