20 juli 2025, 06:01:25

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Manon,
Wat heb jij leuke valkparkietjes.
Hoeveel heb je er precies? En zijn ze allemaal tam? Je hebt hele leuke foto's geplaatst.

Groetjes Sally

Dierenfreackske

Ja ik vind ze ook heel leuk en ik wil ook wel eens weten hoeveel valkjes je hebt ? Grtjs Ann

*Manon*

17 december 2007, 20:45:36 #512 Last Edit: 17 december 2007, 20:57:04 by Kruimel
Hoi hoi,

Nou dan wordt het eens hoog tijd dat ik jullie mijn valkjes eens voorstel....

Pipi was mijn eerste valkje, een lutino, die heb ik vorig jaar in januari gekregen. Ze was toen 2 jaar oud en ik heb haar overgenomen van een gezin die geen tijd meer voor haar had.
Vorige maand is ze overleden, omdat ze een onsteking aan haar oogje had, wat maar niet over wilde gaan... :-\
Ondanks dat ze niet meer bij ons is, wil ik haar niet passeren, dus hier komt Pipi...

In februari vonden we het tijd worden voor een tweede valkje. We zagen Lizzy in het dagboekje van Caroline en in maart hebben we haar in ons gezinnetje opgenomen.
Lizzy is een geparelde cinnamon en was een klein krengetje, Pipi had niks te vertellen bij haar, want Lizzy was de baas. Bij je zitten wou ze ook niet, kroelen  kon je ook wel vergeten, want dat wilde mevrouw Lizzy allemaal niet. Nu heeft ze een tijdje alleen 'gewoond' en nu is ze heel erg tam en wil ze graag kroelen en het is echt een lieverd geworden, veel socialer naar haar soortgenoten en niet meer zo bazig, maar wel vreselijk Jaloers en is verliefd op Boyke!!
Hier komt Lizzy:

In oktober van dit jaar hebben we een nieuwe kooi gekregen. Een papagaaien kooi, zodat ik meer valkjes kon aanschaffen.
In november kwam Boyke, onze allereerste man. Een bonte man! Hij was niet tam en heeft de eerste dag bij Hans in zijn hand gehangen en hij liet niet los!! Een paar uur later hebben we hem mogen kroelen en stapte die op! Helemaal geweldig. Boyke is nu zo'n knuffelkont en kroelen vind ie heerlijk, hij komt bij je zitten en steekt meteen zijn koppie in je nek, zodat je hem op zijn koppie moet krabbelen. Hij is heel lief en is de eerste die Lizzy even weer op haar plek heeft gezet. Gelukkig is hij niet zo dominant en hij voelt zich heerlijk op zijn plek. Maar vind Lizzy niks aan ;) Hij vindt Saffier erg intressant, omdat ie van dat lekkere eivoer aan haar veertjes heeft plakken ::)
Hier komt Boyke:

Anderhalve week later kwam de broer van Boyke ons vergezellen. Ruffle heet hij. Ruffle is een cinnamon witmasker man. Hij is heel rustig, kletst en keuvelt en houdt van rust. Als iedereen in de kooi op de vloer loopt te scharrelen, zit hij bovenin de kooi, als ze allemaal op de kooi zitten, dan zit hij in de ring aan het plavond. Hij vond Lizzy wel leuk ( ik had ze ook samen zitten, omdat je daar heeel mooie jongen van krijgt), maar Lizzy vond Ruffle niet zoveel aan :-\
Ruffle is handtam, stapt op, maar vliegt ook snel weer weg. Hij komt wel als ik hem roep en daarin is hij de enigste hier ;D
En... als Lizzy bij mij zit, komt Ruffle ook, de arme zat, verliefd op een dame die hem niet ziet staan :-\
Hij is heel lief en hij wordt wel tammer doordat hij dingen ziet van de andere valkjes!
Hier komt Ruffle:

En dan... sinds afgelopen vrijdag bij ons... Saffier!
Saffier is een lacewing --> Cinnamon lutino en ze is een schatje. Ze is heel tam, zit het liefst bij je op de schouder, begint te mekkeren als de waterkoker kookt, omdat ze dan weet dat ze eiervoer krijgt en dat vind ze heerlijk... vanavond toevallig had Jael haar op haar schouder, zover zijn we al gevorderd ;D, toen ze Jael haar bord zag staan, sprong ze zo met haar platvoeten in het bord met eten van Jael en begon lekker te smikkelen van de aardappelen en broccoli ???
Saffier is een heel rustig valkje en heeft de schijt aan de andere valkjes. Ook al vliegen ze allemaal om haar heen... Saffier blijft rustig zitten waar ze zit! Ze voelt zich erg goed op haar plek en is ook heel gemoedelijk ontvangen door de rest.
Hier komt Saffier:

En hier zijn ze allevier bij elkaar om Saffier welkom te heten in hun midden!

Goh, wat is dit leuk zo'n updeed... al zeg ik het zelluf :P :P :P

Groetjes Manon

Sharon

Hoi Manon,
dat was zeker een hele leuke update! Erg interessant om nog eens het verhaal van al jouw valkjes te lezen, ook dat van Pipi. Ik vind het goed van je dat je Pipi toch ook weer opnieuw hebt voorgesteld.

Je hebt echt vier prachtige valkjes meid! En super dat je ze zo tam hebt gekregen.

Ik vind het trouwens wel sneu voor Ruffle dat Lizzy niet op zijn avances ingaat.
Eigenlijk best wel grappig: Ruffle vindt Lizzy leuk, Lizzy vindt Boyke leuk, en Boyke op zijn beurt vind Saffier leuk... Hahahaha... Nou, dat belooft nog wat  :P

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Silke *

Hoi Manon,

Ook ik vond dit echt wel een geweldige update!  ;D
Leuk om te lezen hoe je valkjes zich gedragen en hoe je erover denkt!  ;D Waw, wat gaat Saffier erop vooruit zeg!  :D

Groetjes
Silke x

Sally

hallo Manon
Wat een leuke update van je valkjes.
Dus je hebt er 4. En trekken ze alle 4 goed met elkaar op?
Je hebt wel hele mooie en leuke valkparkietjes. En alle 4 zo lekker tam.
Hoe krijg je dat toch voor elkaar?

groetjes Sally

Bello

Hoi Manon,

Heee maar jij hebt er ook een mooi stel valkjes bij elkaar gespaard ;D ;D

Grappig om te lezen dat ze toch alle 4 anders zijn.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anke

Hoi Manon,
Wat een leuke foto's!!
Ook heel leuk dat je je valkjes nog even voorstelt ;D
Mag ik vragen waarom je aan saffier en de andere valkjes eivoer met warmwater geeft?
Ze eten het toch ook gewoon uit een bakje zonder water??
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Manon,

Leuk zeg je voorstelronde.

Even een vraagje..........heb jij Saffier bij Suzanne in Apeldoorn gehaald?

Groetjes Anja

*Manon*

Hoi hoi,

Wat leuk dat jullie zo enthousiast reageren ;D

Hoi Sharon,
Ja, dat belooft zeker wat... ik denk dat ze de spanning er tot op het laatst inhouden wie nu stelletje wordt met wie... spannend ;D

Hoi Silke,
Fijn te lezen dat je het zo leuk vond :-*

Hoi Sally,
Ze trekken tot nog toe heel leuk met elkaar op!
Tja.. hoe krijg ik ze zo tam... Lizzy en Saffier waren al tam, al moest Lizzy weer wat tammer worden, maar die pakte de draad zo weer op. Boyke en Ruffle waren helemaal niet tam, maar die heb ik heel veel aandacht gegeven, op de toilet gezeten om ze tam te maken, maar daar is het nog wel erg koud :-\ en ja... eerlijk gezegd zeur ik er ook niet mee heen, vliegen ze 20 keer weg, haal ik ze ook 20 keer weer op, maar ik denk dat ik ook heel veel geluk heb gehad dat ze zo snel tam zijn geworden hoor... ik had het ook anders kunnen treffen!

Hoi Dorothé,
Ja leuk stel hé en dat toch best snel!
Ik vind het ook heel leuk dat ik 4 verschillende mutatie valkjes heb... zo kan ik van elke mutatie wat proeven... vind ik wel heel leuk!

Hoi Anke,
Ik heb de valkjes nooit warm eivoer gegeven hoor, maar toen we Saffier op haalden afgelopen vrijdag, kreeg zij nog 1x daags warm eivoer. En het is zo leuk om dat te zien dat ik het er nog maar effe inhou.. niet elke dag hoor, maar mijn andere valkjes eten echt niks anders... geen fruit, groente of iets dergelijks, dus misschien krijg ik zo aandacht van ze om te eten wat de pot schaft ::)
Zo is het geven van eivoer ontstaan  ;)

Groetjes Manon

*Manon*

Hoi Anja,

Daar komt Saffier inderdaad vandaan!
Ken je haar?

Groetjes Manon

Caroline

Gave update!!!

LEuk ook dat Lizzy weer liever is .... zo zie je dat ze toch weer tam kunnen worden als ze dat vanaf het begin zijn gewend.  ;)

Je hebt een lekker stel valkjes zitten hoor.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Yvette

Wat een leuke voorstelrondje heb je geschreven over je valkjes heel erg leuk vind ik het

PS. Ik geef aan Joepie ook warm eivoer

Dierenfreackske

Hey ...wat leuk dat je zo'n tamme valkjes hebt nu !!
En dan nog alle vier ...je valkjes boffen ook maar
bij jou he want ze kunnen lekker uit de kooi daar !!!
Super hoor !!Doe zo verder zou ik zeggen !! Grtjs Ann

Anja

Citaat van: Kruimel op 17 december 2007, 22:16:49
Hoi Anja,

Daar komt Saffier inderdaad vandaan!
Ken je haar?

Groetjes Manon

Yep ik ken haar.

Mijn Yubel komt daar vandaan.

Groetjes Anja