13 mei 2025, 16:33:38

pijnlijk pootje en is blauw.

Gestart door danielle, 4 maart 2007, 12:13:17

« vorige - volgende »

danielle

Dag,

SInds gister heeft mijn valkparkiet een pijnlijk pootje. HIj gebruikte hem gister nog een beetje, maar je kon zien dat hij daar niet echt veel kracht op kon zetten. Vandaag ziet het er nog erger uit, je ziet dat hij er echt pijn aan heeft en kan hem amper gebruiken. Waar ik me nu vooral druk om maak is, dat zijn pootje nu ook een beetje blauw is geworden.
Nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen en is het nodig dat ik vandaag nog naar de dierenarts ga?

wim roskam

beste lezer ,  knelt de ring niet de poot af , hou dit goed in de gaten ,  en als het mogelijk is vandaag nog naar de vogelarts toe gaan , neem anders kontakt op met dr feld  , staat bij dierenarts , deze beld  je terug als je het bandje inspreekt , veel sucses met het valkje ,mvg wim roskam .

danielle

Ik heb contact met de dierenarts gehad. Deze zei dat het voornamelijk zorgelijk was als het pootje koud aanvoelde. En het voeld inderdaad kouder aan dan het ander pootje. Ik heb dus toch voor vanmiddag een afspraak gemaakt met de dierenarts.
Er zit wel een ringetje omheen, maar deze knelt niet af.

wim roskam

je zal er geen spijt van krijgen dat je zo snel reageerd  , je valkje zal je dankbaar zijn , veel sucses , mvg wim roskam

hennie

Hallo Danielle,

Succes bij de dierenarts!

groetjes, Hennie

Mara

Hoi Danielle

Hou je ons op de hoogte? Heel veel sterkte bij de da.

mara

Anja

Hoi Danielle,

Succes bij de DA.

Laat je iets weten?

Groetjes Anja

danielle

Bedankt voor jullie meeleven  :)

Ik ben net bij de dierenarts geweest.
Ze heeft waarschijnlijk een flinke klap gemaakt met haar pootje. Het kniegewricht is waarschijnlijk gekneust. Gelukkig stroomt er nog wel genoeg bloed door haar pootje, omdat het alleen op de plek zelf blauw is.
Waarschijnlijk is het niet gebroken, omdat ze er nog wel een heel klein beetje op steunt.
Het kan niet gespalkt worden, omdat het net het kniegewricht is. Ze heeft nu een ontstekkingremmer + pijnstiller gekregen. Het moet binnen 2 dagen verbeteren en in 5 dagen helemaal over zijn, anders moet er een foto gemaakt worden.

Gelukkig is ze heel tam en heeft zich keurig bij de dierenarts gedragen, bleef keurig op de tafel zitten. Ze vond het alleen niet fijn dat er aan haar pootje werd gezeten.
Nu laat ik haar rustig in de kooi zitten en zo veel mogelijk voorkomen dat ze te druk in de weer gaat. Hopelijk lukt dat, want ze is graag uit de kooi.
Ze is nu heel aanhankelijk en heeft er toch wel veel pijn aan.

Ik ben inderdaad erg blij dat ik naar de dierenarts ben gegaan, ook al wordt het weekendconsult gerekend qua geld  :-[.

Anja

Hoi Danielle,

Je hebt er idd goed aan gedaan om naar de DA te gaan. Ik hoop voor je dat het pootje van je valkje snel geneest en dat je niet terug hoeft.

Geef haar maar een dikke knuffel.

Veel sterkte.

Groetjes Anja

hennie

Hallo Danielle

Gelukkig dat je bent gerustgesteld en dat alles goed kan komen! Jammer idd dat het consult zo duur moet zijn.

Je hebt je valkje wel keurig opgevoed, zeg, dat hij zo mooi op de tafel bleef zitten!

groetjes, Hennie

Mara

Hoi Danielle

Ik ben blij dat het in elk geval niets ernstigers is.

Groetjes en sterkte

mara

wim roskam

hallo danielle , gelukkig dat het niets ernstigs is , ik hoop dat je valkje snel geneest , tja deze dingen zijn duur , maar je zal het snel vergeten als je valkje opknapt , het geld maakt nu je valkje gelukkig , mvg wim roskam .