11 mei 2025, 23:04:16

Tandenpoetsen

Gestart door vrouwtje v Sjakie, 3 maart 2007, 16:26:50

« vorige - volgende »

vrouwtje v Sjakie

3 maart 2007, 16:26:50 Last Edit: 4 maart 2007, 20:24:08 by vrouwtje v Sjakie
Sjakie wordt met de dag tammer. Hij kan nu sinds een paar dagen op mijn schouder zitten en sinds vandaag ook bij mijn vriend. Nu wilde we daar een foto van maken maar toen kroop hij bij mij op de arm. Daar moest ik om lachen en ineens zat hij met zn snavel in mijn mond! Hij pikte tegen mijn tanden.
Maar kan zo'n beestje daar niet ziek van worden? Doen meer valkparkieten dat?
We hebben er trouwens ook foto's van gemaakt. Zal even kijken of ik dat online kan krijgen.

vrouwtje v Sjakie

Dafrinja

Hoi hoi!

Mijn inmiddels overleden valkje Crazy deed dit ook en mijn huidige valkje Gizmo ook.
Van Crazy heb ik een fototje:

Ik weet niet of het schadelijk is, ik denk het persoonlijk niet, maar ik ben geen vogelarts. ;D

Groetjes Dafrinja en Gizmo

Lee-aa

haha, dat ziet er leuk uit... Kalk is goed voor ze..

het zal vast niet schadelijk zijn... tenzij je slecht je tanden poetst en vlak daarvoor knoflook hebt gegeten ;)

hennie

Hoi,

Mijn valkje doet het tandenpoetsen bij mijn honden. Heel leuk om te zien, maar de vogelarts raadde mij toch aan om het zoveel mogelijk te voorkomen.

De mond en zeker tussen de tanden, zit vol met bacteriën. In verband hiermee, raadde de vogelarts het af om valkjes tussen de tanden te laten peuteren!

groetjes, Hennie

ovide

Hallo,

Ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan, mijn valkje doet het ook. En ik heb nog nooit gehoord dat een valkje ziek is geworden door tandenpeuteren. Dat de vogelarts het toch afraad heeft denk ik ook te maken met het gebit van de hond. De tanden van een hond zijn veel smeriger en zitten inderdaad vol bacterien, bij de mens ook natuurlijk, maar een stuk minder.

groet Nancy Yana en Smoey
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop