19 juli 2025, 22:06:48

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

Sharon

Hoi Manon,
ik ben blij om te lezen dat hier alles goed gaat.
Het kale plekkie zal idd van het plukken komen. En het zal zeker weer aangroeien hoor. Het heeft nu wel iets speciaals, zo'n klein kuifje.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Yvette

Ik heb wederom van je foto's genoten
Wat vreemd een valkje zonder zijn kuifje en je hebt hele schattige valkjes

Rob S

Hoi Manon,

Boyke is een heel mooi valkje aan het worden, toen hij hier weg ging had hij nog een aantal kale plekken maar die zijn al mooi dichtgegroeid ;D En Ruffle, ja een beetje kaal is hij nog, maar dat zal met een week of 2 ook wel een stuk minder zijn denk ik. Hij wordt hoe dan ook een prachtig valkje, als hij dat nog niet was :P

Groetjes

Silke *

Hoi Manon,

Graag gedaan hoor, de berekening te maken!
Je krijgt er echt wel prachtige valkjes uit, maar het is wel verstandig van je om even te wachten met kweken.
Ook zijn ze er nog te véél jong voor hè?  ;D ;D

Groetjes
Silke x

ManjaV

Hoi Manon,

Ach, wat een lieve foto's! Je hebt echt prachtige valkjes zeg! Ze zien er allemaal even lief uit en ik vind Ruffle en Lizzy een mooi stelletje om te zien. Laten we hopen dat ze nu nog verliefd op elkaar worden. ;D

Boyke is ook een schatje om te zien. Ik vind het altijd zo lief als je de kopjes geler ziet worden, naarmate de tijd verstrijkt!
Ik denk ook wel dat je hem supertam kunt krijgen.
Overigens denk ik best dat ze met z'n drieën in een kooi kunnen omdat ze toch nog vrij jong zijn! Ik heb hier ook wel eens een oneven aantal in de kooi gehad, met meer mannen, en dat gaf nooit problemen.

Hoe gaat het nu met je na het verlies van Pipi?
Het is moeilijk he. Ik denk ook nog vaak aan Mikki terug.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Manon*

Hoi Sharon,
Ruffle zijn kuifje zie je met de dag groeien... zo leuk om dat te zien :D
Gelukkig dat het kale plekje ook weer zal verdwijnen, zoals Pipi dat was een lutino, die had een kaal koppie, ik was even bang dat Ruffle dat ook zou hebben, maar komt dus door het plukken ;D

Hoi Yvette,
Dank je wel, ja was voor ons ook effe wennen... een valkje zonder kuif, maar die begint weer aardig te groeien.

Hoi Rob,
Leuk dat je ons volgt :D en inderdaad is Boyke prachtig hé, hij heeft ook echt een speciaal plekje bij me en nu hij alleen zit, wordt dat alleen maar hechter. Hij staat op de eethoek met zijn kooi en soms als we een boterham eten... nou ja.. we eten wel vaker een boterham ::) maar soms komt Boyke er dan even uit... loopt ie met zijn platvoeten zo over het brood ??? Echt leuk hoor ;)
Tja en wat je zegt... Ruffle is ook een plaatje hé... hij zit nu bij Lizzy, maar ze vinden elkaar nog niet zo heel erg leuk...

Hoi Silke,
Inderdaad zijn de valkjes nog veel te jong en ik nog veel te onervaren daarin. Ik vind het goed zo. We hebben nog een valkje bij Caroline in de reservering, maar goed, we moeten eerst afwachten of ze genoeg van die mutatie krijgt in het nestje en anders hebben wij wel geduld al zou het voor Boyke wel leuk zijn hé een vriendinnetje :)

Hoi Manja,
Dank voor je lieve berichtje!
Ja, ik mis Pipi nog elke dag en vind het ook nog steeds raar dat Ruffle nu bij Lizzy zit, Ruffle is zo grijzig en Pipi was geel dat viel direct op.. maar goed, ik ben blij dat Lizzy niet alleen hoeft te zitten, want dat is ze niet gewend.
Ja ik ben ook helemaal verliefd op Boyke met zijn gele koppie, wat is dat toch leuk om te zien inderdaad ;D
Ze zouden denk ik ook wel met zijn drietjes in de kooi kunnen,  en Boyke heeft ook eens stiekem bij Lizzy in de kooi gezeten en LIzzy vond Boyke heel erg leuk, maar toen was Pipi er ook nog en Lizzy was Boyke al aan het versieren... kroop heel dicht bij hem en wou Boyke kroelen, maar Boyke moest niks van haar hebben :o
Ik ben bang dat als ik hem nu bij hun in de kooi doe, dat Lizzy dan koppeltje wordt met Boyke en zo had ik dat niet bedacht, dus vandaar dat Ruffle nu bij Lizzy zit en Boyke alleen... maar... kan ik lekker alleen van Boyke genieten :-X en hem lekker tam maken, hij zit graag op mijn schouder en komt dan met zijn koppie tegen mijn wang wrijven... dan mag ik hem kroelen tot dat hij er genoeg van heeft, en dan bedankt hij me door me effe te pikken   :o ... En bedankt hé >:(

Vanmiddag viel me op dat er in de kooi van Lizzie en Ruffle witte poepjes lagen... stevige strontjes, maar allemaal wit.
Heb de tak eruit gehaald, misschien dat het daarvan komt... het was een zelfde soort tak die Pipi en Lizzie in de kooi hadden, maar die was gedroogd, deze was nog een beetje vochtig... Pipi en Lizzie hadden er nooit witte strontjes van. Verder zijn ze wel spelerig dus niet ziekig ofzo... even afwachten of de poepjes weer van kleur veranderen... vind het wel raar ???

Groetjes Manon

Rob S

Hey Manon,

Ja tuurlijk volg ik het een beetje waar mijn valkjes heen zijn gegaan, en als ze op het forum zitten is het helemaal leuk

Hopelijk gaan Ruffle en Lizzy elkaar in de toekomst wel leuker vinden, want als ik die mutatieberekingen zo zie kun je er mooie valkjes uit krijgen :D Maar dat zal wel loslopen, zeker nu ze al zo vroeg bij elkaar zitten.

Leuk dat Boyke zo nu en dan gezellig met jullie mee eet, dus hij is nu wel weer lekker tam aan het worden?

Groetjes Rob

Anke

Hoi Manon,
Ik kom ook eens bij jou gluren ;D
Ik ga eens bij pagina 1 beginnen met lezen :)
Tot later!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi Rob,
Eigenlijk op advies van Caroline heb ik Lizzy en Boyke bij elkaar gezet en ze vertelde me ook dat je dan de beste kans hebt dat het een trouw koppeltje wordt. Dus vandaar, alhoewel Lizzy Boyke leuker vond... ;D ;D, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook goed komt hoor.

Ja Boyke is nu wel weer tammer aan het worden, soms vliegt hij nog wel effe weg, maar hij weet inmiddels ook dat hij zelf aan het kortste touw trekt, want ik haal hem altijd weer op!!

Hoi Anke,
Leuk dat je hier ook voorbij komt.
Ja, ik was hier al heeel lang niet meer geweest en heb nu de smaak weer helemaal te pakken. Sommige dagboekjes die ik volgde staan stil en sommigen zijn al heeeel ver en het kost nu eenmaal wat tijd om in ieders dagboekje bij te lezen en zo doende kwam ik in jouw boekje terecht. Maar ben bijgelezen hoor in je 100 pagina boekje... twas een hele klus, maar wel heel leuk om te lezen ;)
Enne... veel plezier bij het lezen... zijn maar 23 pagina's hé... is effe wat anders dan 100  :P :P :P ;D

Groetjes Manon

Yvette

Gelukkig maar en ook voor Ruffle dat zijn kuifje begint te groeien

Anke

Hoi Manon,
Ik heb net je boekje gelezen.
Je hebt prachtige valkjes :-* Het verhaal van Pipi vind ik heel triest :'(  Ik was helemaal aan het meeleven en zat te wachten op een berichtje dat de oogontsteking verholpen was. Helaas heeft het niet zo mogen zijn en heb je een moedige en denk ik juiste beslissing genomen.
Ik wil je veel sterke toewensen!!

Wat leuk dat je twee valkjes van Rob hebt, ik vind de valkjes van Rob ook prachtig, hij woont voor mij alleen veel te ver weg ;D
Ruffel en Boyke lijken mij erg lieve en eigenwijze valkjes.

Lizzy is ook een erg knappe dame :)
Als het meezit heb ik straks ook twee valkjes van Caroline :)
Geniet maar lekker van je drietal!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Manon,
Ik was je dagboekje aan het bijlezen en ik kreeg echt helemaal tranen in mijn ogen toen ik het verhaal van Pipi las.
Oh wat erg, dat het oogje van haar niet meer te genezen was.
Wat een moeilijk besluit zal het geweest zijn. Echt super dat je zo aan haar hebt gedacht en haar dat lijden hebt willen besparen.
Ik weet nu ook dat het heel moeilijk is om een valkje te missen, je hecht je er zo aan.
Ik wil je daarom ook echt heel veel sterkte wensen!
Probeer aan de mooie herinneringen te denken die je van Pipi hebt, ze zal ook altijd een bijzondere plek blijven behouden omdat het je eerste valkparkiet was (was Tommie ook voor mij).
Van je andere vogeltjes zul je wel veel liefde ontvangen en dat helpt enorm bij het verwerkingsproces.

Echt heel veel sterkte

knuffel van Danielle

Mara

24 november 2007, 14:37:01 #342 Last Edit: 24 november 2007, 15:02:42 by Mara
Hoi Manon

Ik las dat je Lizzy en Boyke bij elkaar zitten? Hoe gaat dat?

En hoe is het met jou? Heb je het verdriet om het verlies van Pipi al een plekje kunnen geven?

mara

Peggy

Zo ook hier bijgelezen  ;D

Bij het verhaal van Pipi kreeg ik toch weer een brok in de keel hoor..Blijft moeilijk hè als je je valkje moet '' verliezen '' / moet gaan missen. Je zult pipi best nog wel vaker missen hoor.Dat heb ik ook met onze Nikkie  :'(

Je hebt nu gelukkig nog een mooi drietal.
Ik probeer vanaf nu je verhalen een beetje te volgen hoor.Lijkt me leuk.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

ManjaV

Hoi Manon,

Witte poepjes kan betekenen dat er een teveel aan glucose in de poepjes kan zitten. Niet dat ik daar veel vanaf weet, maar toevallig was ik vrijdag bij de DA die mij het een en ander verteld heeft. Ik weet echter niet hoe je daar vanaf kunt komen, als het aanhoudt, zou je haar eens kunnen bellen (V/d Horst in Veldhoven).

Grote kans dat, als Lizzy Boyke zo leuk vindt, ze later misschien alsnog naar hem toetrekt? :D Echte liefde... :-* :-* :-*
Of wil je echt speciale mutaties gaan kweken? Dan hoop ik dat Lizzy ook echt voor Ruffle zal gaan. Hoe dan ook: het zijn allebei mooie mannetjesvalkjes!

Het lijkt mij inderdaad een raar idee om Pipi niet meer in de kooi te zien zitten. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, want ik vind het ook nog steeds raar om Mikki er niet meer bij te zien zitten.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki