27 april 2024, 07:51:21

jong spoorloos

Gestart door eefje nieuwenburg, 6 maart 2007, 06:41:46

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ik vond vanmorgen bij 1 van de koppels een lege eischaal maar kan nergens het jong vinden.

gister hadden pa en ma al aan het ei zitten pulliken,ik heb dus een vermoeden dat zij het jong uit het ei getrokken hebben maar waar het gebleven is ???
weten jullie of valkjes wel eens jongen opeten?
ik weet dat zoogdieren het wel eens doen maar van vogels weet ik dat niet en vanmorgen was er dus lichtelijke paniek......het is waarschijnlijk het enige jong wat ze zouden krijgen dus vind ik het erg jammer.

groetjes eefje

Peter

Hoi Eefje,

Ik heb regelmatig gehad dat een jong wel uitkwam maar vlak erna is overleden. Deze werd helemaal onder het zaagsel gevonden. Ik raad je aan om dit helemaal uit te pluizen.

Ook heb ik wel eens gehad dat de ouders een jong uit het nestkastje gewipt hebben, deze lag dan op de bodem van de voliere. Soms dood, soms levend. Dus ik raad je aan om toch even goed te kijken of je hem kan vinden.

groetjes Lique

eefje nieuwenburg

nou ik heb dus vanmorgen alles overhoop gehaald,in de kooi en in het blok en kon echt niks vinden,ben nu op mijn werk dus kan nu niet kijken maar zal vanmiddag als ik thuis kom nog eens kijken,tis dan wel te laat maar dan heb ik het iig gevonden.

raar hoor,zoveel zaagsel zit er niet in,best vreemd als ie dus eronder terecht is gekomen maar goed ik ga kijken vanmiddag.

groetjes eefje

Mara

HOi Eefje

Hier had ik dat ook eens. Dan vond ik de kleintjes onder het zaagsel....Anders zou ik het ook niet weten....

Sterkte ermee.

mara

eefje nieuwenburg

hij is gevonden,de ouders hadden hem begraven nadat ze hem vermoord hebben >:( :'(
ze hebben het jong uit het ei geplukt en dat was dus nog te vroeg,hij had de dooier nog niet helemaal binnen :-X
jammer hoor,een klein witmaskertje was het.

groetjes eefje

Mara

HOi Eefje

Nou nou, balen zeg. En je wilde zo graag een witmaskertje, toch?

Mara

eefje nieuwenburg

ja idd zou ik heel leuk vinden als ik die eens kan kweken.

maar ik heb nu nog een pieppleegei waar een witmasker uit kan komen,kan elk moment geboren worden dus ik krijg een herkansing.

en het koppel wat die eitjes had gemaakt zitten nu apart omdat ze toch meer interesse kan tonen in elkaar dus dat moest ik gelijk maar even waarnemen. ;)

we blijven doorgaan en aanhouden 8)
nee maar we zien het wel,elk jong wat er nu geboren word is al meegenomen,welkom en een verrassing :D want vorig jaar wilde het het hele jaar niet lukken....

groetjes eefje