6 mei 2025, 18:37:34

vraagje

Gestart door Reina35, 7 maart 2007, 09:43:15

« vorige - volgende »

Reina35

Hoi hoi

Ik wist niet waar ik dit neer moest zetten dus heb dat maar hier gedaan.

Gisterenavond was ik visite bij een vriendin , waar Kilo en Timo vandaan komen.Het broertje/zusje van Kilo was daar nog omdat ie nog niet zelfstandig eet.
Hij was ook los en vloog lekker in de rondte.
Op een gegeven moment gaat ie op de volliere zitten en zat daar te braken , dus mijn vriendin haalt hem daar vanaf en neemt hem bij zich. Hij klom op haar schouder en ging een beetje in haar haar friemelen.Na een minuut of tien ging hij weer braken dus ze zet hem op haar hand en gelijk merkte zij dat zijn ene pootje verstijfde.Vlak daarna liet hij ook zijn vleugels op een vreemde manier hangen.Dus direct een dierenarts gebeld en erheen gescheurd.Daar aangekomen waren alle 2 zijn pootjes al verkrampt naar achteren getrokken. Dierenarts zag dat het beesjes aan het sterven was maar wilde toch een injectie geven om te kijken of ie beesje daarmee kon helpen, maar terwijl hij de med. aan het pakken was liet het vogeltje het leven :'(. Hij heeft hem onderzocht en zag dat ie een luchtzak had zitten op zijn borst die doorliep tot naast zijn koppie. Hij liet ook zien dat ie daar 4 spuiten met lucht uithaalde.Hij vertelde dat er een luchtzak kapot was gegaan en dat dat kon zijn gekomen door een infectie of botsing ergens tegen aan.
Nu is mijn vraag eigenlijk of iemand weet wat het nog meer geweest kan zijn want het blijft me niet lekker zitten dat het zo vreselijk snel ging ( alles binnen 3 kwartier )

Onze Timo zat sinds gisteren middag bij deze vogel in de kooi omdat het broertje/zusje gespalkt in een vervoers box zit met spreidpootjes en die ging de nacht daarvoor ook niet lekker( is een klein vechtertje)
Ik heb dus Timo nu hier op tafel staan in een vervoers box omdat zij geen risico wilde nemen en hem niet meer in datzelfde kooitje wilde zetten

Groetjes Reina

Tiesto Puck Kinky Kilo Punky Timo......Kareltje en Sunny

sweety34

hoi reina wat een naar verhaal :-X
ik weet niet wat er verder aan de hand kan zijn geweest maar kan me voorstellen dat dit je niet lekker zit hoop dat er iemand is die je de juiste antwoorden kan geven.
groetjes wendy
groetjes wendy patrick en de kids

Kimm

hai,
jeetje hee, wat vreselijk zeg! bah niet leuk. Ik weet geen antwoord maar wil je wel zeggen dat dit vreselijk is geweest.
groetjes kim :(

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ManjaV

Hoi Reina,

Ik heb geen idee wat er aan de hand moet zijn geweest, maar omdat die dierenarts dacht aan een botsing, denk ik: is hij wellicht ergens hard tegenaan gevlogen? Dat is het enige wat ik kan bedenken op dit moment.

Wat vreselijk lijkt mij dit om mee te maken zeg. Begrijp ik het goed en is Timo ook een broertje van de kleine die gestorven is?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Reina35

Hoi hoi

Nou heb vanmiddag nog even met de eigenaar van de dierenzaak hier staan praten en die vertelde me dat het kon zijn dat ie voeding in zijn luchtwegen heeft gekregen en daar door zou dit ook gebeurd kunnen zijn.
Zijn baasje was vannavond nog even hier om bij Timo en Kilo te kijken ( die komen bij haar vandaan) en die was blij te zien dat het goed gaat. Ben ook gestopt om ze met een spuitje pap te geven en met een lepeltje verder gegaan en dat gaat gelukkig ook goed.

@manja

Nee Timo was zijn broer/zus niet maar Kilo
Timo is uit een ander nestje

Groetjes Reina

Tiesto Puck Kinky Kilo Punky Timo......Kareltje en Sunny