Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

danielle

Dag Mara,
Het is inderdaad fijn om te weten dat er op mijn valkjes wordt gepast als ik op vakantie ben. Bij iemand die verstand heeft van vogels en ze ook aandacht wil geven.
Ik had ze wel bij mijn moeder kunnen brengen, maar die heeft twee katten en is een beetje slordig met deuren dicht doen, zo ben ik vroeger al eens een woestijnratje kwijt geraakt. Dus dat vertrouw ik niet.

Dag Dorothe,
Over ong. 1,5 week weet ik of er een popje tussen zit bij chantal. Dat zou dan een cinnamonnetje worden. Dus het is nog wel even spannend hoor. Dus zeker is het nog niet, maar ja stiekem hoop ik er eigenlijk wel op.
En zo te zien heb jij prachtige valkjes, nu krijg ik nog meer de kriebels. Het zou trwouwens een jonkie van jip en janneke zijn, dus ik weet niet of jij daar ook een valkje van hebt?
Hoe oud zijn jou valkjes?

danielle

Is deze kooi eigenlijk wel geschikt voor twee valkjes:
http://www.valkparkiet.org/b_65.jpg

b56 x d43 x h77 cm.

Ik hoop het wel, want ik heb eigenlijk geen extra ruimte voor een grotere kooi in huis. Nu past het precies op een verhoging die in mijn huiskamer zit, samen met de kooi van de grasjes. Ik heb niet echt andere hoeken van de kamer tot beschikking, alleen bij het raam maar daar tocht het weer. 
Maar ik zag net de kooi van Inge in haar dagboek en deze is toch een stukje groter dan die van mij, dus daarom begin ik te twijfelen.

Inge88

25 juli 2007, 22:46:28 #137 Last Edit: 25 juli 2007, 23:00:47 by Inge...
Ik denk dat die kooi ook voldoet hoor. Ikzelf overweegde in het begin ook die kooi te kopen.

Maar groter is natuurlijk altijd beter, maar dat weet je zelf ook wel. De kooi die ik heb staat net als deze MAX kooi op wielen en is 1,45m hoog. De kooi zelf 90cm. Als de bovenkant ook is opengeslagen 1,65m. Ik zag op de webwinkel dat de MAX kooi in totaal 1,60 meter is. Dus qua hoogte maakt het weinig verschil? Of bedoel je dat je de standaard niet gebruikt en slechts de kooi zelf?

danielle

Die hoogte is gerekend met het onderstel. De kooi is 77 cm hoog (als de bovenkant dicht is). Die van jou is dus wel wat hoger, dat is ook wel te zien op de foto.

danielle

Ik heb even wat foto's gemaakt!
Ik ben wel trots op de foto's waar ik Tommie nat aan het sproeien ben. Ze zijn niet echt scherp, omdat ik met een hand de sproeier moest vasthouden en met de ander de camera. Ik denk dat het beter met z'n tweeen lukt. Maar je kunt zien dat Tommie ervan genoot  ;D. Veel kijk plezier!

Hun speelparadijs. Ze kunnen zich hier goed vermaken.

Lekker spelen.

Het bewijs dat Tommie weer kan vliegen.

Ik ben er ook nog, hoor!

Lekker aan het genieten van het sproeien  ;D

En hier ook nog

Nee, geen foto als ik nat ben  >:(

Groetjes van Danielle

Anja

Hoi Danielle,

Je hebt prachtige foto's gemaakt ondanks dat je deze met 1 hand moest nemen.

Nog anderhalve week wachten begrijp ik voordat je weet of er een popje bij Chantal haar valkjes zit?
Ik ga er vanmiddag naar toe.

Groetjes Anja

Inge88

Hi Danielle,

Mooie foto's. Ik vind die derde foto erg grappig. Je ziet Tommie gewoon in de lucht hangen met de pootjes slap  ;D Maar ik begrijp dus dat hij daar aan het vliegen is.  :P

Mara

Hoi Danielle

Hehe, ik ben eindelijk bij je boekje aanbelandt. Je hebt weer leuke foto's gemaakt zeg! Echt om heerlijk van te genieten.

Mara

Bello

Hoi Danielle,

Bello is een jong van Noa en Chanel en word 4 oktober 2 jaar.

Catka is een jong van Jut en Jul en word 11 oktober 1 jaar.

Jannes is een jong van Dolce en Cabbana en is van februari 2007 (eh Chantal wanneer is hij geboren?

Maar dan worden we gewoon door Chantal familie joh.

Groetjes Dorothé

ps leuke speelplek hebben je birdies ;D
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

danielle

Hallo allemaal,
Ik heb net een mailtje van Chantal gekregen, dat de mutaties nu bekend zijn van de jongkies.
Maar ik heb dus erg vervelend nieuws...............
Er zitten alleen maar mannetjes in het nest  :'(.
Ik had me er zo op verheugd (ook omdat ik allemaal positieve verhalen had gehoord over de valkjes van Chantal), maar ja ik wil gewoon echt een popje, dus ik ga nu verder zoeken........
Ik heb nu een mailtje naar valkcity gestuurd, die had een mooi popje op de internet cite staan.
- een opaline cinnamon popje.
Dat vind ik wel een mooie mutatie. Even antwoord afwachten dus.

Mara

Hoi Danielle

WAt jammer dat er geen popje bij zit. Maar wie weet, misschien in de toekomst nog een valkje van Chantal. Ze zijn echt heel erg mooi en lief hoor.

Mara

Anke

Hallo,
Ik kom ook eens in je dagboekje buurten, en ik val meteen met mijn neus in de boter met die mooie foto's ;D
Leuk om te zien dat je valkje zo van het sproeien geniet!
Wat jammer dat  Chantal geen popje voor je heeft. Is er hier op het forum niet iemand anders waar je een mooi popje vandaan kan halen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Danielle,

Wat jammer dat er geen popje tussen zit zeg. Op zoek naar een ander popje dus.

succes.

Groetjes Anja

carco

Oh maar als je bij Kisten een popje vandaan haalt zit het ook wel goed hoor, dat is een goede bekende en heeft hele lieve valkjes.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

danielle

Hallo allemaal,

Ik heb een heel mooi vriendinnetje voor Tommie gevonden  :D.
Ik ben bij het dagboek van Marlies beland en daar ben ik helemaal verliefd geworden op een jong valkje.
Het is echt een liefje en het is een hele mooie mutatie.
Ze is cinnamon bont geparalelt

Hier een foto vanuit haar dagboek:

Wat een liefje he?
Ze is nu ongeveer drie weken oud.