18 april 2024, 06:50:58

overgeven!!

Gestart door robeke, 25 februari 2007, 11:38:25

« vorige - volgende »

kimmie

Waarom zet je je valkje dan niet buiten bij de rest...
Hij zal iets minder tam worden, maar komt gerust nog wel is bij je zitten hoor...
Groetjes Kim, Karel en Lady


robeke

dat is het juist
het is nu veel te koud!!
ik wou het wel doen maar hij is de koude winterlucht niet gewoon
hier binnen hebben we altijd rond de 18 a 20 graad...

mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Lin

Het is inderdaad te koud nu om buiten te zetten.

Wat voer je je valkje en hoe neemt hij dat op, goed?
Ruikt het overgeefsel erg zuur?
hoe oud is je valkje?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

robeke

nee het overgeefsel ruikt niet zuur dus kan het nieliggen aan de krop het voer geef ik hem gewone pitjes dat ik hem al zijn heel leven lang geef...
mijn valkje is nu ongeveer 9 maanden oud
maar ik heb gehoord als het niet zuur ruikt dat ik me geen zorgen moet maken maar ik twijfel er aan :-\

mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Lin

wat geef je hem dagelijks?
En dan ook duidelijk aangeven wat voor dus bijv. elke dag eivoer of juist niet enz.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

robeke

ik geef hem elke morgent een stukje brood,trosgierst en zijn pitjes en het water geef ik gewoon uit de fles
ik weet niet wat ik hem mis geef hij krijgt geen eivoer
de pitjes zijn dus met:zonnenbloemenpitten,en zo van die bruine korreltjes maar dat weet ik niet wat het is

mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Lin

Hey robeke,

je geeft dus zaadvoer elke dag, het brood geef je dat droog? eivoer mag je niet elke dag geven dus dat is prima. water zit in een silo begrijp ik?

nog even wat vragen:

waar staat je valkje? Moet in ieder geval niet staan bij..

- een raam
- een deur
- een radio
- vlakbij de keuken

Is je valkje vaak los en knabbelt hij dan ergens aan?

zo ja hebben jullie misschien giftige planten of eet hij bijv van de gordijndrails?

Groeten, Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

robeke

dag lin,
als ik hem buiten laat dan knabbelt hij idd ergens aan (hij moet altijd bezig zijn)
maar als hij buiten is laat ik mij niet afleiden door iets anders dan pas ik echt goed op hem op.
mijn valkje staat dichtbij een deurvenster met daarvoor nog amerikaanse panelen dus hij kan niet naar buiten kijken
en aan de andere ramen hebben we japanse panelen
maar ik zou het valkje niet te veel verplaatsen want hij raakt dan heel door elkaar en komen er ook factoren van overgeven op.
hde kooi staat nog tegenover een radiator maar die staat nooit op omdat het niet goed is voor een valkje bij een warme radiator...
voor de rest geven we hem nooit eivoer maar wel droog broot

mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Lin

Waar knabbelt ie dan aan? Als je valkje nou bij een gewoon raam stond dan had het te warm kunnen worden en kan hij ook gestresst raken door de buitenomgeving.

Waaraan zijn je andere valkjes doodgegaan. Het is namelijk niet normaal dat er meerdere doodgaan op jonge leeftijd. Heb je al eens ontlasting opgestuurd om te laten testen? als deze mocht doodgaan. wat ik niet hoop stuur dan deze ter sectie op. Je zou nu even wat water en druivesuiker kunnen geven als het wat beter gaat. en toch maar weer met een DA bellen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

25 februari 2007, 15:03:17 #24 Last Edit: 25 februari 2007, 15:06:42 by Lin
wat voor bodembedekking gebruik je eigenlijk? voor het juist huisvesten kan je ook hier kijken
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19924.msg301276.html#msg301276
en hier is een stuk over gevaren voor de valkparkiet. Misschien kom je iets tegen.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19923.from326124.html#new


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

robeke

als bodembedekking gebruik ik kattebak steentjes,
dan zie je de poepjes niet liggen.
ik heb gehoord dat het zeer goed zou zijn en hij kan het ook niet eten want het rooster is zo hoog dat men hele hand in de lengte erin past.
hij knabbelt bijna overal aan.
waar hij niet aan mag knabbelen en ik zie hem daarop aflopen neem ik het direct weg maar hij lekt aan een glas.
hij bijt zogoed als overal op.
ons vorige vogel hat een blaar,hij was 2 jaar (kanarie) die hat volgens mij een kankerblaasje op zijn pootje gehad.
maar ik wil deze dan ook nog niet kwijtvoor binnen gezellig bij ons te zitten

mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Lin

Ik denk dat je beter ander bodembedekking kan gebruiken. Ik kan je houtsnippers aanraden. Met een rooster kan je vogeltje ook niet scharrelen op de bodem. As je valkje valt kan hij ook lelijk terecht komen. ik zou dat toch gaan veranderen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

robeke

maar ik heb een rooster erover
en hij sprijd zijn  vleugels direxct als hij valt dat doet hij vaak van de stok afvallen


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Lin

's nachts kan hij zich lelijk bezeren. Ik weet het niet zeker maar ik denk ook dat de geur van de korrels niet bevordelijk is. Als ej meer vogels hebt verloren zou ik geen risico's meer nemen en dit aannemen wat ik zeg.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

robeke

dat is de eerste keer dat ik kattenbak steentjes leg voor deze vogel tot nu toe heeft hij bijna niksgegeten en slaapt konstant..
volgens mij is hij ziek :-\


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX