2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

de oogjes gaan al een beetje open :D
en ze groeien hard :o voor je het weet zijn ze groot.....

eerst het nest van sjaan en stitch

jong1,zie je het spleetje?

jong2,ook al kleine spleetjes te zien als ie dr zin in heeft,

jong3

jong4

jong5

dan het nest van balou,

jong1

jong2

jong3

jong4

en zo vond ik vito vanmorgen,hij is helemaal homo-af :D

groetjes eefje

mar

hoi eefje
ach wat lief ben benieuwd hoe ze er uit komen te zien.Die fallow bij mij is ook steeds met een wildkleur man aan het kroelen dus dat kan dan ook nog goed komen.

groetjes mar

eefje nieuwenburg

hoi Mar,
ik ben ook benieuwd of ik straks niet met 9wildkleurtjes blijf zitten maar ik ben al blij dat het nu allemaal goed gaat dus aan de andere kant maakt het me dus ook niet zo heel veel uit.

groetjes eefje

margreet

hallo Eefje,

Ik heb al verschillende jaren alleen maar wildkleurtjes en geparelden gehad, vorig jaar ook 10 tegelijk en ben ze allemaal zonder problemen kwijt geraakt.
Heb zelfs nog mensen door moeten sturen.
Heel veel mensen weten niet eens van alle mutaties die er zijn en zoeken gewoon een lief handtam valkje.
Komt wel goed.

groetjes Margreet

margreet

hallo Eefje,

Dat rare ei is een normaal ei voor mijn lutino, zo legt zij ze allemaal. Komen gelukkig wel normale valkjes uit.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

hoi Margreet,

gelukkig dat er wel normale valkjes uitkomen,ik vond het echt een raar ei.
ze hebben hier ook wel eens een puntei maar dan is ie gewoon wat langer en groter dan de andere eieren,en meestal onbevrucht.
het ei waar vito nu op zit is ook wat groter dan de eitjes die ze normaal hebben.

ik zag trouwens bij de oudste van sjaan en stitch (de oogjes zijn helemaal open)een rode gloed dus misschien wel kans op cinnamon,maar ik zei al ik ben al zo blij dat het allemaal zo voorspoedig gaat dat ik eigenlijk niet zo ongeduldig moet zijn  ::)

blazen dat ze doen die 2 ;D,ze vinden me helemaal niet leuk nu ze me kunnen zien ???
groetjes eefje :D

eefje nieuwenburg

bij die oudste 2van sjaan en stitch en de oudste van balou zijn de oogjes open.
ook heb ik die 3 geringt vandaag,morgen maar kijken of alles er nog om zit.
ik zie bij de alleroudste van sjaan en stitch al een kuifje  :D,allemaal grijze stipjes,leuk man.

heb net de oudste 2 van balou even bij me genomen want de jongste werd helemaal niet gevoerd,dus de oudste even weggehaald en voila mama ging gelijk die andere 2 voeren.
morgen even kijken of het dan weer nodig is,ik hoop het niet maar het is een beetje een zwak kleintje,draait veel rond,is onrustig en heeft 2 vreemde streepjes op het hoofdje,dus even afwachten of die het redt.

groetjes eefje

margreet

hallo Eefje,

Bij mij zijn de 2 jongsten van elk nest overleden, ze waren elk 2 dagen oud. Ja, ik heb geen idee waardoor?, ze zagen er goed uit, wel vond ik 6 jongen eigelijk teveel, ze hadden altijd al moeite met 5, dan moest ik ook de oudsten eruit halen om de jongste even te laten bijtanken, dat ging wel over naar mate hij groter werd. Komen ze wat meer voor zichzelf op.
Ik heb de gewichten van mijn jonkies in mijn verhaal staan.
Ga ze ringen bij ca. 35 gram.
Dat is dus al snel, weer dat gepruts,

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

hoi margreet,
wat jammer dat ze zijn overleden!
ik heb de oudste 4 nu geringt,de 2oudsten van s+s en de oudste 2 van balou en wildkleurpop.

hier gaat alles nog goed,ze groeien goed,ik zie bij de oudste 2van S+S grijze kuifpennetjes komen en bij de oudste van Balou zie ik volgens mij een geel kuifje......ben benieuwd.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

13 maart 2007, 12:46:15 #39 Last Edit: 13 maart 2007, 19:07:03 by eefje nieuwenburg
jongen sjaan en stitch

jongen balou

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

wat een bijdehandjes worden het al zeg,vanmorgen even bijgepapt vanwege de uitdroging die Lique opmerkte,en net zag ik dit,ze hebben alweer honger denk ik ;D
goed kijken dan zie je het wel :D

groetjes eefje

ManjaV

Hoi Eefje,

Wat een leuk dagboekje heb je! :D En wat een lieve kleintjes.  :-*
Je hebt veel kleintjes in 1x! Heb je er veel werk aan, of valt dit wel mee? Zo te lezen kan je ook best mooie mutaties verwachten. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

eefje nieuwenburg

hoi Manja,

ik heb niet persee veel werk aan de jonkies maar wel aan al mijn dieren,ik heb nu 3koppels apart zitten en de rest zit in de voliere,daar zitten ook nog 2 konijntjes bij.
ik heb ook nog 3katten en een hond en natuurlijk onszelf,dus alles zorgt ervoor dat ik het soms veel te druk heb,nee die jongen vergen nu(nog wel)maar een half uurtje per dag meer dan normaal.

als ik voer ben ik daar normaal maar 20minuten mee bezig maar door de aparte kooien ben ik 20minuten langer bezig.
het pappen duurt 15minuten,dus als ik de pap klaar maak ga ik ondertussen de rest voeren en dan is ie genoeg afgekoeld om te voeren,alle jongen verzamelen en voeren maar,gelukkig als ze proeven dan eten ze wel dus dat is mooi.

en s“avonds als ik thuiskom dan ga ik even met de grootste jongen op schoot achter de pc of tv zitten zodat ze een beetje aan alles kunnen wennen en de jongste door de ouders gevoerd kunnen worden want die blijven een beetje achter door die joekels die erbovenuit steken.

jemig wat een verhaal haha nu lijkt het net of het wel heel druk is maar dat valt echt heel erg mee,ik doe alleen niks in het huishouden momenteel ;D nee hoor geintje

groetjes eefje

ManjaV

Hoi Eefje,

Dat klinkt idd alsof je het heel druk hebt ;D ;D ;)
Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook harstikke leuk om te doen.

Je hebt veel dieren zeg! Het is wel heel gezellig denk ik.

Geef je de kleintjes pap om ze goed tam te krijgen of redden de ouders het niet helemaal?
Lijkt me een leuk werkje, het is sowieso heel lief om te zien.

Oh ja, die foto van dat broedblok is grappig. Je ziet (als je goed kijkt) een kleintje.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

margreet

hallo Eefje,

Gaat gelukkig nog allemaal goed bij jouw, uitdroging??. Hoe zie je dat. Aan de kleur?.
Wat leuk dat er bontjes tussen zitten , ben zelf een beetje gek van bont. Maar ik vind alles even lief hoor.
Had ook de 1e geringd gisteren, lag er natuurlijk weer af, vandaag weer een poging gedaan.

groetjes Margreet