17 juni 2024, 09:04:54

overgeven!!

Gestart door robeke, 25 februari 2007, 11:38:25

« vorige - volgende »

hennie

Hoi Robeke,
Morgen dan maar weer verder proberen.
Haal wel de kattebakkorrels uit de kooi en doe hetzelfde hout erin als waar je vogels buiten op zitten.

Sterkte er mee!!

Hennie

Lin

zet hem amar in de kooi en niet op je schouder dan hoeft hij ook niet zoveel te balanceren als hij zwak is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Puck

Ik lees net wat er met je valkje aan de hand is, wat vervelend zeg!

Dat van die kattenbakkorrels: zijn die niet chemisch? Een kat komt toch alleen maar in die bak om zijn behoeftes te doen? Die is er maar kort en heeft daar geen last van, maar als een vogel daar dag en nacht boven zit.......
Ik weet niet zeker hoor, of ze chemisch zijn, maar als het wel zo is begrijp ik wel waarom je vogel misselijk en ziek is.

Ik hoop dat je morgen gauw een dierenarts kan bereiken en dat het goed komt!
Sterkte!

Riny

25 februari 2007, 21:59:55 #48 Last Edit: 26 februari 2007, 09:12:53 by Riny
Hallo allemaal
Zelf heb ik geen ervaring met kattenbakkorrels maar ik heb net even op het internet rond geneust.
Overal lees ik dat niet stuivende kattebakkorrels een prima bodembedekker zijn, voor vogels.
Ze worden zelfs op veel site's aangeprezen omdat ze ze goed absorberen dit in tegenstelling tot schelpenzand.
Robeke ik hoop dat je valkje snel opknapt.
Groetjes Riny

hennie

Oké, sorry Robeke,
Dan heb ik waarschijnlijk te snel de conclusie getrokken dat kattenbakkorrels slecht zijn als bodembedekker.

groetjes, Hennie

s(n)elle

ok veel sterkte.
zeker de moed nu niet laten zakken.

groet jeroen

Rianne

Er staat, niet stuivende kattenbakkorrels. Als ik de kattenbak hier verschoon, stuift dat spul onwijs. Dus je moet dan goed kijken welke korrel je koopt.
Hoe is het nu met je valkje Robeke?

Lin

Het ligt inderdaad aan wat je gebruikt je hebt ook kattenbakvulling die behandelt worden met chemische stoffen.

robeke hoe gaat het met je valkje?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

peetje81

Hallo,

Ik hoop dat het alweer wat beter gaat met je valkje?

Ik denk dat met niet stuivende kattebak korrels, de houtkorrels bedoeld worden. Die zijn van samengeperst hout gemaakt (we gebruiken ze bij ons in het asiel ook) en stuiven inderdaad niet. Die lijken me niet slecht voor het valkje, want dat spul absorbeert inderdaad heel erg goed en dat wat nat wordt, word 1 mooie droge klont die je zo weg kunt gooien.
Ik werk in een asiel en daar moet je het doen met wat je krijgt en daarom hadden we laatst dan ook even een ander merk korrel (van die grijze) en da's inderdaad rotspul. Als je alle kattenbakken verschoond had s'ochtends was je zelf flink benauwd! Mocht je dus toch liever kattebakkorrels gebruiken zou ik zeker voor de houtkorrels gaan (die zijn helemaal niet duurder hoor ;))

Heel veel succes met je valkje!

robeke

26 februari 2007, 19:08:42 #54 Last Edit: 27 februari 2007, 18:37:18 by robeke
hallo allemaal,
dank jullie om jullie medezorgen,
mijn valkje is al wat aktiever dan gisteren,
ik geef hem ook elke dag dextro energie,
maar dat schijn hem niet zo te lusten,
voor de rest zit hij nog bol
dank jullie voor jullie sterkte

robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

ManjaV

Hoi Robeke,

Ben je al naar een dierenarts geweest? Zo te lezen geef je veel om je vogeltje, en het kan best allemaal goed komen.

Ik had laatst een valkje dat moest overgeven. Zij had een bacterie in de krop, dit werd bij de dierenarts (Feld in Amersfoort) vastgesteld. Ik kreeg daarvoor Baytrill (antibiotica) om in het water te doen en Nystatine/Prepulsid om twee maal daags met een spuitje in te geven (laatste stimuleert de werking van de krop). Daarnaast gaf ik ook nog Yakult in een spuitje. Dit alles heeft zo goed geholpen dat mijn valkje binnen twee dagen beter was (de kuur van een week heb ik uiteraard afgemaakt).

Bovenstaande geef ik alleen als voorbeeld, natuurlijk moet je niet zelf gaan experimenteren met geneesmiddelen, ik zou zeker zo snel mogelijk een DA raadplegen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

robeke

hallo manjaV,

je antwoord heeft me fel geholpen .
Ik ga eens zien of ik er iets kan aan doen ;)
maar waren dat echt zoveel pillen en spuitjes :o
goedkoop kwam het zeker niet uit :-\
wat het verder betreft mij valkje heeft deze morgend weer overgegeven en zit nu nog altijd bol...
we gaan zien wat we doen kunnen :-\
dank je wel voor je antwoord


mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Anja

Hoi Robeke,

ik heb dit topic gevolgd en ik vind dat je naar een goede vogelarts moet gaan met je valkje. Ik had ook begrepen dat je dat gister zou doen.
Ik denk dat ik het dan verkeerd heb begrepen. Mijn advies ga naar de DA.

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: robeke op 27 februari 2007, 18:30:36
hallo manjaV,

je antwoord heeft me fel geholpen .
Ik ga eens zien of ik er iets kan aan doen ;)
maar waren dat echt zoveel pillen en spuitjes :o
goedkoop kwam het zeker niet uit :-\
wat het verder betreft mij valkje heeft deze morgend weer overgegeven en zit nu nog altijd bol...
we gaan zien wat we doen kunnen :-\
dank je wel voor je antwoord


mvg.robeke


Hoi Robeke,
ik zou toch als ik jou was met spoed contact opnemen met een vogelarts. Onze Ecco die bleef ook overgeven en toen ik de dierenarts belde en vertelde wat er met Ecco aan de hand was, zei hij dat het de kropziekte was. Wij waren alleen te laat :(
groetjes Saar :-*

robeke

wat was er gebeurt saar
was het valkje overleden??? :'(
ik weet ik ben al zoveel vogels kwijt maar deze wil ik niet meer kwijt :'(


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX