8 mei 2025, 00:17:32

Dagboek van m'n valkjes

Gestart door Saskia, 27 augustus 2003, 14:41:59

« vorige - volgende »

Saskia

Gisteren is het enigste en ons eerste zebravinkje dat op het punt stond uit te komen verstoten door z'n ouders.Ze hadden het eitje uit het nestje gegooit en het ei opgegeten en het jong wat erin zat laten liggen.We hebben hem in een luciferdoosje gedaan,begraven in de tuin en er bloemetjes op gezaait want die zaadjes lagen er toch.Met Kuifje gaat het heel goed,hij probeerd Zoe te versieren.Als hij haar niet ziet zie je hem echt zoeken en dan gaat hij haar roepen tot hij haar weer ziet.Hij kan ook heel mooi fluiten.

Saskia

Ik had Zoe en Kuifje meegenomen naar m'n kamer,wat ik wel vaker doe,en dan zet ik ze op m'n aquarium met een deken eroverheen.Als ik zoe ging kroelen nam kuifje het over,wat ze eerst nooit wilde maar vanavond dus wel.Toen ging Zoe in de paarhouding staan en kroop Kuifje er bovenop :o.het ging nog niet zo soepel en ze vielen steeds bijna van het aquarium af,maar de eerste poging is gedaan!:DIk denk alleen niet dat het al gelukt is want het ging nog niet zoals zou moeten,maar ik vind het een goed begin vooral omdat we kuifje nu precies pas een week hebben. :)Ik ben ook bezig met twee broedblokken te maken.Ik heb vandaag het hout gekocht en de scharniertjes en heb al afgetekend.Morgen begin ik met zagen.Ze worden 25x35x25cm.  

ria

Hallo,

Mooie foto, maar dat wordt hard timmeren met je broedblok. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.

Groetjes,
Ria

enne, mooie foto's hoor in je dagboek

Marianne

Hoi Saskia,

Dat is leuk nieuws dat ze een koppeltje zijn.
Ik vind het ook geweldig om te zien als mijn 2 koppeltjes aan het wipwappen zijn. Ze zijn alle nog erg jong en het gaat dus ook bij hun niet zo soepel.
Leuke foto ook. Het lijkt wel of je meerdere valkjes hebt zo door die spiegeling.

Tot de volgende keer!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Saskia

Hoi!

Ik heb al een blok in de voliere hangen,zo'n zeskantige,dus er is geen haast bij ;).Het is meer om ruimte te besparen dat ik graag 2 blokken aan de buitenkant wil hangen.Elmo heeft nog geen mannetje,maar als we er een gevonden hebben dan hebben zij ook een blok nodig en die past niet meer binnen in de kamervoliere.Misschien is het ook een idee om een jong van Zoe en kuifje te houden (voor Elmo),maar dan is het niet zeker of dat een man is.Zoe en Kuifje zitten constant samen in het blok.Ik hoop dat alles goed gaat ::).Bedankt dat jullie m'n dagboek lezen en m'n foto's leuk vinden.Morgen zal ik nog wat foto's plaatsen.

Groetjes Saskia,Elmo,Zoe en Kuifje.  

Saskia

Het schiet al aardig op met de blokken.De onderdelen zijn gezaagd.Nu moet het nog in elkaar gezet worden.Er is alleen 1 foutje gemaakt en dat is dat ze aan de binnenkant 23 cm hoog worden inplaats van 25,maar dat is niet zo erg toch :-/.
Verder gaat alles goed hier.Foto's zal ik vanavond plaatsen.

Saskia

1 broedblok is nu bijna af.Alleen het gat erin zagen.Morgen maak ik de rest af.Hier alvast wat foto'tjes.

Saskia

7 september 2003, 21:10:06 #22 Last Edit: 7 september 2003, 21:17:10 by Saskia
Het blok is af :)
Zo komt hij in de voliere te hangen en dan komt er nog 1 aan de andere kant.Ik vind hem heel mooi geworden.Ik heb gelijk de parasol en de kussens opgeruimd,die je op de foto ziet,want die hebben we toch niet meer nodig :P.

Groetjes Saskia

SaskiavE

vandaag is het 2e eitje gelecht.Ik heb ze wel zien paren alleen ging het erg onhandig dus weet ik niet of het gelukt is.Nu zit Zoe op een ei en Elmo op het andere ei te broeden in het zelfde blok.Zoe is erg rustig en van haar mag je gewoon  het nestje controleren.Elmo valt gelijk aan en niet zachtjes ook.Ik laat ze zoveel mogelijk met rust en wacht af wat er gaat gebeuren.Ook de zebra's hebben weer eitjes,deze zijn bevrucht,dus ik hoop dat het dit keer goed gaat en niet zoals de vorige keer.

Groetjes Saskia

Marianne

Hoi Saskia,

Dat is snel zeg.
Spannende tijd nu, zijn ze wel of niet bevrucht.
Heel veel succes met je aankomende nestje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

ria

Hallo,

Je was net op tijd dus met de nestblokken. Handig zeg, dat je die zelf hebt gemaakt. Ben benieuwd of de eitjes uitkomen.

Heb je de parasol en de kussens niet te vroeg opgeruimd, ze zeggen dat het toch nog mooi weer wordt.

Groetjes,
Ria

Saskia

12 september 2003, 14:10:44 #26 Last Edit: 12 september 2003, 15:05:13 by Saskia
Zal ik ze dan maar weer tevoorschijn halen?:D Ik hoop dat alles goed gaat en dat er in iedergeval 1 jong word geboren.
Ik heb een advertentie geplaatst voor een tamme man voor Elmo.Ze heeft namenlijk constant ruzie met Kuifje en andersom.Kuifje is namenlijk helemaal weg van Zoe en ziet Elmo daarom niet staan.Daarbij zit Elmo ook steeds op de eitjes van Zoe te broeden en het nest te verdedigen alsof ze van haar zijn.Daarom lijkt het me beter als ze een eigen man krijgt.

Saskia

Ik heb net een witmasker man gekocht ;D.Een naam weet ik nog niet voor hem.Hij is een halfjaar oud en heeft een ring.Ik moet hem nog tam maken,maar dat gaat met veel geduld wel lukken hoop ik.Dit is hem:

Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Hij is prachtig. Ik hoop dat het tammaken nog lukt, want een half jaar is wel een beetje oud om nog helemaal tam te krijgen. Maar ja, zolang hij maar op je vinger gaat om weer terug te zetten dan heb je al een groot deel gewonnen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Saskia,

Van harte met je nieuwe aanwinst. Ik wens je veel plezier en succ6 met hem.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006