10 augustus 2025, 05:02:27

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

hennie

Hallo Romy,

Dank je wel voor je informatie!

Toen ik gisteren aan Inge schreef dat ik niet wist of vogels darmen hebben, dacht ik ook wel meteen dat dat toch te gek was!

Dan zijn valkjes je hobby en dan weet je niet eens hoe ze in elkaar zitten! Ik had dus al besloten om me eens in te lezen hoe ze lichamelijk in elkaar zitten.

Dus je berichtje kwam mooi op tijd! Van die luchtzakken had ik al eerder gehoord.

Maar ik wist niet dat ik ook een krop had   ;D ;D ;D
Ik heb vast een heel kleintje!   :D

groetjes, Hennie

hennie

Ik wil toch nog even wat vragen...

Dus dat betekent dat je het gelijk aan de ontlasting kunt zien als je valkje iets verkeerds heeft gegeten?

Inge heeft dus wee dagen geleden groente gegeven en haar valkje heeft nu waterige poepjes. Dan kan het dus niet meer aan de groente liggen?

groetjes, Hennie

Anja

Hoi Hennie,

Ik denk niet dat je het 2 dagen later nog kan zien aan de ontlasting.
Ik las dat je ook notenrijst wilt gaan geven aan je valkjes. Wel mee opletten hoor....................ik bedoel ermee dat je het niet te vaak mag geven. Er zitten noten in en dat is ook niet goed voor valkjes. Noten rijst krijgen ze af en toe maar gewone rijst en macaroni krijgen ze wat vaker.

Hoi Romy,

Dat heb je even heel goed uitgelegd. Dank je wel en je verveelt ons echt niet.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Hennie

Zoals Anja al aangaf zie je dus inderdaad redelijk snel dat een valkje iets verkeerd gegeten heeft. Je moet het toch wel zien binnen enkele uren.
Zo kan je bv ook merken dat een valkje meteen na het douchen al wat waterige poepjes kan laten vallen. Dat is dus het gevolg van dat snelle metabolisme van ze.

Ik ben blij dat ik jullie wat info kon geven over de binnenkant van onze valkjes  ;D
Persoonlijk vind ik dat ook interessant om te weten.

--------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Graag gedaan hoor!

Groetjes
Romy

Inge88

Bedankt voor de informatie, Romy, ik wist die dingen niet.  :) Vandaar ook dat ze de hele dag door kleine hoeveelheden eten...

Ik weet het niet met de ontlasting hoor... ik denk erover toch maar "gewoon" zo'n onderzoek te laten doen.
Overigens ben ik natuurlijk van plan in de toekomst (volgend jaar misschien) met ze te kweken. Is het dan niet verstandig zo'n gezondheidsonderzoek te doen? Gezondheidsverklaring? Ik had gehoord dat dit 30 euro per vogel is...?

Wat mij vanavond opviel is dat Indy geen kaal plekje op haar kopje heeft. Eerder was dit plekje er wel, maar heel klein. Vind ik wel bijzonder, want de meeste albino's (en lutino's) hebben dit toch wel. Geeft dit dan eigenlijk aan dat ik een sterke albino heb?

Ik heb vanavond een filmpje weten te maken van Paddy die deuntjes fluit...  :)
http://www.youtube.com/watch?v=r2Qf3Tew9uw

En ook heb ik foto's gemaakt. Van natte valkjes die net hebben gedoucht  :D

*Amanda*

Wat een leuk filmpje!!! Hij kan echt mooi fluiten! Je hebt hem al veel geleerd  :D vond het erg leuk om naar te luisteren!

En weer hele mooi foto's! Wat schattig! Ik moet ook maar eens zo'n toiletontstopper kopen. Ik wou al zoiets hebben maar heb daar helemaal niet bij nagedacht... dom he?

Groetjes Amanda!

Inge88

Ik vind het reuze handig. Want anders moeten ze óf op mijn hand/schouder zitten of op de doucherand... beide werkt niet. Nu kan ik zelf ook gewoon gaan douchen (natuurlijk opletten met zeep).

*Amanda*

Ja precies, maar ik had nooit aan een ontstopper gedacht haha bedankt voor het idee!

Ik heb dus ook dat probleem. Ik douche dus eerst maar zelf en daarna houd ik ze bij de douche.

Weet je ook zo waar je die koopt? En hoeveel het kost?

Groetjes Amanda

Inge88

Ik denk dat ze die wel in huishoudzaken verkopen... blokker misschien en anders novy of marskramer wel? wij hebben deze al jaren in huis... heb dus ook geen idee wat hij kost.

Romy

Hoi Inge

Dat klopt inderdaad dat valkjes de hele dag door kleine porties eten omdat ze zo'n snel metabolisme hebben  :)

Aangezien je nu een beetje ongerust ben over de ontlasting van Paddy, en je volgend jaar graag zou kweken, dan denk ik dat het inderdaad raadzaam zou zijn om zo'n gezondheidsonderzoek te laten doen. Dan ben je vooreerst al gerustgesteld over de ontlasting, en daarbij vind ik dit eigenlijk wel positief als je weet dat je valkjes gezond zijn, als je ze laat kweken.
Zelf had ik er eigenlijk nog niet over gehoord, maar ik vind het wel positief dat zoiets bestaat en kan. 30 euro vind ik dan wel een redelijke prijs (indien het onderzoek wel volledig is natuurlijk).

---------------------------------------------------------------------

Hoi Amanda : misschien een kleine tip : ik heb ook zo'n ontstopper thuis, maar die heeft een plastieken stok. Die vind ik niet zo handig, omdat dit glad is voor m'n valkje. Als je er toch nog eentje moet kopen, dan koop je beter zo een zoals Inge heeft : met een houten stok.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Inge,

Mooie foto's en een heel leuk filmpje zeg. Ik heb het in het begin ook met zo'n plopper gedaan. Dan had ik die ooit niet goed bevestigd op de muur.............de valkjes erop ....................BOEM..............plopper van de muur.
Toen ben ik ze een voor een onder de sproeier gaan houden...........en nu zet ik ze op de reservekooi.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Inge,

Wat een leuk filmpje. Wat is die Paddy toch een schatje. Hij fluit de longen uit zijn lijf voor Indy. Ze reageert er al net zo op als Poppie op Jelle. Wat een kakmadammekes zijn het toch!

Gut, en dan zie je Paddy echt zo naar Indy kijken...hoe hij dan zijn kopje naar haar toe draait. Ik vind hem echt geweldig!!

De douchefoto's zijn ook mooi! Je hebt ze inderdaad al enorm veel geleerd Inge!

groetjes, Hennie

Bies

Hi Inge,

Wat een ontzettend leuk filmpje en ontzettend mooie foto's. Paddy kan echt goed fluiten. Geweldig om te horen. Dit beurt me wel een beetje op na het slechte nieuws dat ik van Anita heb gekregen over m'n toekomstige valkje.  

Voor degene die het nog niet weten, mijn nieuwe wildkleur valkje is vandaag overleden.

Anita weet niet waaraan, maar sinds de wormenkuur is het slechter gegaan, ze heeft ook een berichtje bij spoed geplaatst, misschien dat iemand haar antwoord kan geven op haar vragen.

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Inge88

Hey Hennie,

Hopelijk veranderd het gedrag van Indy naar Paddy toe nog  :P maar dat zal vast wel toch? Trouwens Indy loopt wel achter hem aan, en als Paddy wegvliegt dan gaat ze hard roepen  :P Ze voelt zich gewoon veilig bij hem...

Paddyboy heb ik helaas niet kunnen opnemen, maar heb ik de laatste tijd ook niet meer gehoord helaas, ik blijf het wel zeggen.

Hey Marjon,

Ik las het bij spoed. Echt verdrietig nieuws  :'( En na 6 weken nog eens  :-\ Je had je er zo op verheugd. Wat ga je nu doen?

Bies

Anita heeft nog een nestje en ik blijf het bij haar volhouden. Ze is een lieve en zorgzame 'mama' voor de valkjes en ik vertouw haar. Het is echt gewoon K..!

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky