28 maart 2024, 10:19:11

Een aantal pellets op een rijtje.

Gestart door jazzel, 8 maart 2007, 14:12:13

« vorige - volgende »

jazzel

Jaaa de pellets van ecobird zijn binnen!!!
Het wordt heel mooi geleverd in (her-)aflsuitbare plastic bak! Ook zit er een informatieboekje bij, en hoe je de vogel over kunt zetten op pellets.

Het zijn net mini paardenbrokken als je ze ziet (ze zullen wel anders smaken denk ik :P ) Ze zijn veel 'zachter' dan pellets van nutribird.
Ik heb ze net voor spiky's neus gehouden en hij beet erin, en keek verbaasd dat het meteen 'verkruimelde' in zijn snavel.
Hij pakte het in ieder geval wel aan :)
Z'n vrouwtje begon er al wat van te happen.
Maar ik had ze net wat trosgierst gegeven, dus ze zal verder wel geen honger hebben gehad.

Nou hopen dat ze het ook goed eten!
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Inge88

Hi Jazzel,

Moest je dan ook die verzendkosten van 6,20 betalen? + 10,20 dat vind ik dan wel errug duur worden  :o

jazzel

De verzendkosten van 750 gram is rond de 4 euro.
Neem je een grotere verpakking dan is het verzenden gratis!!!

Ik heb nu de kleine verpakking genomen, omdat ik niet wist hoe de valkjes erop zouden reageren... als het goed gaat neem ik de volgende keer de grote verpakking!
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Inge88

Okee.. hun eigen bezorgservice dus?  :)

jazzel

www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


jazzel

ze verkiezen nu zelfs ecobird pellets, boven een rode peper.... wat een beestjes :D
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Sanna

Hoi Jazzel,

Dus dat gaat wel heel goed bij jou :D. Wat vind je zelf van de pellets? Vooral als je ze vergelijkt met Nutribird?

Groetjes, Sanna

jazzel

nou ik sta er echt heel positief tegenover!
ze zien er uit als paardenbrokken, maar dan in het mini.
Het ruikt niet echt, ik heb me door mijn broertje laten vertellen dat het smaakt naar noten :)

De valkparkieten hebben in ieder geval mooiere poep dan met nutribird of zaad. Maar over het verenpak e.d. kan ik nog niet veel vertellen, omdat ik het nog niet zo lang voer. En ze zijn trouwens nog lekker energiek, de vogels.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Sanna

Hoi Jazzel,

Heb je ze er makkelijk op kunnen krijgen? Ik wil het ook nog 1 keer proberen met Ecobird, met Belle.

Groetjes, Sanna

Karin

Is het jullie opgevallen dat het verschil in prijs tussen 4 en 9 kilo heel weinig is avn de ecobird  ? Als ik weer aan een nieuw type ga beginnen ga ik de ecobird proberen. De quiko bevalt me niet zo en de harrisons lusten ze ( weer ) niet tot matig.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jazzel

ja ik moet zeggen dat ik ze heel makkelijk op ecobird kreeg... (maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor iedereen zo is he :) )

ja ik zag het verschil ook al!!
De volgende keer bestel ik een grotere pak!

waarom bevalt quiko je niet zo goed?
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Karin

Citaat van: jazzel op 22 maart 2007, 17:38:12
ja ik moet zeggen dat ik ze heel makkelijk op ecobird kreeg... (maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor iedereen zo is he :) )

ja ik zag het verschil ook al!!
De volgende keer bestel ik een grotere pak!

waarom bevalt quiko je niet zo goed?


Er zitten volgens mij veel kleur en smaakstoffen in ( ruikt naar snoepjes ) en daarnaast bevat het alleen mais, graan en ei. Een aantal valkjes eten het wel erg goed, maar ja, ik wil natuurlijk wel dat het ook iets toevoegt aan het menu   ;D Verder had ik 2 pakken bestelt, en de ene had naast de kleine brokjes ( die ze wel eten ) ook grotere banaanvormige brokken die knoerthard waren en ze op de grond gooiden  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jazzel

o, dat is inderdaad niet fijn, dan eten ze nog niet alles op.
Inderdaad, ik ben het met je eens. Als ik ze iets voer wil ik ook dat het 'compleet' is.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Cleopatra

www.dieca.nl heeft zelfontwikkelde pellets, groetjes Cleo