20 april 2024, 00:54:31

schilfertjes

Gestart door Judith, 12 maart 2007, 10:27:48

« vorige - volgende »

Judith

Hallo allemaal,

Ik weet niet wat het is. Paco zit vaak op mijn schouder en als ik een donkere shirt aan heb dan lijkt het net alsaf ik roos heb. Paco zit zich vaak te wassen, maar laat een spoor van schilfertjes achter. Het lijkt wel alsof hij een heel droge huid heeft.
Is dat normaal?
Groetjes judith


Kroelen in mijn favoriete hobby, maar chips is ook erug lekker

Rianne

Hoi Judith,

dit is heel normaal. Vogels produceren een hoop stof. Ook als je valkparkiet zich uitschud zie je die schilfertjes door de lucht heen dwarrelen. :)

Judith

wauw dat is een snel antwoord!
Hij wil dus ook niet in bad of besproeid worden, kan het daar ook aan liggen?
Groetjes Judith


Kroelen in mijn favoriete hobby, maar chips is ook erug lekker

Rianne

Hoi,

badderen of sproeien is heel goed voor de veren en als je om de dag even sproeit, heeft de vogel ook minder schilfertjes. Soms hebben ze hier ook geen zin maar evengoed sproei ik ze even met de plantenspuit. :)

Judith

 ::) misschien vindt je me wel een zeur hoor, maar ik kan toch niet achter Paco aan rennen met een plantenspuit :o? Hij vliegt er steeds voor weg! :-[


Kroelen in mijn favoriete hobby, maar chips is ook erug lekker

Rianne

Ik sproei ze altijd in de kooi ;)
Heb je Paco al eens meegenomen onder de douche? Vinden ze soms ook wel leuk. Niet onder de volle straal zetten dan. :)

Judith

 :( In de kooi, natuurlijk! Die heeft hij ook! Ben nogal blond! ::)
De douche? Nee, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Wij houden angstvallig de deur van de kamer naar de gang dicht als Paco rondvliegt. Boven staan er ramen open, zo hebben wij al eens een grasparkiet laten ontsnappen.


Kroelen in mijn favoriete hobby, maar chips is ook erug lekker

Ivy

Hoi Judith.
Als hij tam is, is het zeker moeite waard om te proberen of hij douchen leuk vindt.
Kan ook dat hij het eerst moet leren... Je kan hem op je hand laten zitten, laat de douche lopen en zet je andere hand onder de straal en zet je valkje ernaast. Zo vangt hij alleen hele zachte druppeltjes. Water mag een beetje warm zijn.
Mijn valkjes vinden het heerlijk, ze moeten wel in de stemming zijn en dat is ook niet altijd, maar als ze dat wel zijn, dan is het geweldig om te zien.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie