20 juli 2025, 14:33:07

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

Diaantje

hoi Manon,

Das lang geleden...
Leuk weer eens iets over jou en je valkjes te lezen...
Leuk en gezellig dat je nog 2 valkjes erbij wilt...
Wellicht dan 2 heren..??
Heb je ook foto ben wel benieuwd hoe de dames en de nieuwe kooi er nu uit zien...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Manon*

hoi hoi,

Met het oog van Pipi gaat het nog niet helemaal goed helaas :'(
Ze zit maar een beetje op de stok, eet weinig, slaapt op twee pootjes... ach ik heb zo met haar te doen!
Ik dacht dat ik er gisteren op tijd bij was, maar toch, ondanks de snelle behandeling met de zalf, is het toch doorgezet en is het oogvliesje van Pipi helemaal dik en korsterig, ze krabt eraan en schud met haar koppie... echt niet leuk!

Vanmorgen heb ik nog de dierenarts gebeld of ik toch niet even langs moest komen.. maar hij zei dat ik met die zalf moest doorgaan en als het morgen niet beter is, moet ik langskomen..

Ja Diaantje, het is lang geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben, maar ben ook zo ontiegelijk druk geweest en dan schieten je hobby's er als eerste bij in!
Maar nu heb ik het allemaal weer op rit en heb een goed ritme te pakken, zodat ik mijn hobby's weer kan oppakken..
En ik ben erg blij dat ik weer onder jullie ben!
En als ik zo jouw foto zie onderaan je signature.... dan kan ik weer zo ontzettend lachen om je valk die daar weer op staat met zo'n boos gezicht!
Wat zijn het toch een scheetjes hé!!

Liefs Manon :-*

*Manon*

Als het goed is, moet nu de kooi verschijnen van Pipi en Lizzy

*Manon*

Pipi

De kooi van Pipi en Lizzy

Pipi haar zere oog

Lizzy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

och, wat ziet dat oogje er zielig uit zeg... ik hoop dat de zalf snel aanslaat..

Mooie kooi hoor.. gaaf die grote deur erin..

sterkte met pipi!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anja

Hoi Manon,

Wat zielig dat oogje. Hoop dat de zalf aanslaat en anders zou ik gewoon naar de DA terug gaan.

Wel mooie foto's van erg mooie valkjes. Handig zo'n grote deur in de kooi.

Groetjes Anja

Rob S

Hey Manon,

Leuk, ik wist niet dat je een dagboekje had :D! Dat oogje ziet er niet echt best uit, wel heel erg rood. Ik hoop dat het morgen wat beter gaat, anders zou ik echt wel even teruggaan naar de dierenarts.

Groetjes Rob ;)

Caroline

Ook ik zou nog ene keer door een arts naar het oogje laten kijken, misschien moet ze naast de zalf ook een antibiotica kuurtje.

Besmetting kan trouwens via aanraking, maar ook als bijv. Pipi wrijft met haar oogje langs tralies, stokken en speeltjes en Lizzy komt daar later weer aan.

Het beste is eigenlijk apart zitten maar vaak is die verandering van hun maatje te moeten missen ook weer een reden om weestandvermindering te krijgen wat weer niet zo goed is voor de genezing en het aanslaan van de medicijnen. HEt beste is daarom zoveel mogelijk alles te ontsmetten, bijv., met Dettol, en Lizzy ook goed in de gaten houden.

Sterkte ermee en beterschap voor Pipi, knuffel voor Lizzy.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Hoi Manon,

Wat een mooie kooi zeg! Je vindt de vogeltjes bijna niet terug hihi. Sterkte met het oogje van Pipi, ik hoop dat ze snel opknapt hoor.

Groetjes, Sanna

*Manon*

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Maar goed nieuws!!!
Met Pipi gaat het weer beter... pfff wat een opluchting  ;D
Haar oogje is minder rood en is ook weer goed open, ze heeft weer zin om samen met Lizzy de boomstam kaal te plukken, ze eet weer en ze zit weer te slapen op één voetje!!
Ha, er valt echt iets van me af...
Ik heb toch echt het gevoel dat het komt doordat ze eitjes heeft gelegd en dat haar weerstand daardoor verminderd is.
Ik geef ze sinds een tijdje eivoer, zou ik nog iets anders extra moeten toevoegen voor een betere weerstand?

Ik ben wel van plan, legt ze over een tijd weer eitjes en begint het geklungel weer met haar oog, dat ik haar dan een antibiotica kuur laat doen, op deze manier kun je wel aan de gang blijven en dat is voor niemand leuk!

Effe wat berichtjes beantwoorden.....

Hoi Debbeltje en Anja,

Ja die deur is hardstikke handig... zoals Pipi dat is niet echt een schatje als ze in de kooi zit en als je haar wil pakken, dan krijg je haar bijna niet... deze grote deur is heel handig nu, want je kunt er prima bij... ook handig om te schoonmaken heb ik al gemerkt  ;)

Hoi Rob,

Ja dat had ik je niet verteld hé dat ik een dagboekje bij hield...  :-X  ;D

Hoi Caroline,

Bedankt voor je uitleg over die eventuele besmetting, ik zal direct alles even goed ontsmetten, is toch wel een belangrijke zaak!

Hoi hoi Sanne,

Ja de kooi is inderdaad erg groot voor 2 valkjes, daarom komen er binnenkort ook 2 bij... gezellig voor de dames!!

Groetjes Manon :-*

Sanna

Hoi Manon,

Wat een goed nieuws over Pipi! Het gaat gelukkig weer de goede kant op. Geef je je vogeltjes ook vitaminen? Ikzelf gebruik altijd Osteovit (dr. Feld, Amersfoort) door het drinkwater. Dat krijgen ze iedere dag. Verder geef ik ze geregeld groente te eten, zoals brocolie, wortel, paprika en komkommer. Zijn ze gek op en daar zit ook veel goeds in voor de weerstand. Het is vervelend dat Pipi dit iedere keer krijgt als hij weerstand achteruit gaat. Dat betekent lijkt mij dat er op een of andere manier toch steeds een beetje achterblijft als ze ziek is. Heeft ze de vorige keer wel een antibiotica-kuur gehad? Missien is het anders eens verstandig een second opinion te vragen aan een andere vogelarts.

Groetjes, Sanna

Silke *

Hoi Manon,

Heb eens in je dagboekje rondgekeken..  ;D

Je hebt echt 2 mooie schatten van valkjes!

Het ziet er idd wel wat erg uit op de foto van Pipi's oog, maar gelukkig gaat het al wat beter.

En is dat een nieuwe kooi?
(Weet ik niet want 1e keer dat ik in je boekje kijk  :-[  ;))

Groetjes
Silke x

*Manon*

Hoi hoi,

Vanmorgen nieuwe zalf gehaald bij de dierenarts!
Pipi voelt zich wel beter, maar het oogje ziet er nog steeds heel raar uit en het geneest bijna niet!
Ik heb de dokter gevraagt om een antibiotica en dat vond ze een prima idee, maar toen ik vertelde dat ze wel weer beter te pas was dan afgelopen week, stelde ze toch voor om zalf te doen.
Omdat Pipi al opgeknapt was en ze het zonder vond om haar dan helemaal vol te stouwen met antibiotica. Met zalf konden we de plek des onheil aanpakken!
Ik mocht het uiteindelijk zelf weten hoor of ik zalf wou of antibiotica en ik heb toch voor de zalf gekozen. Maar mocht het na het weekend nog niet beter gaan, dan moest ik bellen en gaan we alsnog over op antibiotica.

Wel zei de dokter overigens.. dat het een heel positief teken was dat ze steeds eitjes legde, omdat het een teken was dat ze goed in haar vel zat en tevreden was!

Maar goed, ik ga wat  meer vitamines geven en probeer wat fruit enzo.. maar daar zijn ze niet zo gek op... gewoon proberen hé!!

Ik moet zeggen... dat ze allebei wel veranderen nu ze wat extra aandacht krijgen... ze worden allebei wat liever dus alles heeft z'n voordelen  ;D

Lieve Groetjes Manon :-*