16 april 2024, 21:37:40

Geelwang?

Gestart door b, 5 maart 2007, 12:20:49

« vorige - volgende »

b

Hallo

Ik heb een geelwangpop die samen met een witmasker man een nestje eitjes heeft gehad.
Helaas lieten ook zij het nest in de steek, ze broedde samen overdag, maar 's nachts lieten zij de eitjes in de steek.
Aangezien ik op dat moment geen andere broedende koppels had, besloot ik hun gewoon hun gang te laten gaan.

Toen ze helemaal waren gestopt had ik inmiddels diverse andere broedende koppels en heb ik her en der wat eitjes ondergelegd.
Het lijkt me stug, maar toch is Pimpy hieruit geboren.
In eerste instantie zagen we niet welke kleur hij had omdat zijn koppie kaal was geplukt.
Nu is hij/zij inmiddels 3 maanden oud en kleurt zijn gezicht wel erg licht.

Wie kan hier iets zinnigs over vertellen?

Groetjes en alvast bedankt


Bianca



•=Bonnie=•

Het kan geen geelwang zijn omdat pa een witmasker mas, tenzij hij split geelwang was.

b

Hoi Bonny,

Tja daarom vind ik hetzelf dus ook zo vreemd.
Maar zoals je ziet op de foto is het dus geen gewone geparelde.
Maar wat is het dan?

Groetjes Bianca

•=Bonnie=•

Het oranje lijkt inderdaad niet echt oranje, maar op deze foto ook niet zo geel als de wangen van mijn geelwangen Het masker lijkt ook erg licht te worden.

Wat zijn volgens jou de exacte mutaties van de ouders en heb je nog wat meer foto's van het koppie?

Rianne

Heel apart! Voor een wildkleur zijn de wangen veeeeel te licht! Misschien is je witmasker split pastelwang?

Rianne

Hmmm... als ik dat in wil voeren op de calculator van Kirsen Munson, dan kan dat niet. :-\

b

5 maart 2007, 12:38:02 #6 Last Edit: 5 maart 2007, 12:42:49 by Bianca1000





Hier zijn nog wat foto's van hem/haar.

Het is echt licht oranje.
En het geel is ook heel licht.

Groetjes Bianca

•=Bonnie=•

5 maart 2007, 12:44:25 #7 Last Edit: 5 maart 2007, 13:07:54 by Bonnie
Citaat van: Rianne op  5 maart 2007, 12:34:49
Hmmm... als ik dat in wil voeren op de calculator van Kirsen Munson, dan kan dat niet. :-\


Een witmasker kan niet split pastelwang (= bleekmasker) zijn, als hij dat is is hij namelijk visueel bleekmasker :)

Rianne

Dat valt toch altijd samen, als een valkje split witmasker pastelwang is, is hij het toch uiterlijk? Kan een valkje dan niet alleen split pastelwang zijn?

•=Bonnie=•

5 maart 2007, 12:49:17 #9 Last Edit: 5 maart 2007, 13:09:34 by Bonnie
Okay wat wel zou kunnen...

Als dit inderdaad een opaline bleekmasker is en geen opaline wildkleur of opaline-geelwang...


Moeder:bleekmasker
Vader:witmasker

man afkomst:
100% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*visueel bleekmasker*)

pop afkomst:
100% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*visueel bleekmasker*)

Uiteraard hoeft ma geen zuiver bleekmasker te zijn.Ze kan ook een split witmasker bleekmasker zijn (heb je ook een visueel bleekmasker) Dan krijg je dit:


Moeder:wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*visueel bleekmasker*)
Vader:witmasker

man afkomst:
50% witmasker
50% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*visueel bleekmasker*)

pop afkomst:
50% witmasker
50% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*visueel bleekmasker*)

•=Bonnie=•

5 maart 2007, 12:51:06 #10 Last Edit: 5 maart 2007, 13:10:21 by Bonnie
Citaat van: Rianne op  5 maart 2007, 12:45:51
Dat valt toch altijd samen, als een valkje split witmasker pastelwang is, is hij het toch uiterlijk? Kan een valkje dan niet alleen split pastelwang zijn?



Jawel, alleen een witmasker kan niet split zijn voor bleekmasker zonder dat je dit ziet. bleekmasker is dominant aan witmasker.

Maar je kan prima een wildkleur split bleekmasker hebben. Als die dan niet ook split witmasker is merk je er niets van.

Rianne

Ok. :)
Dus dit valkje kan geen pastelwang zijn. :)

•=Bonnie=•

5 maart 2007, 12:55:04 #12 Last Edit: 5 maart 2007, 13:10:55 by Bonnie
Citaat van: Rianne op  5 maart 2007, 12:52:11
Ok. :)
Dus dit valkje kan geen bleekmasker zijn. :)


Jawel... kijk maar hieronder.

Als ma niet een geelwang maar bleekmasker is, en pa een witmasker kan je split witmasker bleekmasker krijgen die er dus uit zien als bleekmasker.

Rianne

Aha ok. Dus misschien wil Bianca een foto van de moeder plaatsen?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  5 maart 2007, 12:55:35
Aha ok. Dus misschien wil Bianca een foto van de moeder plaatsen?


Ja dat lijkt me ook heel handig :) En van de vader misschien ook.