19 juli 2025, 23:15:08

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

trienke

Hoi Kruimel

wat een leuke foto's heb je gemaakt :) Dat was zeker even genieten.

Groetjes trienke

*Manon*

Hoi hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes  ;D ;D
Volgende week wordt het een spannend weekje, want dan krijg ik de uitslag over het geslacht van Sascha.

Ook al zou Sascha een popje zijn (wat ik ernstig betwijfel momenteel) dan zou ik haar dan in de eerste instantie gekoppeld willen zien aan Tibeau Tinco.

Maar de planning is weer gewijzigd  ;D ;D
Ook al zou Sascha dus een pop zijn, dan zoek ik voor haar een fallow man of een split daarvoor.

Voor Tibeau Tinco sta ik bij Caroline op de reserveringslijst voor een popje van Unique en Fleur.
Spannend dus weer!

Dus in plaats dat het maximum aantal valkjes op zes staat, wordt ie nu verhoofd naar 8 en dan komt kleine Lilo nog, maar die mag dus geen vriendje dus die krijgt nog een vriendinnetje tegen die tijd  ;D

Gisteren ben ik bij mijn moeder geweest en daar in de buurt zat een heel mooie dierenwinkel.
Ik heb twee grote zakken met beukensnippers gekocht, 15 kilo per zak voor elf euro!!
Nou, dat is even andere koek dan de zakjes die ik hier haal voor bijna drie euro en wat zo weer op is  ;)

Ik heb alvast een schouwlampje gekocht en heb gekeken naar broedblokken, maar ik denk toch dat het handiger is als ik die zelf maak. Kan ik m helemaal naar eigen wens maken  ;)

Verder heb ik kiemzaad gekocht, maar heb daar wat vragen over, ik heb daar een topic geopend bij voeding!
Misschien dat iemand daar wat meer over weet  ???
Ik weet niet hoe je die link hier bij kunt voegen, dat was wat makkelijker geweest  ??? :-\

Vanmiddag wil ik nog even naar de winkel voor wat grote kralen en wat kettinkjes en dan wil ik zelf een schommel maken, dat lijkt me wel een creatieve bezigheid voor de zaterdagmiddag!

Verder is alles goed hier met de valkjes. Op dit moment hebben de mannen het hoogste woord. Alleen Boyke houdt niet zo van zingen. Ruffle en Tibeau Tinco zijn onze grootste talenten en Sascha.... die fluit de deuntjes gewoon gezellig mee  ::)

Fijne zaterdag allemaal!!

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Hoi Manon....ik hoop dat je een goede uitslag hebt over Sasha volgende week ! Veel succes alvast he ! Grtjs Ann

Mico

Hai Manon,

Wat een superleuke foto's van je valkjes heb je geplaatst..mooi om te zien dat ze overal lekker van smullen  ;D
We hopen dat de uitslag van Sascha is wat je ervan hoopt  ;)
Grappig om te lezen dat we ons allemaal niet aan het aantal kunnen houden wat we in gedachten hebben  ;D ;D...volgens mij hebben we er allemaal last van van het valkenvirus  8)

Groetjes,
Miranda en Corine

Anke

Hoi Manon,
Ik heb genoten van je foto's!!!
Spannend hoor de uitslag van de geslachtstest.....
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi Ann,
Dank je wel.  ;D

Hoi Miranda en Corine,
Het valkenvirus... inderdaad.
Ik kan me soms zo rusteloos voelen en dan moet ik gewoon even kijken of er nog leuke valkjes te koop aan worden geboden... niet eens dat ik er eentje wil kopen, want ik weet heel goed wat ik wil en ik heb al reserveringen lopen, maar gewoon een bepaald gevoel dat je even weer wat voor je valkjes moet kopen of gewoon even moet kijken of er nog van die knapzakjes bij staan... raar hé  ::)

Hoi Anke,
Fijn dat je van de foto's genoten hebt en ja... ik verwacht uiterlijk woensdag bericht van geslachtstest... spannend...... ;D ;D

En ja... verder weinig nieuws aan de horizon!
Ik had vanmorgen al even een updeetje geschreven hé, maar we hebben vanmiddag besloten om van de inbouwkast in ons kantoortje, een voliere te maken.
De deur wordt dan tralies en ook de zijkant van de kast wordt van tralies, zo komt er genoeg licht binnen en de valkjes kunnen mooi klimmen en klauteren.
Eén kooi gaat dan weg en de andere gebruik ik als broedkooi voor straks.
Ik heb er zin in!

Ook ben ik vanmiddag crea bea geweest... Hier de resultaten...

