19 juli 2025, 22:19:45

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

Caroline

Wat een lieffie.  :-*

Succes met beide op het toilet!!  ;D ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sharon

Hoi Manon,
hoe is het met de birdies? Alles goed hoop ik.
En worden Ruffle en Boyke al een beetje tam?
En Pipi's oogje, hoe is het daar nu mee?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

♥Debby♥

wat een schatje weer Manon.. en jij hebt gouden handjes hoor.. daar stappen ze wel heel erg snel op!  ;D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Manon*

Hoi hoi,

Met Ruffle gaat het goed, het is een schatje echt waar, hij is super rustig en vind het heerlijk als ik m over zijn ruggetje aai.

Met Boyke gaat het ook goed, die heeft vanmiddag kennis gemaakt met zijn vriendinnetjes. Boyke vond het leuk, Lizzy werd jaloers en was net een kleine tiran >:( >:(
Ze werd heel druk en wou aandacht van Boyke, maar Pipi was er ook nog en die zat tussen Boyke en Lizzy in en Lizzy begon Pipi te pikken... echt niet meer normaal, toen begon Boyke Pipi ook te pikken.... :'( :'(
Wat had ik te doen met mijn arme Pipi. Ik heb Lizzy even uit de kooi gehaald en toen ging het goed... Lizzy was het er helemaal niet mee eens. Later heb ik Pipi even apart gezet en ook dat ging goed, toen weer met zijn drietjes in de kooi en dat ging even goed... totdat Pipi weer op haar donder kreeg!
Nu zitten Pipi en Lizzy weer samen in de kooi. Ik weet niet waarom het zo is, dat Pipi de pineut is, misschien komt het omdat zij nu de zwakke schakel is, omdat haar oogje nog niet goed is... ???

Want, het oogje van Pipi begint weer opnieuw in te kapselen... ik weet niet meer wat ik moet doen :-[
Vanaf dinsdag zijn we aan het zalven, ab in haar bekkie aan het spuiten en het hele verhaal begint zo weer opnieuw!
Maandag bel ik de DA maar weer, maar vind niet dat dit zo nog langer kan! Vind dit zo triest :'( :'(

Even wat beantwoorden:

Hoi Sharon,
Ik heb ze wel uit de kooi, ook al is Ruffle nog niet tam, hij blijft mooi bij mij zitten.. ik kan m aaien en hij vind alles goed.
Zodra hij weg vliegt kan ik 'm wel zo weer pakken en gaat hij de kooi weer in. Ook oefen ik vaak in de toilet met ze op advies van Caroline en ik moet zeggen... dat werkt heel goed!

Hoi Anja,
Ja, Ruffle eet me de oren van het hoofd... echt leuk om te zien, en inderdaad is hij een cinnamon Witmasker... knap hoor dat jullie dat allemaal zo zien... ik snap nog helemaal niets van die mutaties ??? Is er nog hoop voor mij??? ;)

Hoi Silke,
Dank voor je complimentjes... Ruffle is inderdaad gegroeid, maar toch vind ik m kleiner dan Boyke, maar goed, hij doet het goed en dan is het formaat niet belangrijk toch?

Hey Rob :D
Ja leuk hé dat het weer zo goed gaat.... ik praat gewoon lief tegen ze ;D en dat blijkt te werken... Nee, ik weet ook niet hoe het komt, maar ben er wel blij mee.
Ik laat het niet zover komen als met Boyke dat hij minder tam wordt, als Ruffle van me wegvliegt, gaat hij de kooi in.
Ook zit ik veel op de toilet... niet zo gezellig, maar heeft wel effect en dat is het belangrijkste hé!

Dank je wel Caroline... ;)

Groetjes Manon

Silke *

Hoi Manon,

Idd, als Ruffle goed eet enzo is het formaat helemaal niet belangrijk!
Ik vind 'm wel héél mooi, hij heeft zo een speciaal cinnamon kleur  :D

Groetjs
Silke x

Anja

Eri s zeker hoop voor je hoor. Als ik het heb geleerd moet jij het zeker kunnen.
kijk eens bij mutaties hier aan de linkerkant. Daar staan foto's met de bij behorende mutatie.

Groetjes Anja

Yvette

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Dat doe je ook om je Ruffle op je vinger laten stappen
En trouwens heel erg leuke foto's  en ik heb genoten om valkje te zien

Sharon

Hoi Manon,
ik ben blij om te horen dat de vogeltjes het zo goed doen. Ik vind het echt ongelofelijk hoe snel jij Boyke en Ruffle tam hebt gekregen. Dat zegt ook veel over hun karakter: dat ze het echt in zich hebben om tam te worden en bij mensen te zijn. Ik ben heel blij voor je dat je het zo hebt getroffen met ze. En Ruffle is idd prachtig!

En Pipi... ik vind het echt zo ontzettend zielig voor haar dat ze dit moet meemaken. Wat ontzettend vervelend dat haar oogje nu weer begint in te kapselen.
Ik hoop toch echt dat het uiteindelijk wel goed zal genezen. Ik vind het ook zo zielig voor haar dat Boye en Lizzy zo naar haar hebben liggen pikken. Is het misschien niet verstandig om Pipi even apart te zetten?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

natacha

Hallo Manon,

toffe fotos van Ruffel, t is precies zo een schattig valkje,  echt prachtig.
Ik vind het wel spijtig dat het oog van Pipi weer achteruit aan het gaan is  >:(
Ik voel echt met haar mee, zeker nu ze het mikpunt is geworden. Ik wist niet dat het kon zijn dat valkjes het moeilijk konden hebben met andere vogels. Ik hoop dan maar dat Arti en Luna het samen gaan vinden, maar ik heb wel een kooi om ze eerst nog appart te houden.

groetjes
Natacha

Mara

Hoi Manon

Mooie foto's van Ruffle zeg en wat fijn dat het ook goed gaat met het tam maken van Boyke. Wel jammer van het oogje van Pippi, ben benieuwd wat de DA er nog over te zeggen heeft.

mara

*Manon*

17 november 2007, 22:56:36 #280 Last Edit: 17 november 2007, 23:00:56 by Kruimel
Hoi hoi,

Nou, het oogje van Pipi, ja kom ik weer aan met mijn gezeur over het oogje van Pipi, maar dat is echt om te huilen.
Het zit weer helemaal dicht :'(
Wat zou dit nou toch kunnen zijn en hoe hardnekkig kan een oogontsteking zijn!!!
Verder is ze zo spelerig, ze eet goed, ze slaapt op 1 pootje, koppie in de nek als ze slaapt... ik snap er niks van... toch heeft ze last van haar oogje, want ze schud telkens met haar koppie.... Maandag ben ik de eerste die de DA weer opbelt.. :( :(

Met Boyke gaat het goed, die zit weer apart in de kooi, zodat Lizzy en Pipi weer samen in de kooi zijn... maar ja.. Lizzy blijft een krengetje hé ;) en ze is niet zo aardig voor Pipi, maar misschien komt dat ook omdat ik dat nu niet zo goed kan hebben... Pipi heeft nog nooit veel te vertellen gehad sinds Lizzy er is, dus die is ook niet anders gewend.

Met Ruffle gaat het ook goed, die heeft een paar dagen onder in de kooi gezeten en dat baarde me wel zorgen. Hij is zo rustig dat ik bang was dat ie ziek was, maar hij heeft gewoon effe wat meer tijd nodig gehad om te wennen en wij hebben hem ook maar even gelaten!
Vandaag kon ik echt merken dat meneer wat feller werd, want hij begint ook meer te pikken als je m uit de kooi wil halen, dus nu vond ik het tijd worden voor de trosgierst ;D wondermiddel is dat ook hé!!

Hoi Silke,
Ja die cinnamon kleur... het zegt me nog zo weinig en ik snap nog steeds niks van die mutaties... alles lijkt zo op elkaar, maar kan ook niet alles tegelijk leren hé ;)
Ik vind Ruffle inderdaad ook erg mooi van mutatie!

Hoi Anja,
Ah wat fijn dat je dat zegt... ik zal het ook best leren hoor, maar als ik denk dat ik het weet en ik zie een valkje en denk dat is die en die mutatie... komt er iemand anders voorbij in het dagboekje en zegt: oohhh een ........ en dan heb ik het toch helemaal weer bij het verkeerde eind... hahahaha... maar er is dus hoop!! Fijn te horen :D

Hoi Yvette,
Ja Ruffle stapt wel op, maar nu hij wat beter gewend is, vertrouwd ie het toch niet helemaal... we hebben hem wat rust gegund en nu kunnen we wat meer aandacht aan hem gaan besteden, zal vast helemaal goed komen. Dank je wel voor je reactie.

Hoi Sharon,
Nou.... TAM vind ik al wel een heel groot woord hoor, maar ik ben aardig op de goede weg! ;) Als ik Boyke de kans geef, gaat meneertje heel snel zijn eigen weg weer en dat was nu net niet de bedoeling... we blijven ze aandacht geven en ze zitten allebei nog mooi apart, eentje in de keuken en de andere in de kamer... soms vliegen ze naar elkaar toe, maar dan doe ik de tussendeur effe dicht en dan gaat het beter..

En ja.. dan die arme Pipi... nee ik zet Pipi niet apart, ik heb dat gisteren even gedaan doordat gedoe dus met Lizzy en Boyke dat ze haar zo pikten, maar Pipi zit al bijna een jaar samen met Lizzy in de kooi en ze wil ook niet alleen zitten en ik kan dat ook niet over mijn hart verkrijgen.. zo alleen met Lizzy gaat het goed en zo is ze niet anders gewend... pech voor Boyke, want die moet nu gewoon even geduld hebben.

Hoi Natacha,
Dank je wel!
Ik denk dat Pipi nu het mikpunt is geworden omdat ze gewoon wat ziekig is. Al is Pipi echt een valkje die echt lief is... lief van karakter, ze vind alles goed en laat zich echt op de kop zitten :(
Ik zou me geen zorgen maken hoor of Arti en Luna het samen wel kunnen vinden. Apart zetten is natuurlijk altijd eerst goed, maar daarna zijn ze met zijn tweetjes hé.. ik had direct in de gaten dat Lizzy het zag als concurentie en Lizzy deed gewoon heel erg haar best om in een goed straatje te komen bij Boyke... met zijn drietjes in de kooi is er dan toch al snel eentje over hé :-\

Hoi Mara
Dank je voor je complimentjes ;)
Tja.. ik weet nu zo langzamerhand ook niet maar óf de DA nog wel iets zinnigs te melden zal hebben over het oogje van Pipi... zie het somber in... wat kunnen we nog meer dóen???

Liefs Manon
[/size]

Rob S

Hoi Manon!

Balen zeg dat het weer slecht gaat met Pipi, ik vraag me af of er niets anders aan de hand is >:(.

Eerlijk gezegd verbaast het me helemaal niet dat je dacht dat Ruffle ziek was omdat hij zo rustig was. Hier thuis in de voliere was het ook een heel erg rustig valkje, precies het tegenovergestelde van Boyke. Ook hier zat hij in het begin erg vaak op de grond, maar gedroeg zich verder normaal. Gelukkig doet hij dat nu bij jou ook.

Succes!

Groetjes

Silke *

Hoi Manon,

Wat erg van pipi's oogje!
Ik hoop dat de DA er nu een nuttige oplossing voor geeft als je belt!
Leuk dat het goed gaat met Boyke en Ruffle!

Groetjes
Silke x

Anja

Arme Pipi. Heel veel beterschap en ik hoop dat de dA maandag je meer kan vertellen.

Groetjes Anja

Yvette

Arme Pipi en namens mij en Joepie heel erg veel beterschap
naar welke DA ga je als ik even vragen mag?