28 maart 2024, 17:22:19

Geelwang?

Gestart door b, 5 maart 2007, 12:20:49

« vorige - volgende »

b



Dit zijn de vermoedelijke ouders.

De man zou split cinnamon en bont zijn.
Over de pop is verder niets bekend.

Inmiddels heeft zij haar kuifje gelukkig weer terug.

Groetjes Bianca

•=Bonnie=•

5 maart 2007, 13:02:49 #16 Last Edit: 5 maart 2007, 13:05:03 by Bonnie
ooohw jullie hebben Bordeauxdoggen wat leuk :) Ik moet voor het blad waarvoor ik werk dit jaar een rasportret van de Bordeauxdog fotgraferen :) Prachtige honden.

Sorry even off-topic hoor ;) Die blauwe ogen bij bordeauxdoggen pups zijn om te smelten :)

On-topic

Je geelwang popje lijkt ook een heel bleek masker te hebben. Jammer genoeg vertkend dat wel wat door het opaline, mijn geelwang pop is ook niet erg donker in het masker.

Ik zou in elk geval dit jong houden Bianca. Een geelwang kan het niet zijn tenzij je man split geelwang is. Is die man niet split geelwang en  is dit geen wildkleur opaline jong dan moet het een bleekmasker zijn.

De moeder is cinnamon-opaline of niet? En als die witmasker de vader is moet hij een opaline man zijn waarvan de parels zijn verdwenen of split opaline.

Rianne

Bleekmasker of pastelwang?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  5 maart 2007, 13:04:52
Bleekmasker of pastelwang?


Da's hetzelfde  :P Die calculator zegt pastelwang (eigenlijk pastelwant haha) maar tegenwoordig heet het bleekmasker.

Rianne

Oh oké.

Hier kan geen sprake zijn van crossover of zo? Het jong kan nog een mannetje zijn, als de vader split is voor cinnamon.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  5 maart 2007, 13:06:51
Oh oké.

Hier kan geen sprake zijn van crossover of zo? Het jong kan nog een mannetje zijn, als de vader split is voor cinnamon.


Crosover? Als de pop een geelwang is en de man niet en ook niet split geelwang kan je nooit geelwangen krijgen.

Als dit jong een bleekmasker is kan het zowel een man als een pop zijn. Pa is in elk geval een opaline witmasker of split opaline. Pa is niet cinnamon maar die kan daar wel split voo zijn en ma is wel cinnamon.

Het jong is in elk geval niet cinnamon. Maar dat kan in beide gevallen, of pa er nu split voor is of niet. Als pa niet opaline is maar split opaline kan het jong ook nog steeds zowel man als pop zijn. LOL en als pa split geelwang is en ma een geelwang en geen bleekmasker kan het jong ook zowel man als pop zijn :D

Rianne

uh huh... *maakt notities* ;)

Ik zie nu net de foto van het jong weer, het is idd geen cinnamon. :)
Ik vermoed een man, als ik zo naar de parels kijk. Maar goed, ieder parel patroon is natuurlijk anders.

Heeft dit koppel ook al andere jongen gehad of was dit hun enige?

b

Hoi allemaal.

Wat fijn dat er zoveel reacties op komen.
Helaas is dit het eerste en enigste jong van hun.
De vorige (door mij overgelegde eitjes) zijn niet uitgekomen.

Ik zal jullie iets ergers vertellen, het jong is al gereserveerd.
Aangezien zijn koppie altijd kaal is gebleven heb ik hem verkocht voor een wildkleur gepareld.
Mis ik nu heel veel haha? :'(

Groetjes Bianca

•=Bonnie=•

lol, je mist de kans te zien hoe hij uitgroeid en als het een bleekmasker is had je er wel wat meer voor kunnen vragen. Maar goed, het ouderkoppel krijgt vast nog meer jongen. Ik zou ze apart zetten als je daar de kans voor hebt. Weet je ook zeker dat die witmasker de vader is.

b

Hoi Bonnie,

Mag ik je vragen hoeveel een bleekmasker (wel volledig tam) in principe kan opleveren?
Niet dat ik ga veranderen hoor, want zijn nieuwe baasje weet al dat het geen gewone wildkleur is. Ik heb hem gezegd dat hij gewoon een gelukspoeperd is whaha.
Maar dit voor in de toekomst.
Je weet maar nooit he hoeveel jongen ze nog gaan krijgen.

Ik had ze apart zitten deze ronde in de hoop dat rust het broedgedrag ten goede zou komen, dus papa is echt het witmasker haha.

Maar jullie zijn er dus nu wel uit dat het een bleekmasker is. Het kan wel een man en een pop zijn he/

Hij/zij is nu 3 maanden en eigenlijk al door de eerste rui toch.
Dit omdat hij helemaal geplukt was.

Groetjes Bianca

Quendi

Nou rond de 200 euro!

En als het een geelwang is, dan 50 euro.

Ik ben het met Bonnie volledig eens.

Toen ik het eerste berichtje las, dacht ik al meteen aan bleekmasker.

Enkel hoeft de pop bleekmasker te zijn, om dit jong eruit te krijgen.

Voor geelwang, is het iets moeilijker op de manier zoals jij de ouders hebt gecombineert, dit zou dus moeten betekenen dat pa ook split geelwang is.

Jammer.. Als ik jou was zou ik toch de reservering stop zetten. Jij als kweker heeft het meeste recht op het jong. Je kunt de reserveerdes vertellen dat ze in de toekomst een ander jong mogen uitkiezen.

Als je verteld dat het een heel bijzonder valkje is, zouden ze het misschien wel begrijpen.

Als je dit jong houd, dan moet (mag) je hem koppelen aan een witmasker.

Bleekmasker is samen met de dominant pastel misschien wel de meest zeldzaamste mutatie in europa. Dit zou een gemiste grote kans voor je zijn, als je hem toch verkoopt.

Enne, HOU HET KOPPEL!!

Gr Sietske

Quendi

Citaat van: Bianca1000 op  5 maart 2007, 17:05:39
Hij/zij is nu 3 maanden en eigenlijk al door de eerste rui toch.
Dit omdat hij helemaal geplukt was.

Groetjes Bianca



Als een vogel wordt geplukt, en de veer wordt er volledig uit getrokken, dan groeit er direct een nieuwe veer voor terug. Hiervoor hoef je dus niet te wachten voor de volgende rui.

Je valkje is nu ongeveer 12 weken. Dan heeft hij nog niet zijn 2e rui gehad.

Dit kan dus ook een mannetje zijn.

Ik zeg nu niet dat het 100% een bleekmasker is hoor! Het kan ook een erg mislukte opaline zijn, of een geelwang.

Dit is alleen uit te zoeken door te kweken met dit jong tegenover een witmasker.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Ik kreeg laatst een kweekrijpe bleekmasker aangeboden voor 150 euro. 200 euro wat Sietske aangeeft heb ik ook al gehooord. Persoonlijk zou ik dat nooit voor een jong betalen omdat me het risico dan te hoog is dat er wat mis gaat voor het kweekrijp is, maar dat ben ik. Er zijn er vast die het er wel voor over hebben omdat er nog niet zoveel van zijn nu.

Maar net als Sietske aangeeft zou ook ik in dit geval de reservering anuleren en ze een ander jong aanbieden.

•=Bonnie=•

Zeg Bianca ik heb trouwens een vraagje, het jong houdt, met name op de eerste foto, zijn/haar voetjes heel raar, is daar iets mee of zit ie gewoon wat ongelukkig.

b

5 maart 2007, 20:49:49 #29 Last Edit: 5 maart 2007, 20:51:55 by Bianca1000
Hoi Bonnie,

Hij of zij heeft inderdaad 1 teentje dat naar voren wijst.
Dit is door Hedwig van der Horst gezien en op haar advies opgeplakt.
Alleen vond Pimpy dat maar niets en heb ik in samenspraak met de nieuwe baasjes besloten om hem/haar niet langer te vervelen.
Hij/zij heeft er verder geen last van en klimt als een razende.
Hedwig vermoedt dat dit door een kalktekort is, maar aangezien de eitjes al 3 weken lagen voordat ik ze heb overgelegd en zij vervolgens nog wat lange is bebroed dan de normale 21 dagen, zou dit best wel eens een gevolg daarvan kunnen zijn.
Wel jammer he, heb ik zo'n prachtig beestje en dan heeft ie een kromme teen.
Misschien dat ik hem nu dan toch maar weer moet gaan pesten, dan is ie helemaal perfect.

Ik heb toch nog een foto van hem bijgedaan want ik verschiet toch wel heel erg van deze prijzen.
Ditmaal ook 1 van het koppie van dichtbij.
Ook zie ik in haar nek gele vlekken.

Mocht ze dus echt een pastel of bleekmasker zijn, moet ik haar dan tegen haar papa moeten gaan zetten om meerdere van deze kleuren te kunnen kweken?

Ik ben namenlijk helemaal niet thuis in mutaties whaha en dan krijg ik dit.

Ik weet alleen niet of ik het wel kan maken om Pimpy niet te laten verhuizen, ik vindt dit erg moeilijk.
Maar aan de andere kant, hoe groot is de kans dat ik dit wederom uitkweek.

Groetjes Bianca