19 april 2024, 22:12:54

Een aantal pellets op een rijtje.

Gestart door jazzel, 8 maart 2007, 14:12:13

« vorige - volgende »

Sanna

Is er iemand die zijn valkjes op Ecobird heeft zitten? Want toen ik het probeerde vond ik het er wel heel goed uitzien, maar als ik dan dit lees:

Citaat van: Rianne op  8 maart 2007, 17:03:13
Om de goedkoopte moet je idd geen Harrison's nemen. Maar ik hoop er betere kweekresultaten en mooiere vogels van te krijgen. En ze zien er nu al mooi uit, na ongeveer 5 maanden. :D


.... dan denk ik: "Dat wil ik ook!!" ;D. Maar Harrison's gaat boven mijn budget.

Ik wil Belle toch weer proberen op goede pellets over te zetten, betere dan die van Nutribird die ik nu heb (die kleintjes voor grasparkieten). Ik denk dat zij het te zoet vindt ruiken en te chemisch. Want als ze flink honger heeft (wanneer ze al de hele morgen uit de kooi is bijvoorbeeld) en ik zet het haar voor, dan neemt ze er wel 3 of 4 van, maar dan draait ze haar kop om. Als ik ze vergelijk met die van Ecobird, dan krijg ik over die van Ecobird dus een veel beter gevoel. Maar is dat ook zo??

Is er dus iemand die goede ervaringen met Ecobird heeft?

Groetjes, Sanna

Rianne

Hoi Sanna,

ik denk dat je dat ook wel redt met bijv Ecobird. Ik ben iig tevreden over Harrison's. Andere merken zijn hier in de buurt niet te krijgen, behalve Pretty bird en nog een merk met van die chemisch gekleurde brokjes. Pretty bird komt hier het huis niet meer in!

Sanna

Citaat van: Rianne op 12 maart 2007, 12:54:38
Pretty bird komt hier het huis niet meer in!


Dat is ook de reden dat Ecobird dat spul niet meer verkoopt:

http://www.eco-bird.com/ecobird/pellets/pellets.html

Maar wat ze op de site over de Ecobird pellets zeggen klinkt erg goed. Heb je Harrison's wel eens zelf geproefd? Ik ben nl. benieuwd of het net zo'n samenstelling als Ecobird is... Ecobird is een pellet die makkelijk kapot gebeten kan worden, het smaakt een beetje licht zoetig en niet chemisch. Nutribird heeft veel meer smaak en ruikt bovendien behoorlijk chemisch.

Groetjes, Sanna

Rianne

Ik heb net ff een pellet geproefd. Het smaakt een beetje droog, doet aan walnoot denken. (en dat vind ik vies!) Maar ja, hoe smaakt een zaadje of een zonnebloempit? ;D

Sanna

Zonnebloempitten smaken lekker ;D

Nou, dan denk ik dat het wel aardig vergelijkbaar is ;). Harrison's zal allicht beter zijn ::), maar ik denk dat Ecobird al een hele verbetering op Nutribird is.

Maar is er dan helemaal niemand op het forum die Ecobird gebruikt en mooie forse glanzende vogels heeft nu? ???

Groetjes, Sanna

jazzel

Ik heb vorige donderdag ecobird besteld, maar nog niets binnen helaas!
Zodra ik ze heb zal ik 't laten weten!!
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


disney

De senic kost per 2 pond 15,50 niet per 25 pond.

Ik geef hier al mijn vogels senic en ben erg tevreden. Mijn altijd al wat dunne bonte boertje is 20 gram aangekomen en nu heel stabiel op gewicht. De grijze roodstaart ziet eruit om door een ringetje te halen.
De parkieten (1 gras 1 valk) eten het niet. Ik meng het af en toe door het eivoer, dan eten ze er wel van. Overzetten lukt niet omdat de valk dan alle zaadjes inpikt en de gras erbij inschiet. Dus dan maar zo. Ik merk dat ze met deze manier van voeren het wel beter doen dan alleen zaadjes en eivoer, dus ik ben tevreden.

Groetjes Karin

hennie

Hallo,

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van iemand die Ecobird geeft! Op dit moment gebruik ik de Harissons, maar mijn valkje eet het ook niet.

Mogelijk dus dat ik beter kan overstappen en dat zij de Ecobird wel lekker vindt.

Ik zag in de lijst dat er twee soorten Ecobird worden genoemd. Welke van de twee is het geschikste voor valkjes? en waar kan ik ze bestellen?

groetjes, Hennie

Sanna

Hoi Hennie,

Bij Eco Breeder Small staat op de site van Ecobird dat het speciale kweekvoeding is. Bovendien heb je dan meteen 9 kilo :-X :P. Ik weet niet hoeveel valkjes jij precies hebt... ;D ;D Ik denk dat het voor kwekers met grote volieres is.

Eco Life Small is gewoon dagelijks onderhoud en dat heb je in de hoeveelheden 750 gram, 4 kilo en 9 kilo.

Groetjes, Sanna

hennie

Hoi Sanna,
Gebruik je ze zelf? Waar kun je het bestellen?

750 gram is wel veel. Ik heb nu nog maar 1 valkje ( worden er twee  :) )

Kun je het ook invriezen net als de Harissons?

groetjes, Hennie

Sanna

Hoi Hennie,

Ecobird kun je bestellen op de site van Ecobird. Je kunt ook even bellen, want dan kun je meteen aangeven wanneer je wilt dat het bezorgd wordt. Ecobird kun je prima invriezen.

Ik heb het zelf gebruikt, maar tot nu toe nog zonder succes. Daarna heb ik Nutribird geprobeerd omdat ik dat in de dierenwinkel kan kopen, maar dat moet ze ook niet en ik vind het zelf er ook een stuk minder uitzien. Dus ik ga binnenkort Ecobird weer proberen en dan ga ik heel streng het schema aanhouden. Belle is dik genoeg, die kan het wel aan als ze het een paar dagen vertikt te eten ;).

Ik koop eerst de verpakking van 750 gram en als het me lukt om haar over te zetten, koop ik 4 kilo (dan hoef ik geen verzendkosten te betalen).

Ik ben benieuwd trouwens of Jazzel het al binnengekregen heeft??

Groetjes, Sanna

jazzel

Nee nog niks gekregen.... wel vreemd want als je normaal bij een webwinkel iets besteld heb je het een paar dagen later al binnen.
Ik kon op de site van ecobird ook niks vinden over het bezorgen en dergelijke...

Oeps dat van scenic was denk ik een typfoutje, heb het veranderd!

www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


hennie

Hoi Sanna,

Ik ga het dan ook maar een keer bestellen. De harissons worden alleen verkruimeld, dus vind ik zonde.
Ik las dat Ecobird iets zoeter van smaak is, dus misschien wil ze dat dan wel.

Jazzel heeft ze vorige week donderdag besteld. Daar gaat dan wel behoorlijk wat dagen overheen voordat je het bezorgd krijgt!
Op tijd bestellen dus!

groetjes, Hennie


Sanna

Anders moet je even bellen Jazzel. Ik had het de eerste keer ook. Toen waren ze bij mij aan de deur toen ik niet thuis was. Maar ze laten dan geen briefje achter, ze proberen het gewoon de week daarop ofzo nog eens. Ik ben altijd op dinsdag en donderdag thuis, en ze kwamen bij mij steeds op woensdag ;D. Dus nu bel ik gewoon om te bestellen en dan vraag ik of ze op dinsdag of donderdag willen bezorgen.

Groetjes, Sanna

jazzel

Oké bedankt voor de tip!! ik wacht nog even af tot morgen en anders bel ik vrijdag even :)
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!