19 juli 2025, 13:29:07

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

danielle

Wat goed dat het al zo goed klikt tussen hun twee.
Ik vind Lizzy echt een mooie vogel!
Ik heb ongeveer hetzelfde bij mijn grasparkietjes gehad.
Gijsje had ik al 1,5 jaar toen ik een nieuw vriendje erbij kocht. Ook zij was geen vogels gewend en haar nieuwe vriendinnetje was juist wel vogels gewend. Dat merkte je echt goed. De nieuwe vond alles zo vanzelfsprekend, terwijl Gijsje echt aan alles moest wennen.
Maar ook bij hun is alles goed gekomen  ;)
Veel plezier met Pipi en Lizzy

*Manon*

Hallo hallo,

Ik kom ook weer eens om de hoek kijken!!!  ::)
Man man wat ben ik druk geweest met mijn werk enzo... maar weet nu precies hoe ik het wil en ga doen, dus het heeft zijn vruchten toch afgeworpen... is het tenminste nog ergens goed voor geweest.

Maar goed, dat terzijde, hier gaat alles goed!
Pipi en Lizzy zitten samen in de kooi en Lizzy laat zich niet het kaas van haar brood eten...  welk brood  ???
Lizzy houdt erg van kroelen op haar koppie maar Pipi begrijpt daar nog steeds niets van en pikt Lizzy dan ook nog steeds op haar koppie.
Maar...... Lizzy is slim en als Pipi dus op de schommel zit... gaat Lizzy eronder zitten met haar koppie net onder de stok van de schommel, zodat het schommeltje over haar koppie beweegt!!
Wat een uitvinding!!

Verder gaat het supergoed met die twee en zijn ze aardig aan elkaar gewaagd, maar goed, er mag ook wat pit in zitten niet dan?

Ik ga vanmiddag op mijn gemakje even op de site kijken en lezen, maar moet nu eerst even opruimen en ga straks naar de kapper!

Inge88

Hihi inderdaad een slimme vogel! Pipi houdt dus niet van kroelen? En ja ik vind ook dat ze best wel afentoe ook nijdig tegen elkaar mogen zijn.

Caroline

Hé wat toevallig, ik wilde net je dagboekje gaan zoeken om te vragen hoe het met Lizzy was, het was zo rustig hier.  ;)

En ik wordt al van te voren beantwoord.  :D

Super dat het zo goed gaat met beide dames, en al gezlleig in 1 kooi, leuk hoor.

Lizzy heeft er sinds eind maart weer 2 broertjes bij, ze doen haar de groetjes.

Doei doei van Caroline

China & Cadeautje.  :-* :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

hoi

Ik zie dat Lizzy en Pipi ook al samen zitten..leuk!!
Kunnen ze bij jou ook zo bekvechten???
Meestal laten ze elkaar wel met rust, maar soms...
Leuk he dat douchen...helemaal die vleugels wijd..
Ik ga je  binnenkort even een persoonlijk berichtje sturen..
Ik ben ook best druk.. ook niet veel online geweest..

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Wat een grappige leuke vogel, die Lizzy.
Echt geweldig dat ze er wel voor zorgt dat haar kopje wordt gekroeld.
Volgens mij hoort dat kibbelen er ook wel bij. Het hoeft ook niet de hele tijd geknuffel te zijn, toch? En zo vervelen ze zich in ieder geval ook niet.

groeten, Danielle

*Manon*

20 mei 2007, 09:28:10 #111 Last Edit: 20 mei 2007, 09:29:45 by Kruimel
Even wat beantwoorden...

Kibbelen hoort er ook volgens mij gewoon bij Danielle en als het niet te gek wordt, dan laat ik ze ook maar, het komt vanzelf weer goed, maar ja... wij als goedwillende mensen vinden het al snel zielig hé als er eentje zich op de kop laat zitten, maar ja... het is toch ook hun natuur om zo te doen..

Douchen vinden ze inderdaad erg leuk Diaan. Hans heeft Lizzy vorige week weer meegenomen onder de douche.
De nevel op haar snuitje, ze zat op zijn schouder en ging er effe goed voor zitten... neusje omhoog, oogjes dicht en genieten maar. Ik heb er een foto van gemaakt, maar weet niet of ie goed gelukt is, hij zag er een beetje mistig uit op de camera, ik zal ze op de pc zetten en zien of ik ze kan plaatsen..

Hey Caroline,

Wat heb je weer een geweldige valkjes en wat een mooie foto!
Wij zitten er hevig aan te denken om straks, als je weer een nestje hebt na je bevalling, nog een man van je af te nemen...
We vinden het zo leuk die valkjes, zelfs Hans vind het helemaal te gek, had je niet verwacht hé  ;)

Dan nu even een updeet...

We zijn net teruggekomen van 2 weken vakantie aan de kust!
En Pipi en Lizzy zijn lekker mee gegaan.
Ik wou ze achterin de auto zetten in de gordel, maar de gordel was te kort  ??? Toen maar voorin op de grond gezet.
Ik had een handdoek klaar liggen om er overheen te doen, maar wou eerst even aankijken hoe het ging... ik werd doodnerveus van het gefladder en gedoe en Pipi vond het ook niet zo geweldig, want elke keer als we onder een viaduct doorreden, trok ze haar koppie in, omdat ze dacht dat het haar zou raken...
Met de handdoek erover ging het prima, alleen Lizzy de wijsneus, wou weer van alles zien en keek met één oog onder de handdoek vandaan...
Ze wou gekroeld worden en ging er echt voor zitten, maar moeders had de aandacht op de weg nodig, dus dat feestje ging ook niet door!!

Lizzy is een echt gezellig beestje, ze komt bij je en als je je vinger omhoog houdt, gaat haar kuifje naar beneden en komt ze eraan lopen omdat ze dan weet dat ze gekroeld wordt.. pieperdepiep pieperdepiep gaat het dan en mevrouw geniet!!

Wel zielig voor Pipi, die kroelt zichzelf soms met haar nagel of op de stok en daar geniet ze ook zo van, maar ja.. ze is bang en wil niet dat je te dicht bij haar komt. Ze kijkt altijd wel als we Lizzy kroelen... jammer hé dat ze zo bang is, het zou ook voor haar zoveel te fijner zijn als ze wat tammer was.

Toch zijn ze echte brekers, het snoertje van de lamp boven de tafel was al doormidden, de dopjes van mijn laptop zijn al weg en zo net had Lizzy er weer eentje te pakken, maar die zijn van dat rubberachtige spul en ik heb het haar toch wel effe afgepakt... bijten dat ze deed :-*

Verder gaat alles hier helemaal goed en doen de dames het keurig!

Inge88

Fijn dat het zo lekker gaat met Lizzy. Douchen vind mijn valkje hier ook geweldig. De ene keer is het inderdaad ook oogjes dicht en snaveltje omhoog, maar een andere keer de vleugels gespreid en lekker fladderen.

Wel jammer dat Pipi niet wil toegeven... hoe oud is ze?

*Manon*

Hoi Inge,

Leuk hé dat douchen, ik vind het zo fantastisch... kan er zo van genieten als ik ze zie genieten onder de douche.

Het is inderdaad jammer dat Pipi niet wil toegeven, je ziet haar wel kijken als Lizzy uit de kooi is en als je Pipi wat aandacht geeft, fleurt ze helemaal op en doet ze echt haar best uit de kooi te komen. Soms komt ze dan ook uit haar kooi, maar soms durft ze ook gewoon niet. Lizzy is de baas en Pipi laat zich wegduwen...
Het gekke is wel dat als Pipi uit de kooi is, ze heel lief is en dan stapt ze ook op je vinger enzo.. maar in de kooi is het een fel dametje.
Pipi is 2 jaar, dus het zal er wel niet meer gemakkelijk afgaan die bangigheid. Ik had gehoop dat als Lizzy bij ons zou komen en Pipi zag dat Lizzy zo tammig was, dat ze ook wel zou ontdooien, maar dat is dus niet het geval helaas.

Inge88

Echt jammer zeg. Maar hadden jullie haar dan niet als jong valkje gekregen? Valkjes zijn koppig hè?  :-\

danielle

Wat leuk dat je ze mee op vakantie hebt genomen  :D.
Ik vroeg me iets af over het douchen.... Neem je ze dan mee op je schouder en ga je dan de douche in, of begrijp ik het nou verkeerd.
Bij mij heeft de douche best een harde straal, dus ik denk niet dat dat ideaal is. Een plantenspuit gaat bij mij ook nog niet van harte.....

Volgens mij duurt het tam worden bij oudere vogels in de kooi ook langer als buiten de kooi, want ze zien het dan echt als hun teritorium en daar mag je natuurlijk niet zomaar komen. Een grasparkiet van mij bijt in de kooi echt van zich af en buiten de kooi doet ze dat bijna nooit  ::).

*Manon*

hoi,

Pipi heeft vanmorgen haar ei gelegd!
Ze is er heel erg mee bezig en gaat er bovenop zitten.
Lizzy, nieuwschierig als die is... wil er ook alles van af weten, maar die mag er niet bij komen!

Sinds vanmiddag gaat Pipi ook haar eigen weg soms even weer en gaat boven in de kooi zitten.
Dan mag Lizzy effe kijken, maar die vertrouwd het niet en blaast er een beetje naar en tikt er eens tegen aan...

Ik zal het ei maar weg halen, dan is de rust terug, alhoewel ik denk dat Pipi nog een ei gaat leggen.

Inge88

Ik raad je aan het ei te laten liggen... want anders blijft ze leggen... als ze eenmaal uitgelegd is en uitgebroedt (er niet meer naar omkijkt) dan kun je ze gerust weghalen.

Caroline

:o Een ei!!

En Lizzy weet niet wat het is.  ::)

Ik wilde je inderdaad ook de tip van Inge geven, laat het eitje liggen tot ze zelf er echt niet meer naar omkijkt, anders blijft ze eitjes leggen, tot ze zich volledig uitput.  ;)

Geef je Lizzy een knuffel van me??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

dank jullie voor alle adviezen!

Vanmiddag heb ik het ei eruit gehaald, maar ik heb het er ook maar weer ingelegd!
Nog maar even afwachten hoe blij Pipi nog blijft met haar ei!

Lizzy snapt er inderdaad niks van, maar ze laat alles rustig op haar af komen. Ook dat Pipi nu ineens feller is naar haar en Lizzy eventjes niet meer de baas is, ondergaat ze rustig.

Verder gaat alles goed met de vogeltjes!
En met ons zelf ook. Momenteel zijn we druk met de voorbereidingen voor ons huwelijk, wat a.s. donderdag al plaatsvind!

Nou, ik hou jullie op de hoogte van de vogel en het ei... of was het nu het ei en de vogel  ???