28 maart 2024, 16:58:01

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

*Manon*

26 februari 2007, 12:41:38 Last Edit: 9 juni 2008, 20:01:55 by *Manon*
Hallo Allemaal,
Ik vind het zo'n leuke site en ben zo helemaal blij met mijn valkparkiet Pipi, dat ik besloten heb om ook een dagboek te openen.

Mijn naam is Manon, ik heb een dochter van 4 jaar en zij heet Jael. Ik woon samen met Hans en we gaan eind juni trouwen.
We wonen in het oosten van het land en sinds 5 dagen is Pipi bij ons, ze is twee jaar en tam. We hebben haar gekregen van mensen die een goed tehuis voor haar zochten, omdat zij weinig tijd voor haar hadden.
Bij ons heeft ze een goed thuis en we zijn heel erg blij met haar, We hebben nu een jonge valk gereserveerd en die zal over enke weken bij ons komen. We verheugen ons daar erg op.

Verder hebben we nog een Duitse Herder van anderhalf jaar oud, maar die is niet binnen, die heeft een super mooi hok buiten waar ie zich prima op zijn plek voelt.

Onze Pip, heeft een kaal plekje achter zijn kruin.
Hij moet nog wel wat wennen bij ons en als we met onze handen in de kooi komen, begint ie te pikken, maar het is meer wegjagen dan echt hard bijten. Is ie eenmaal uit zijn kooi, dan vind ie het prachtig.
Toch zit ie veel op zijn stok, ik denk dat ie ook niet anders gewend was bij zijn oude baasjes, de kooi staat de hele dag open en zo af en toe komt hij even kijken en gaat op de rand zitten van het deurtje, om dan vervolgens weer naar binnen te gaan naar zijn vertrouwde stok!
We hebben geduld met haar, ze zal ook niet zo heel snel meer wennen neem ik aan, aangezien ze al 2 jaar is, maar goed, we hebben alle vertrouwen dat Pipi aan ons gaat wennen en dat we er een heel leuke vogel aan hebben.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als we haar vriendinnetje erbij hebben!

Ik wil een foto meesturen, maar weet niet hoe dat moet helaas, maar dat zoek ik effe uit en dan komt de foto

Groetjes Manon

Inge88

Wat leuk dat je een dagboek bent begonnen! Wanneer krijgt Pippi een vriendinnetje? Is het een jong valkje?

Een foto uploaden kun je via de "upload" knop bovenaan het scherm doen. Je zoekt dan de afbeelding op en klikt op de button verzend naar valkparkiet.com. Het adres dat dan verschijnt zet je hierneer tussen [ img][/img ]

Inge88

Oeps.. er ging wat mis met mijn bericht, nu stond ie er 2 x  :-\

kimmie

Heey Manon,

Wat leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen...
Leuk dat Pipi een vriendinnetje krijgt...

Ik zal vaker langs proberen te komen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Riny


Hoy Manon
Welkom bij dagboeken en verhalen.
Ik hoop dat je veel plezier van je dagboekje krijgt in het bijhouden van je dagboekje.
Groetjes Riny

*Manon*

26 februari 2007, 14:16:29 #5 Last Edit: 21 november 2007, 15:52:35 by Kruimel


Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie welkom, heel leuk hoe hier gereageerd wordt op alles wat je vraagt of meld.
Super!
Pipi krijgt over een aantal weekjes een vriendinnetje. Ik koop haar van Caroline, die hier vorige week een oproepje heeft gedaan dat ze drie jonge valken te koop heeft.
Wij hebben Yellow uitgezocht, maar ze gaat Lizzy heten.
Heel spannend allemaal, maar vind het echt helemaal super.

Als het goed is is mijn foto gelukt!
Riny bedankt voor je goede uitleg in je mail. Eigenlijk is het heel eenvoudig, maar je moet maar ff weten hoe je het doen moet hé!

Groetjes Manon

ManjaV

Hoi Manon,

Leuk dat je ook een dagboekje hebt geopend! Jullie Pipi lijkt mij een  lief valkje. Is het een lutino? (Omdat je dat kale plekje noemt?)
En wat leuk dat je Lizzy van Caroline erbij neemt! Het is altijd leuk om naar een nieuw valkje toe te leven.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Inge88

Wat leuk zeg! Dus over zo'n 2/3 weken komt Lizzy bij jullie wonen?  :)

Er is iets niet goed gegaan met je plaatje. Het adres klopt niet..

*Manon*

26 februari 2007, 14:41:37 #8 Last Edit: 21 november 2007, 15:54:32 by Kruimel
ff kijken of ie nu wel doet wat ik wil....  ;)



Groetjes Manon

*Manon*

26 februari 2007, 14:42:55 #9 Last Edit: 21 november 2007, 15:56:07 by Kruimel
Yes hij doet het!!
Super bedankt voor jullie uitleg en Riny, bedankt voor je uitgebreide uitleg per mail.

Groetjes

ManjaV

hoi Manon,

Het is inderdaad gelukt! En zo te zien een lutino wat ik al dacht. :D
Het is een lieverdje om te zien!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

kimmie

Heey Manon,

Wat is Pipi mooi..!!
Wat een leuke naam Lizzy...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Anja

Hoi Manon,

Leuk een dagboekje erbij. ik ga je zeker proberen te volgen. Je krijgt (lees koopt) je tweede valkje bij Caroline heb ik begrepen.
En Pipi is ze/hij al tam? Wel een mooie lutino hoor.

Groetjes Anja

*Manon*

26 februari 2007, 19:08:22 #13 Last Edit: 21 november 2007, 15:57:01 by Kruimel
Dank jullie wel over alle complimentjes over onze Pip, ze is inderdaad een Lutino.
En.... met een kaal plekje op haar hoofd, hebben alle Lutino's dat, ik las geloof ik ergens dat dat een reden was van inteelt ofzo..
Nou, ja.. ze is inderdaad erg lief, maar sinds vandaag is mijn dochter weer thuis, ze was in het weekend bij haar vader en ik merk nu wel aan Pipi dat ze toch aan die drukte moet wennen, dus we gaan weer een paar stapjes terug, maar het komt allemaal goed!

Elfelfje, Pipi is handtam, maar..... als je met je handen in haar kooi komt, wil ze toch effe pikken, maar ze doet je geen pijn, het is meer zoiets van: wegwezen jij!!
Maar ook dat gaat steeds beter, ik weet niet of we haar nog tammer kunnen krijgen dan dat ze nu is, maar het vertrouwen in ons komt langzaam maar zeker

*Manon*

27 februari 2007, 20:45:56 #14 Last Edit: 21 november 2007, 15:57:52 by Kruimel
Hoi hoi allemaal,

Nou nou, het trosgierst is hier ontdekt, ik denk eerder door mij dan door Pipi, want ik denk dat zij het al kende!
Vanmiddag was ik even met onze dochter Jael naar het dorp gefietst, omdat ik wat speeltjes wou hebben voor in de kooi en ik was op zoek naar trosgierst.
Ook heb ik de kooi even lekker schoongemaakt en de speeltjes erin gehangen, op het laatst het trosgiest...
Pip zag het al toen ze in de kooi zat dat ik het uit het zakje haalde ;) De slimmerd!
Ze wist niet hoe gauw ze uit de kooi moest komen en viel direct aan op de trosgierst.. Ik moest er wel om lachen!

Ze is overigens erg nieuwsgierig en niks gaat haar mis. Ze is al aardig gewend, maar toen Jael terug kwam van haar vader zondagavond, was Pip maandag erg rustig, ja die drukte van Jael kent ze natuurlijk niet.

Vanmiddag ben ik naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken. We willen zwanger worden, maar dat lukt niet erg.
Hans is 13 jaar lang gesteriliseerd geweest en dat moet eerst nog ff terug op gang komen. Vorig jaar ben ik zwanger geweest, maar dat ging mis en omdat het nu niet meer lukt, zijn we in de medische molen terecht gekomen... nu maar afwachten welke behandeling we krijgen!
Maar goed, ik kijk in ieder geval uit naar de gezinsuitbreiding van onze jonge valk...