7 mei 2024, 20:50:29

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

*Manon*

hoi hoi,

Hier zijn we dan weer!!
Kon gisteravond echt even niet meer de puf op brengen om nog ff hier te schrijven... we hebben een best heftig weekend gehad wat tot in de vroege uurtjes duurde...
dan die hele reis terug nog, maar gelukkig hadden we effe tussenstop bij Caroline.

Eventje haar mooie vogels bewonderd, de eitjes bekeken waar nu op gebroed wordt, prachtig hoor!

Na de koffie zijn we terug gegaan naar Enschede. Lizzy had ik in een doosje mee die Caroline hermetisch dichtgeplakt had met plakband  ;D

Ik had het later even opgengedaan en de klep naar beneden gehouden, ik had het doosje toch op schoot en ik mocht haar weliswaar al lekker op haar koppie krabbelen  :o
Nou, wat zeggen jullie daarvan???

Thuisgekomen heeft ze even rondgekeken en eenmaal in de kooi was ze toch wel erg moe.
Ze is heel anders dan Pipi en echt heel lief.
Gisteravond hebben Pipi en Lizzy nog ff naar elkaar gefloten enne.... elkaar stiekem met een scheef oog bekeken hahahaha...
Maar erg intressant vind Pipi Lizzy nog niet. Ook al heeft Pipi in al die 2 jaar dat ze leeft wellicht nog geen andere vogel bij haar in de buurt gehad.... ze doet net of Lizzy altijd al bij het interieur behoorde...  ???

Zal nog wel komen. Lizzy heeft nu effe haar eigen kooi voor het raam, maar nu zit ze even lekker op mijn schouder.
Wat een heerlijk diertje zeg!
Ik heb vannacht al gedroomd dat we buiten achter haar aan het vangen waren.... ze was ontsnapt.... :o

Lizzy is zo vlug als water, ook in haar kooi, springt en fladdert, heel leuk, Pipi daarentegen is niet zo snel.

Leuk om te zien dat 2 verschillende diertjes zo verschillend zijn. IK hoop dat het straks dikke vriendinnen worden en ach ja.. mocht Pipi het wel goed vinden en zou ze niet veranderen door Lizzy.... dan is dat zo, dat was ook niet de intentie voor een tweede vogel hé!
Ik hoop dat ze het gezellig krijgen die twee!

Caroline, ik had je al bedankt, maar wil je nogmaals bedanken voor al je goede zorgen, Lizzy is een echt mooi beessie en wij zijn erg gelukkig met haar. Heel fijn is het ook dat ze al zo tam is zoals ze nu is. Ook de cd met foto's en het eierdopje vind ik super. ;D
Heel erg bedankt!

:-*

Sanna

18 maart 2007, 09:51:18 #76 Last Edit: 18 maart 2007, 09:55:24 by Sanna
Hoi Manon,

Wat leuk dat het zo goed is gegaan met Lizzy! Ja, het zal wel een heel verschil zijn tussen haar en Pipi. Pipi is natuurlijk al zo goed als volwassen en Lizzy nog een jong ding. Ik denk dat Pip het even een paar dagen de 'vogel' uit de boom moet kijken voordat ze interesse in Liz gaat tonen ;). Veel plezier met allebei!

Groetjes, Sanna

Caroline

Fijn dat het zo goed gaat en .... graag gedaan hoor.  :D :-[

Heel veel plezier met de meiden maar dat gaat vast wel lukken.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inge88

 ;D Wat fijn dat je Lizzy nu eindelijk hebt. Prachtig ook dat ze al lekker tam is!  :D


Inge88

 :D Ze gaan elkaar niet uit de weg dus! Qua kleur passen ze trouwens goed bij elkaar  :P

*Manon*

Inderdaad Inge, ze vinden het wel gezellig bij elkaar.
Lizzy bijt in de tenen van Pipi die dat op haar beurt weer niet zo geweldig vind, maar ja...

Hier nog wat foto's:



Mijn dochter Jael is ook nog niet zo gecharmeerd van Pipi, ze vind het allemaal nogal eng.



En dit na 1 dag samen hé  :D



Dit worden de grootste vriendinnen... let maar op!

Inge88

Hihi, die eerste foto van Jeal is herkenbaar.. Veel mensen die valkjes/vogels niet kennen en wanneer zo'n beestje opeens op hun schouder belandt trekken hun hoofd zo scheef  :P

Wat is dat ene veertje van de kuif van Pippi lang zeg  :o

Diaantje

HoI Manon,
Wat mooi dat het nu al zo goed gaat...
Ook erg leuke foto's .. Lizzy is wel mooi hoor en Pipi natuurlijk ook...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Caroline

Wow, het gaat echt goed samen.

Geweldige foto's!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sanna

Citaat van: Kruimel op 18 maart 2007, 14:31:11
En dit na 1 dag samen hé  :D



Dit worden de grootste vriendinnen... let maar op!


Ooooow wat een leuke foto zo samen :-*. Maarreh... als ik Lizzy en Pipi zo vergelijk.... is Lizzy best een dikkertje hahaha ;) ;D ;D.

Leuk dat het zo goed gaat samen joh!

Groetjes, Sanna

*Manon*

Ja inderdaad is Lizzy een papzakje, vergeleken bij Pipi.
Maar we mogen niet vergelijken want Pipi heeft haar koppie ook veel kleiner, dus ze is wat ranker dan Lizzy..

Wel lachen hoor vanmiddag.. komt Lizzy aangevlogen en had bedacht om een mooie landing te maken bovenop Pipi... vond Pipi ook weer niet een geweldig plan, maar ze zijn wel aan elkaar gewaagt hoor, want even later dacht Pipi waarschijnlijk.... Even landen op Lizzy, maakt het wel een zachte landing...

Ze vliegen elkaar de hele avond al achterna, maar durf ze nog niet goed bij elkaar in de kooi te doen, het is daar ook wel wat te vroeg voor.
In ieder geval zijn ze een gezellig stel

Sanna

Leuk dat ze al zo onwijs goed met elkaar omgaan Manon ;). Die worden onafscheidelijk :D.

Groetjes, Sanna

kimmie

Hoi Manon,

Wat heerlijk dat het al zo goed gaat...!!
Lieve foto's heb je gemaakt, en dat al na 1 dag :D

Die kunnen straks niet meer zonder elkaar ;D

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


*Manon*

Ik sta versteld!!
Pipi en Lizzy gaan met elkaar om, alsof ze elkaar al jaren kennen... af en toe landen ze op elkaar, of pikken ze elkaar lekker in de tenen, wat dus een boel commentaar oplevert, maar het gaat helemaal te gek!
Ik had in mijn stoutste dromen niet kunnen bedenken dat het zo zou gaan.

vanmiddag zat Lizzy al bij de kooi van Pipi bij de ingang om even naar binnen te wandelen, het zou wel goed gaan, maar toch wil ik dat liever nog even niet.

En Pipi.... die is wel zo veranderd in zo'n enorme korte tijd...
Ik mag haar zelfs kroelen en aaien op haar rug!
Ik snap er helemaal niks van, wat zou dat nou zijn dat het nu ineens wel mag??  ???

Lizzy is het liefst de hele dag los en als ik haar in de kooi doe voor haar dutje... dan is het een commentaar van heb ik jou daar...  :D

Ik heb heel sterk het gevoel dat Pipi echt een maatje miste.
Ik ken Pipi niet weer, ze pikt ook niet zo meer alleen in haar kooi is ze nog de baas, er buiten is het een heel ander valkje geworden!

Ik ben zo blij!!
We hebben echt de juiste keus gemaakt om voor een tweede valk te kiezen... supergevoel dit!