2 mei 2025, 23:24:53

Aaien..

Gestart door Starlet_Sabje, 20 oktober 2003, 00:51:36

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

Halloow valkenvriendjes!

Mijn lieve Saffie is al aardig tam, lekker op mijn hand zitten nootjes eten, op mijn schouder zitten, ergens heenvliegen en weer terug landen op mijn hoofd..  ;) (miscalculatie?) haha.. maar het enige wat niet lukt is aaien..

Soms probeer ik als ze uit de kooi is, even met mijn vinger aan te raken, maar dan weet Saffie niet hoe snel ze weer weg moet lopen..soms pikt ze dan ook wel eens naar mijn vinger.. terwijl al de rest prima is..ze is absoluut niet bang!

Dus... is aaien gewoon niet weggelegd voor Saffie of wat kan ik proberen volgens jullie? Raad zou heel fijn zijn!

Tara

Hoi hoi,

vaak worden sommige valkjes niet graag geaaid, daar valt bijna niets aan te doen. Je kan het proberen ze te leren accepteren, door steeds lichtjes te blazen in hun nekje, als ze dat accepteren, kan je eens proberen lichtjes te aaien, en dat zo elke dag doen zonder je nog eens moet blazen. Weet echter niet of het zou lukken, maar je kan het wel proberen, een van m'n valkjes leerde zo accepteren dat men hem aait :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Starlet_Sabje,

Sommige valkjes vinden aaien met de vingers eerst nog eng.
Wat dan soms wel lukt is met je neus zijn nekje aaien dat laten ze vaak eerder toe en als ze dat eenmaal lekker vinden kan je het later altijd nog met je vingers proberen als ie meer gewend is :-)
Ik elk geval veel aandacht geven des te tammer worden ze.

Groetjes, Paul

mastolk

HOi,

Ik heb ook een valkje dat niet echt van aaien houdt, ik heb Pino dan op mijn schouder zitten en geef als het ware kopjes, aai dus met mijn hoofd> Dat vind hij wel lekker.
En wat betreft het landen op je hoofd. Zo'n valkje had  :( ik ook. Weet ook niet hoe het komt, is misshcien een duidelijke landingsbaan ofzo  :D

GRoeten Margrietha

Kolkkie

Hoi Margrietha,

Dat landen op mijn hoofd herken ik echt. Coco doet het niet, maar Pukkie en Minggu doen het bijna altijd. Het is vooral heel erg leuk (NOT) als ik net gel in mijn haar heb, wat nog nat is.
Dan kan ik al die veren overeind zetten.
Dus er zijn 2 keuzes, de eerste is om mijn haar meteen te droog te fohnen of ik moet ze in de voliere laten totdat mijn haar droog is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

Hoi Mariska
HAHAHAH gel in je valkje's veren. Moet je het in z'n kuifje doen, weet je zeker dat hij mooi blijft staan  :D  :D
Nee geintje, ik zou gewoon mijn haar eerst laten drogen (maar ja ik heb gemakkelijk praten, ik heb nl super kort haar), mijn haar is ongeveer in 20 minuten wel zo droog dat er wel een valkje op kan landen.

Groetjes MArgrietha

Kolkkie

Hoi Margietha,

Ik heb ook kort haar, alleen is het bij mij erg dik en erg veel, dus is het echt niet zo snel droog.
En zonder gel ziet het er niet uit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Starlet_Sabje

Haha! nou uhm van de gel weer terug naar het aaiverhaal: bedankt voor jullie tips.. ik ga er zeker wat mee doen.. en gewoon wat poginkjes doen! thnx!

mastolk

Hoi
HAHAHA tja het werd een gel-verhaal  :o
Succes met verder 'oefenen' en de tips en hopelijk gaat het je toch lukken!

Groetjes Margrietha

Starlet_Sabje

hihi dankjewel allemaal...als het vruchten afwerpt horen jullie het ;-)