Ons vrouwtje heeft een schommel voor ons gemaakt, maar wij gaan er lekker niet in zitten  :P

Lizzy inspecteerd even  ::)

De schommel in de kooi van Tibeau Tinco en Sascha

De schommel van kralen bij het viertal in de kooi, kreeg m alleen niet zo mooi op de foto  :-\

Groetjes Manon

Anke

Hoi Manon,
Wat een leuke speeltjes heb je in elkaar geknutseld ;D
Gaaf idee zo'n voliere van een kast!
Hi hi jij bent je stiekum al op de kweek aan het voorbereiden :)
Leuk hoor!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Manon,

Wat een leuke foto's heb je geplaatst en daarna ook nog eens foto's ! Je hebt ons weer kostelijk vermaakt  :D  Jij bent echt een crea bea, heel erg leuk gedaan zeg ... vooral die driehoekschommel vind ik echt super om te zien !

Dat andere speelgoed natuurlijk ook, maar deze springt er echt uit ! Spannend dat je volgende week de uitslag van het geslacht van Sascha krijgt, ik ben reuze benieuwd !!

Grappig dat je je al aan het voorbereiden bent voor de kweek, wanneer wil je eraan beginnen of zijn de valkjes nog te jong en ben je je gewoon aan het oriënteren ?

Leuk om weer even bijgelezen te hebben hier !

Groetjes, Karin

Caroline

Leuk gemaakt, creabea!!  :D

Hier even de link voor je andere topic.  ;)

Topic over kiemzaad - KLIK HIER

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi,

Nou, heb net bericht gekregen van ADC Holland over de geslachtsbepaling van  Sascha  :(

Nu konden ze met de veren die ik opgestuurd had geen DNA testen, omdat de veren niet volgroeid waren  ??? ???
Nou ja zeg... Sascha is toch al zo'n vier maand oud!
En je kunt bij heel kleine valkjes toch ook al DNA testen.
Snap er helemaal niks meer van. Hij zit mooi in zijn verenpakje dus daar kan het niet aan liggen.

Bah ik baal als een stier, nu zijn we nog geen steek verder  >:(

Groetjes Manon

Caroline

Belachelijk ..... ik heb de veren van Dobey (Gerritje die naar de moeder van Jeanine is gegaan) naar Gendika gestuurd .... die was volgens mij nog geen 6 weken en geen probleem hoor.

Informeer eens bij Caro(line) die heeft ook eens dit antwoord gehad, misschien ook wel bij ADC Holland .... als dit zo is dan is het de moeite waard om in overweging te nemen om voor Gendika de gaan in de toekomst, al is die dan enkele €urootjes duurder.  ;)

Succes!!

PS. GEndika bestaat 10 jaar en kost daarom nu ook maar € 21,=  ;) ZOndags deed ik de veertjes op de bus, woensdag beld ik en kreeg ik de uitslag, vrijdag had ik het certificaat thuis.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Caroline,

Dank je voor je antwoord.
Ik had net al op de site van Gendika gekeken en daar stond inderdaad bij dat leeftijd niet belangrijk was.

Zal eens  bellen om daar de zakjes aan te vragen en dan stuur ik de veertjes daar heen.

Had voor mijn gevoel echt mooie veertjes opgestuurd, niet rare ofzo.. en dan krijg je dit bericht.

Ja die paar eurootjes intresseren me dan ook niet echt, dit schiet niet op zo.
Nu kan ik wel gaan gokken, want ik denk namelijk dat Sascha wel een man is, maar ja.. stel dat het toch een popje is, heb je nog niets hé... ja dan heb je twee popjes... ook mooi, maar dat is dan niet de bedoeling  ;) ;D ;D ;D

Ik ga eens even bellen.

Dank je wel voor je berichtje. Sterkt mij weer  :D
Begon al te denken dat ik verkeerde veertjes opgestuurd had  :-\

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Hoi Manon ...wat een leuke en mooie foto's weer heb je gemaakt van de valkjes en de kralen schommel ! Heerlijk vinden ze dat he , zo met die kralen spelen ! Ze worden daar intelligent van he ! Hihi ! Grtjs Ann

Sally

Hey Manon,

Wat een super leuke foto's allemaal van je valkjes.
En die kralen speeltjes, echt leuk gemaakt zeg!
Zou me ook wel eens willen bezig gaan houden met dat, lijkt me wel super leuk, en de valkjes hebben er wat aan.

Balen zeg van die geslachtstest, ik hoop dat Gendika je wel kan helpen.

Groetjes Sally

kimmie

Hoi Manon,

Ik ben weer helemaal bij :D
Wat heb je mooie schommels gemaakt zeg...!!

Wat balen zeg van de geslachtstest...
Meeko zijn veren heb ik een paar weken geleden opgestuurd naar Gendika...
Hij is nu 2 maanden oud, en dat ging goed...
Zaterdag met de post mee en donderdag had ik het certificaat binnen...

Hopelijk heb je bij Gendika meer geluk...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady