21 maart 2025, 18:13:02

Problemen met catharina's

Gestart door Karin, 18 februari 2007, 22:50:54

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb naast mijn valkjes ook 2 catharinaparkietjes. Hele leuke vogeltjes die eerst in de huiskamer woonden. Maar omdat ze veel lawaai maakte om in contact te komen met de valkjes boven en Marcel er niet tegen kon zijn ze naar de vogelzolder verhuisd. Één was er zeker een man, de ander dachten we een pop. Na een tijdje kregen ze een ruimere kooi en een broedblok, maar toen er na 3 maanden nog geen eitjes kwamen ( ondanks de paringen ) ging ik er maar van uit dat het 2 mannen zijn  ;D ;D ;D Ze zijn alleen ontzettend druk, nerveus en lawaaiig ! Hierdoor worden de valkjes weer rumoeriger en zo zitten ze in een visieuze cirkel. Ik weet niet of het komt omdat het 2 mannen zijn, maar ik kan er geen 2 popjes bij nemen. Nu twijfel ik of ik ze in de grote volière bij de "wilde valken" zal gaan zetten. Dan zitten ze wel bij de valken maar hebben ze meer ruimte en ik hoop dat ze dan wat rustiger worden. Het is wel zo dat die volière al aardig vol zit, maar met wat extra stokjes erbij zal het misschien wel lukken. Wat denken jullie ? Zou dat wat meer rust in de tent geven ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hoi Karin,

mijn catharina's zitten ook buiten, bij 3 valkjes. Over het algemeen maken ze niet zoveel herrie, alleen 's ochtends even bij het wakker worden en als ze ergens van schrikken. Het gaat goed samen met de valkjes, ze kunnen soms wat dominant reageren als ze bijv bij de voerbak willen terwijl er een valkje in de weg staat. Maar verder gaat het prima! :D

Mariska

Hoi Karin,

Ik heb mijn catharina's ook bij de valkjes en ook tijdens de kweek in 2006.
Dat ging ontzettend goed ;)
Ik zou ze er gewoon bij zetten.
Die van mij zijn vrijwel nooit nerveus, druk of lawaaiig dus mogelijk schept het toch meer rust als je ze in een groepje bij plaatst.

Succes!!

Groetjes
Maris!! 

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ze inderdaad na het broedseizoen als alles weer op zijn plekje staat in de grote volière ga doen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Die van mij zaten tot nog toe ook gewoon in de groep, zes stuks en tijdens de kweek. Geen enkel probleem alleen is 1 man als hij zelf gaat nestelen nogal dominant maar is als de eitjes er eenmaal zijn over bij hem.

Herrie maken ze maar heel af en toe hier, alleen als de valken naar de quarantaine vogels zitten roepen gaan ze soms meedoen en dan komt er aardig wat geluid uit :)

Karin

Ik heb ze vanavond in de volière gezet. De gele schok ineens zo van de ruimte dat hij als een speer tegen de zijkant aanvloog  :o Gelukkig ging hij vlak erna eten dus het zal wel goed zijn. Ze blijven aan het gaas hangen. Ik heb hun speeltjes aan één kant gehangen waar de valkjes er niet tegen kunnen vliegen. Ik ben benieuwd hoe snel ze zich er thuis gaan voelen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Meestal herstellen ze zich erg snel. Ze vinden het wel heel fijn als ze een plekje hebben om zich te verstoppen. Een nestblokje bijvoorbeeld en dan zo ophangen dat ze er op en er in kunnen.

Karin

Ze hebben een sleepyteepy  ;D Maar alleen Kiwi gaat erin, Lemon die vind het maar niks. Misschien koop ik een grotere voor ze, vind hij het misschien minder eng.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Ongelooflijk he, hoe snel ze kunnen vliegen. Mijn blauwe, Kai, was ook net een straaljager in het begin. Ze zitten bij mij graag hoog, en bij elkaar. Er hangen 2 touwringen aan de bovenkant van de voliere, en daar zitten ze dan bovenop. :)

Karin

Het rare is dat ze nu juist niet bij elkaar zitten  ??? Misschien komt dat nog. Kiwi zit gezellig tussen de valkjes, Lemon hangt of aan de bovenkant van het gaas, of heeft het schommeltje van de valkjes ingepikt, of zit op haar eigen houten speeltje  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves