19 april 2024, 21:27:39

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

*Manon*

hoi hoi allemaal,

Gisteren zijn mijn valkjes opgehaald.
Ze wonen nu in Drenthe bij, hier bekend als Snip en Snap.
Ze hebben nu een zee van ruimte in een bere grote voliere.
Gelukkig zijn ze alle vijf bij elkaar gebleven, dus Lizzy en Boyke, Ruffle en Saffier en Raja.
Ze krijgen een heel fijn huisje, daar ben ik van overtuigd.
Het liefst had ik Lizzy willen houden en haar mis ik ook wel heel erg, maar ik kon haar niet scheiden van Boyke, ze waren zo lief en close met elkaar, altijd zaten ze bij elkaar dus daar kon ik niet tussen komen en omdat ik Tibeau Tinco ook wilde houden, zat ik direct weer op 3 valkjes, en dan zou het verhaal weer van voren af aan beginnen, want dan was Tibeau weer alleen en dan zou er weer eentje bij moeten komen......... dat werkte niet.

Saskia, de mevrouw waar ze nu wonen, heeft me wel verteld, dat Lizzy en Boyke misschien in de winter naar binnen mogen, ik had haar verteld, dat Lizzy gewoon aandacht wil en af en toe gekroeld wil worden.
Zal vast goed komen, lijken me heel lieve mensen te zijn.
Als ik een updeetje van hun krijg, zal ik die hier ook plaatsen... ze houden altijd een speciaal plekje in mijn hart hé!

Soms dan maak je keuzes en weet je niet goed waarom je die keuze maakt, maar dan komt er een moment waarop je weet dat je het goed hebt gedaan.
Dit was er eentje van, maar wel met pijn in mijn hart.

Mijn miskraam heeft heel veel bij me los gemaakt, en heeft me laten inzien dat ik mijn leven even weer op de goede rails moet gaan zetten. Ik was veel te druk met van alles en nog wat en kwam niet meer aan mijzelf toe, terwijl we hier toch heel veel, eigenlijk te veel hebben meegemaakt.
Het was een achtbaan van emoties en elke keer kwam er weer wat anders bij..
Valkjes kunnen dan een hele fijne afleiding zijn, maar het werd mij gewoon allemaal teveel.
Dit besluit geeft mij nu ook heel veel rust, al is het nog wel onwennig en raar dat Tibeau Tinco nu alleen bij ons woont.

Sascha is bij mijn moeder gaan wonen.
Die had al twee grasparkieten maar haar man wou heel graag een valkparkiet. Toen mijn moeder hoorde dat ik de valkjes weg wou doen, kon zij het niet laten om Sascha mee te nemen.
Ze heeft ze in een aparte kooi natuurlijk, omdat grasjes niet altijd even leuk hoeven te reageren op een valkparkiet, maar de grasjes blijken hun nieuwe vriend heel leuk te vinden.
Soms kruipt Sascha bij de grasjes in de kooi en het blijkt te klikken.
Helemaal goed!

Groetjes Manon

Kimm

hoi manon,

pfffffff dat was zeker moeilijk. ik vind het erg dapper van je hoor. fijn dat ze een nieuw huisje hebben. ook dat je moeder sasha heeft genomen. zo blijft ze toch nog dicht bij jou. meid veel sterkte en ik hoop de verhalen nog te mogen volgen van tibeau tinco. :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

trienke

Hoi Manon

wat fijn dat ze alle 5 bij elkaar konden blijven, dat geeft je dan ook weer een stuk rust.

Groetjes trienke :-*

♥Debby♥

Wat fijn dat ze met z'n 5-en tegelijk mochten verhuizen.. Ik hoop dat ze het bij Saskia heel fijn gaan krijgen.

En jij natuurlijk heel veel sterkte met alles.. hou je goed!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Manon

Fijn dat ze met hun vijfjes verhuisd zijn, dat is heel fijn.

Dat valkjes en grasjes goed met elkaar overweg kunnen, daar kan ik over mee praten. Hier kruipt Pipo regelmatig in de kooi van Kuifje en Kuifje tegenwoordig in de kooi van Pipo die eigenlijk te klein is voor een valkje...maar goed...

Heel veel sterkte met het verwerken van alles.

Mara

Yvette

Ik wens jou allereerst heel veel sterkte om alles op een rijtje te krijgen en wat onzettend leuk voor je dat je valkjes met z'n 5en bij elkaar mogen wonen
En dat Sacha bij je moeder mocht wonen

Mag je valkjes die bij Saskia wonen ook ontmoeten om je valkjes eventjes weer terug te zien? Of vind je dat heel erg moeilijk

Anja

Hoi Manon,

Wat fijn dat ze alle vijf samen kunnen blijven hè. Ze gaan het vast heel goed krijgen hoor.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles.

Groetjes Anja

Anke

Hoi  Manon,
Fijn dat je voor je vijf valkjes een heel goed adresje hebt gevonden!
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggy

Hoii Manon,
Je maakt de laatste tijd weer veel mee hè meis..het zal allemaal idd niet meevallen. Even weer zwanger mogen zijn en dat toch weer de enorme teleurstelling als het weer mis gaat.Meid ik wens je veel sterkte toe met het verwerken ervan.

Ben blij om te lezen dat je valkjes allevijf tegelijk konden verhuizen.

Zet hem op hè meissie en sterkte met alles  :-* :-*

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Diaantje

Hoi Manon,

Wat zal jij het momenteel zwaar hebben.. :'(
Heb je eindelijk vrede met de keuze die je had gemaakt en vervolgens wordt je verrast dat je toch ineens zwanger bent, en toen ging het weer mis....
Ik kan me heel goed voorstellen dat je denk dat het liever niet gebeurd was...
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken hiervan..

Fijn dat je de valkjes allemaal bij elkaar kon plaatsen en ook al zo snel... Die zullen het vast naar hun zin hebben...

Nogmaals heel veel sterkte!

Groetjes


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Bello

Hoi Manon,

fijn dat je alle valkjes heb kunnen herplaatsen.

Heel veel groetjes van Dorothé

ps. Neem de tijd voor je zelf meis!!! :-*
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

hoi hoi allemaal,

Eerst eventjes wat beantwoorden....  ;D

Hoi Kim,
De streken van Tibeau Tinco zullen jullie in ieder geval meemaken, mijn moeder had het er al over om ook een dagboekje te openen over Sascha en ik mag de updeetjes van Saskia en Ed, waar de valkjes heen zijn verhuist, ook hier neerzetten en ook de foto's  ;D ;D ;D Heel goed nieuws dus, want ook al behoren ze nu een ander toe, ben natuurlijk nog wel heel begaan met ze.

Hoi Trienke,
Ja inderdaad, een stukje rust heb ik nu wel gevonden. Hoef mijn aandacht niet meer zo te verdelen tussen alle valkjes, ben ik denk ik niet zo'n type voor, dit bevalt me prima zo al deed het wel effe zeer toen ze opgehaald werden, maar ze hebben een goed huisje  ;D

Hoi Debby,
Dank je wel meid, 't gaat wel weer de goede kant op hoor met me, alles moet een plekje krijgen en dat gaat me ook zeker lukken  ;)

Hoi Mara,
Dank je wel voor je lieve woorden. Sascha is heel erg op de plek bij mijn moeder en het wordt een onwijze verwende poepzak...  ;D ;D ;D Als mijn moeder beneden komt 'smorgens en koffie wil zetten, begint ie als een idioot te schreeuwen, want hij wil gekroeld worden... hahahaha....

Hoi Yvette,
Dank je wel voor je berichtje, Saskia had me wel aangeboden om te mogen kijken en ze houdt me ook heel goed op de hoogte zo van de eerste dagen en ik heb al foto's ontvangen.
Ik heb nu echt een rust over me heen gekregen dat ze zich daar heel erg goed voelen, ze hebben al 'gebadderd' in de regen. Nee, moeilijk vind ik dat niet hoor om te gaan kijken en kan heel goed zijn dat ik dat ook wel ga doen, maar eerst maar even laten rusten. Ik vind het wel een onwijs mooi aanbod wat Saskia gedaan heeft om te mogen komen kijken.

Hoi  Anja,
Dank je wel voor je lieve woorden. De valkjes zijn op hun plaats, ben ik van overtuigd.  :-*

Hoi Anke,
Dank je wel  :-*

Hai Peggy,
Dank je wel voor je berichtje, tja.. hier komt alles achter elkaar aanzetten, maar hoop voor nu toch dat we even rust krijgen met dingen verwerken...
Dit krijgt sowieso een plekje, 't zal zijn reden wel gehad hebben, ben ik van overtuigd, maar toch doet het ontzettend veel pijn. Ben wel blij dat ik nu alles achter de rug heb en me weer kan richten op de positieve dingen in het leven.
Komt helemaal goed hoor, 't heeft gewoon even wat tijd nodig.  :-*

Hoi Diaantje,
Dank je wel voor je woorden, tja het was niet makkelijk om allemaal weer te moeten doorstaan, maar we zijn inmiddels al weer een week verder en we moeten door. We zien wel hoe het loopt. Een zwangerschap is nog steeds welkom, maar vind het moeilijk om er vertrouwen in te hebben hoor en dat is eigenlijk ontzettend jammer, want het is zoiets moois om te mogen beleven en dan hangt er zo'n donkere bui boven je geluk, of tenminste.... daar ben je dan bang voor hé, het hoeft natuurlijk niet weer te gebeuren, maar ja.. zoals iedereen hier wel weet, gaat het zwanger wórden ook al niet van een leien dakje, dus we laten het gewoon op ons afkomen, als het komt is het wéér heel erg welkom, en als het niet komt.... is het ook goed.  ;D

Hoi Dorothé,
Bedankt voor je lieve kaart  :-*
De tijd voor mezelf ben ik nu echt aan het nemen. Maar dat daar zo'n zware beslissing achter zat om de valkjes weg te doen, had ik van te voren niet bedacht, maar goed, soms gaan dingen zoals je ze van te voren niet gepland hebt hé...





Met Tibeau Tinco gaat het goed, al had ik de eerste dag dat ie hier alleen was, toch sterk het gevoel dat ie zijn maatjes mistte, wat natuurlijk niet zo raar is, maar hij is er bijna de hele dag uit de kooi en hij zit graag bij ons en is toch eigenlijk wel helemaal in zijn sas.

Ik heb gisteren goed nieuws gekregen over de valkjes die nu bij Saskia en Ed wonen (Snip en Snap bekend hier op het forum)
Lizzy vind de broedhokken erg intressant en kijkt er steeds in, ze wipwapt ook weer met Boyke, maar Boyke blijkt de broekhokken nog niet zo leuk te vinden, Ruffle wel, maar die mag niet wipwappen met Lizzy van Lizzy, ach ja, die arme Ruffle, hij kon het toch even weer proberen hé  ;)

Ik heb ook nog wat foto's gekregen van Saskia en Ed, die zal ik zo even plaatsen.
Saskia en Ed, vind het nogmaals heel fijn dat jullie de valkjes wilden opvangen en dat jullie mij zo op de hoogte houden had ik niet durven dromen.
Geweldig  :-*

Groetjes Manon

Monky

Hi Manon,

Jij hebt ook het nodige meegemaakt de laatste tijd, hè?

Het is een grote stap om je valkjes bijna allemaal weg te doen. Maar als het voor jou zo beter is en ze verder een goed thuis hebben gevonden, is het toch prima.

Fijn dat je toch nog 1 van je lieverds houdt. Kan ik me ook wel voorstellen. Het is ook nogal verschil of je er 1 of 7 houdt, toch?

Ik hoop voor je dat je alles weer op een rijtje krijgt en weer lekker in je vel gaat zitten.

Sterkte met alles.

Liefs,
Monky

*Manon*







































Saskia en Ed.... Bedankt voor de mooie foto's  :-*

Groetjes Manon

Anke

Hoi Manon,
Wat fijn dat de nieuwe baasjes je zo goed op de hoogte houden met foto's!
Ze zitten er relaxed bij hoor in de voliere :)
Dat helpt jouw vast om het verlies van je valkjes een plaatsje te geven.

Dorith, het halfzusje van TT geeft jou en TT een hele dikke knuffel en kroel :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes