2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

Lois

Heeee!
Ik ben zo blij dat ik heb gereserveert heb!
Hoe is het nu met m?
Groetjes Lois  ;D

eefje nieuwenburg

Hoi Lois,
leuk dat je je hebt aangemeld,zo kun je lekker meekijken hoe de ontwikkelingen zijn en hier kun je altijd vragen stellen en info zoeken,heel handig weet ik uit ervaring.

vanavond weer papuurtje gehad,het bonte mannetje,zit heerlijk relaxed op schoot te slapen,die vind het niet zo spannend terwijl het cin.bonte popje bij alles wat ze hoort blaast en wakker schrikt.....die heeft dus voor straf de hele tijd op mijn schoot gezeten met alle herrie en bewegingen dicht bij. ;)
het jongste jong dat bij balou zit,kwam zelf helemaal uit het bakje naar mij toe,die wilde bij me op schoot,wat een lieffie  :-*
de rest is eigenlijk(op het gep.popje na)allemaal hartstikke makkelijk,die jongen die uitgevlogen zijn stappen al op en de andere jongen zijn allemaal superrustig....echt bizar hoe dat kan wisselen per nest.

ik hoor geen piepjes meer bij de eitjes bij Vito maar hoop toch dat er niet te veel tijd tussen gaat zitten anders verschillen ze zo erg.

groetjes eefje

Lois

Hallo eefje!
Het gaat dus wel goed met de kleine?  ;D
Zoals ik het nu hoor is hij al behoorlijk tam?  :D
Groetjes Lois.

Marije

Hoi Eefje!
Wat is ze weer mooi geworden! :D Ik heb nog geen naam, moet nog even hard gaan denken...
Is er misschien niet de mogelijkheid om cin.bontje in een kleine kooi ofzo te zetten, om te pappen? Misschien dat ze dan iets minder schrikachtig wordt?
Groetjes en sterkte met alle druktemakertjes ;),
Marije

eefje nieuwenburg

ik werk fulltime dus kan ze niet de hele dag door pappen,ik moet nog even kijken hoe vaak ze nu moet eten per dag want misschien lukt het wel.
maar ik zat te denken om ze bij sjaan en stitch neer te zetten,die jongen zijn heel relaxed en dan zit ze onderin de kooi dus dan ziet ze veel meer beweging ook.alleen dan word ze geplukt en dat vind ik dan weer zielig..... :-\
ik weet het nog niet,ga er nog even goed naar kijken wat te doen.

Lois,
met het bonte mannetje gaat alles ook goed hoor!
hij is redelijk rustig dus dat komt wel goed ;).
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

heb net gekeken en ze zou 3keer nog gevoerd moeten worden,over3dagen zou dat 2maal per dag moet zijn,ik denk dat ik haar dus in het weekend apart zet en dan ga ik eens intensief met haar aan de slag ;D

groetjes eefje

Lois

Heey Eefje!
Mooi zo dat het goed met hem gaat!  :D
Heb je nieuwe foto's van hem? Of ga je die binnenkort maken?  ;D
Groetjes Lois.

eefje nieuwenburg

Hoi Lois,
morgen maak ik weer foto's,hij is wel vandaag uitgevlogen dus weer een stapje dichterbij zijn verhuizing naar jou toe.

vandaag zijn de oudste 2 van Balou ook uitgevlogen,ik denk dat ik ze toch vanavond al apart ga zetten,ik denk dat ik ze in een kooi in de voliere zet,niet helemaal weg van de ouders maar toch apart,de ouders zijn ook niet tam en wellicht nemen ze die angsten over.
ik kan ze helaas niet in de kamer hebben omdat ik 3katten heb die erg graag een valkenboutje lusten,dat risico ga ik gewoon niet nemen.

groetjes eefje

Lois

Heey!
Haha! En kan hij goed vliegen?  :P
Zin in de foto's!  ;D
Groetjes Lois

eefje nieuwenburg

hoi lois,
ja hoor vliegen kan ie al goed voor een baby,en dat word alleen nog maar beter.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

vanavond weer papuurtje gehad en daarna een uur kroelen met alle baby's,handen te kort dus.
ook viel mijn mond open van verbazing,het cin.bonte popje bleef op mijn vinger zitten terwijl ik haar kroelde,ook heeft ze het hele uur lekker op mijn schoot gezeten,zitten poetsen,rekken en strekken,totale omslag dus.....nou heb ik het wel donker gemaakt in huis zodat ze niet zomaar zullen wegvliegen maar dan nog gebeurt er van alles om ze heen en toch bleef ze heel goed zitten!
dus we gaan toch maar niks apart zetten maar gewoon nog langere pap/kroeluurtjes inlassen.
Ook het bonte mannetje was lekker op zijn gemak,alleen het pareltje uit het zelfde nest is nog een drama,maar die komt van de week als het goed is het blok uit en ik denk dat ze dan wel wat kalmer gaat worden.

de eitjes die nog bij vito en vrouw liggen gaan niet uitkomen,allebei afgestorven,ontwikkeling is ergens stil blijven staan.....nog 1 ei van hun ligt bij dazzle en luna dus ik ben benieuwd of die wel uitkomt of ook niet,7eitjes is natuurlijk ook wel heel veel.

bij dazzle en luna heb ik gister geschouwd en dat gaat allemaal prima en ook bij teun en duca ontwikkeld het eitje zich goed.

verder eigenlijk weinig nieuws....
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

6 april 2007, 06:33:46 #161 Last Edit: 6 april 2007, 06:35:46 by eefje nieuwenburg
gister nog niks aan de hand en vanmorgen waren dazzle en luna onrustig en ik hoorde iets piepen dus ik ben gaan kijken en ja hoor het eerste piepei bij hun is een feit :D
ook het 2e ei zitten al barstjes in dus die zal ook eerdaags geboren worden.
ik heb het pleegei nog eens geschouwd en ik vermoed dat die ook niet uitkomt,het is wel deels ontwikkeld maar ik zie nog erg veel adertjes en niet echt een embryo die heel groot is,ik ben benieuwd.

het eerste jong van Vito heeft de oogjes al op een kiertje en begint dus al lekker te blazen ;D

Bij teun en duca ligt natuurlijk ook een eitje en dat word 100% een bonte witmasker,ze is vreemdgegaan met balou dus kan niet missen.

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Als het jong een bonte witmasker is, dan is ze toch niet met de eerste de beste vreemd gegaan.
Toch leuk voor je, dat ze daar rekening mee heeft gehouden.
Groetjes Riny

eefje nieuwenburg

Hoi Riny,

ja dat is waar want van teun had ik waarschijnlijk alleen maar wildkleurtjes gehad,en ik zie nu al,die raak ik dus bijna niet kwijt.....
maar ze was natuurlijk aanvankelijk ook een koppel met Balou,alleen die koos een wildkleurpop.....
maar goed dat geeft niet ik ben blij met elk jong.

eerst maar eens kijken of het jong het gaat redden,broeden doen ze goed maar ja dan nog uitkomen en de rest....

groetjes eefje

Lois

Hallo eefje!
Weet er iemand een naam voor me aankomende bonte mannetje?  ;D
Zin in de foto's!  :P
Groetjes Lois.