20 april 2024, 01:45:32

Hoe groot voor 3 'a 4 valkjes?

Gestart door Saskia, 30 augustus 2003, 15:58:07

« vorige - volgende »

Saskia

30 augustus 2003, 15:58:07 Last Edit: 30 augustus 2003, 16:01:46 by Saskia
Dit is de voliere die ik nu heb.Ik vraag me af of hij wel groot genoeg is.Hij is ongeveer 55 cm lang, 65 cm breed, 135 cm hoog.Er komt in iedergeval 1 valkje bij en misschien nog 1.Ze mogen heel vaak in de kamer rondvliegen.Moet ik opzoek naar een grotere of is het goed zo?Alvast bedankt.


Sander

hello

ik vind het persoonlijk iets te klein voor 4 valkjes maar als je ze regelmatig uit hun kooi laat moet dat geen probleem zijn. Is het de bedoeling dat er 2 koppels ingaan?? Want dan zouden er twee nestkasten inmoeten en is er nog een deel van de ruimte weg.

groetjes
sander

Saskia

Er werd mij verteld dat als je 1 blok ophangt er maar 1 paartje gaat broeden :-/.Er zit aan elke kant bovenin een deurtje,ik zat eraan te denken om daar aan iedere buitenkant een blok op te hangen.Dan heb ik dus 3 blokken in de voliere.Want je moet toch meer blokken dan paartjes hebben?
Dus hij is wel groot genoeg voor vier als ik ze er regelmatig uitlaat?

Sander

hello saskia

als je de blokken aan de buitenkant hangt is ie zeker groot genoeg ,zolang je ze maar uitlaat,maar dat zal wel geen probleem zijn.

groetjes
sander

Saskia

oke, bedankt.Voorlopig houden we het bij drie.Maar als er 2 een paartje vormen is het wel zo leuk voor de ander dat hij/zij ook een partner krijgt.Van Elmo weten we nog niet zeker wat het is,maar misschien word het duidelijk als we de derde hebben opgehaald.

Sander

hello saskia

voor 3 valkjes is ie zeker groot genoeg hoor. Welke mutatie's is het valkje dat je erbij haalt??

groetjes
sander

Saskia

Het is een wildkleur mannetje van 1 jaar.Ik ga hem om 3 uur ophalen :)

Stijn dc

hello

je bent nu op het moment je valkje halen!
maar ik vind de voliere wel groot genoeg als ze elke dag los mogen hoor!
goed idee van de blokken buiten de voliere te hangen!
het is wel niet zo dat er dan maar een paartje gaat broeden!
broeden doen vogels onder invloed van hun hormonen, niet  bij het zien van een broedblok!

SDC:D

Paul

Hoi Saskia,
In die kooi die jij hebt kunnen er best wel 4 hoor en zeker als ze er elke dag uitmogen moet dat geen probleem zijn.
Ik heb hetzelfde idee kooi alleen wat groter en ik had toen links en rechts een broedhok hangen en in 2 koppels in de kooi en dat ging prima ze hadden beide hun eigen broedhok.
Een beetje bekvechten heb je natuurlijk altijd wel maar het broeden ging prima.
We hadden voor elk broedhok een bakje eivoer maar het vreemde was dat het koppel van het eerts broedhok bij het tweede het eivoer ging eten en andersom ook :-)
Een broedhok in de kooi neemt erg veel ruimte in en als het aan de buitenkant hangt kan je ook makkelijker kijken.
Zorg wel dat het gat 7 a 8 cm is want in dat model broedhok wat jij hebt zijn de gaten meestal iets kleiner en die moet je dan wat groter maken.

Groetjes, Paul

Saskia

Ik had het blok al aangepast aan de behoefte van de valkparkiet.Dus het stokje iets hoger en het gat  9 cm.
Zodra we 2 koppels hebben zal ik 2 blokken aan de buitenkant hangen,maar nu hang ik die ik nu heb binnenin op,want deze kan niet aan de buitenkant.

Kolkkie

Hoi Saskia,

Die voliere lijkt mij groot genoeg voor 4 valkjes. Mijn voliere is 55x45x160 groot. Daar heb ik er nu 3 inzitten, en de vierde is onderweg. Dus de afmetingen lijken mij niet zo'n probleem.
Ik heb ze er ook elke dag wel uit. Dan is het helamaal geen probleem.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Chris_S

Hallo Saskia

Je kooi is zeker voldoende.
Ikzelf heb aan zo een kooi twee broedkasten gehangen, buitenuit, en ben nu de trotse bezitter van 7 ( zeven !) jongen !!
Natuurlijk moest ik dan dadelijk aan mijn buitenvolière beginnen die nu bijna volledig af is.

groetjes
Chris