16 april 2024, 17:04:02

tam valkje in voliére?

Gestart door bobbien, 25 augustus 2003, 03:41:26

« vorige - volgende »

bobbien

hoi,
 
ik heb ook een vraagje, ik heb een voliére en die is verdeeld in drie voliéres ( elk ong 1.15mx2.60m) nu zou ik één koppel valkjes in de eerste steken, in de tweede zou ik binnenkort één  nieuw jong valkje steken die ik dan tam zou willen maken, in de derde zou ik voorlopig niks steken, vrij houden voor eventueel jongen van dat éne kopeltje. Ik ben huisvrouw en heb dus tijd genoeg om mij er mee bezig te houden
Nu is mijn vraag zou ik dat kleine valkje tam krijgen in de voliére naast die andere?  
groetjes bobbien

Paul

Hoi Bobbien,

Een valkje krijg je tam als je er heel veel mee bezig bent en waar hij dan zit maakt denk ik niet zo veel uit.
Ze kunnen niet bij elkaar komen dus jij bent de enige waar hij mee in aaraking komt en zal hij jou als zijn partner gaan
zien en ik denk wel tam worden.
Het beste is een valkje van een week of 6 of al een valkje wat je handtam koopt te nemen dan moet het wel lukken lijkt me.
Alleen moet je er wel meerdere uren per dag aandacht aan geven om hem goed tam te krijgen.
Ik heb hier zelf 16 volwassen valkjes en de tamme en de niet tamme zitten gewoon bij elkaar.
Als ze los zijn komen de tamme gewoon bij me zitten en ze worden niet minder tam nu ze bij die andere zitten.
Je kan ook eerst de jonge valk die je tam wilt maken binnen in huis in een kooi houden tot ie een paar maanden
oud is en dan helemaal tam, in de volliere blijft ie dan ook tam.

Groetjes, Paul

bobbien

hoi paul,

ok , bedankt ! :)
Amai, wat heb je veel parkietjes en mooie naampjes ook!
Ik zou het liefst dat jonge valkje in de huiskamer houden maar heb  welliswaar een lieve poes maya, onze oude hond bessy, en de jongere hond snoet, en ik heb nog drie kinderen. Die af en toe de deur vergeten dichtdoen!!..dus de kans dat er ooit iets mis kan gaan is daar groter(denk ik) dan dat ik het in de voliére zou tam maken ,niet?
De honden en kat zijn  zéér braaf hoor, maar  pak nu, dat die losvliegende parkiet eens bijt in een oor van hen ofzo dan kunnen ze misschien wel eens knappen hé.. ::)

luukluuk

ik wil hier ook graag even op in gaan
we willen graag zo buitenvolieres  kopen op wieltjes ,maar nu heb ik een vraagje hier over mijn valkjes zitten nu binnen ,ze staan wel nog vaak buiten op de dag hoor ,maar als we hem nu buiten zetten hoe lang kunnen ze dan buiten blijven staan ?
zal het bv kunnen om ze tot okt te laten staan ? en dan binnen zetten tm het voorjaar ?
die buitenfoliere heeft wel wieltjes en je kan hem ook zo binnen zetten ,maar kunnen ze ook buiten ,als het nu regend dan worden ze toch nat ?

gr Margot