23 april 2024, 17:22:33

KiP!

Gestart door KiP, 3 februari 2007, 18:16:59

« vorige - volgende »

KiP

3 februari 2007, 18:16:59 Last Edit: 3 februari 2007, 23:05:53 by KiP
Haii! Ik ben Elja, een meisje van 22 jaar uit Barendrecht, en word door vrienden Kip genoemd, omdat ik een paar jaar lang helemaal gek geweest ben op kippen. Heb zelf zijdehoenders, geweldige beestjes; verschrikkelijk tam te maken, maar 'k heb er ook veel verdriet van gehad; steeds bleken kuikens haantjes te zijn, en juist haantjes zijn zo aanhankelijk. Elke keer moest ik weer afscheid nemen omdat ik geen 10 hanen in 1 tuin kon houden, en had ik eindelijk een hen, dan kreeg ze een of andere vage kippenziekte waardoor ik haar ook kwijtraakte. Van de kippen heb ik dus een beetje afstand genomen; ik woon nu trouwens ook in een flatje (bij m'n broer op zolder), dus de kippies heb ik bij mams gebracht, die net zo gek op ze is als ik! Daar hebben ze veel meer ruimte; een heerlijke tuin met een heleboel planten en verstopplekjes.

Omdat wel weer gebleken is dat ik niet zonder dieren om me heen kan, wilde ik een parkietje aanschaffen. Met parkietjes ben ik grootgebracht; ik heb echt iets met vogels. Het werd een valkparkietje. Zodoende zit ik nu hier!

Mijn valkje is een cinnamon, geboren rond 8 december 2006, bij een kweker die ik op deze site vond. Zijn broertjes en zusjes is hij al vroeg verloren, omdat z'n pappa en mamma het nestje in de steek hebben gelaten, waarschijnlijk door de schrik van het vuurwerk met oud en nieuw. Omdat mijn hummel de oudste en sterkste was, heeft hij het net gered. Sinds 1,5 week woont hij bij mij. 't Gaat erg goed met 'm! 't Is nog een papkindje, maar hij is z'n achterstand hard aan het inhalen en wordt steeds actiever. Ik ben helemaal verliefd op 'm, kan 'm niet meer wegdenken!

Er zullen ongetwijfeld vragen voorbij komen gedurende de groei van m'n vogeltje. Dus een forum is nooit weg!  :)

Riny


Hallo Elja
Hartelijk welkom op ons valkparkietenforum.
Ik hoop dat je hier veel leerzame en gezellige uurtjes door zult gaan brengen.
Heb je al een naam voor je valkje, en gaat die al een klein beetje zelf eten?
Groetjes Riny

Irene

Hoi Elja,
welkom op het forum. leuk dat je jezelf even hebt voorgesteld.
Wat leuk dat je zo gek bent van kippen. Dat ben ik namelijk ook. Ook wij hebben zijderhoentjes gehad en en sabelpootkrieltjes. Deze laatste scharrelen nogsteeds rond in de tuin bij mijn ouders. Helaas mochten ze met het samenwonen van vriendlief niet mee :'( ;).
Maar een valkje in huis is minstens net zo leuk hoor!
Heeft hij inmiddels een naam?
als je wat weten wil, gewoon hier vragen hoor.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


KiP

Heej! Dankjewel voor jullie reacties! 't Beessie heeft eindelijk een naam! Jucii! Haha, werd tijd!
Geweldig he, kippen. Ik ben echt helemaal vogelfan; jij (Irene) dus ook! 't Is soms wel lastig he, als een ander van wie je veel houdt niet net zoveel waarde ziet in beestjes als jij. Mijn schoonmams houdt niet van dieren. Ik had Jucii 'n keer meegenomen en ze zei gelijk: 'gatver, wat doet dat beest hier!' Dat deed echt pijn! Ik krijg over mn kippies ook altijd die standaard grappen naar m'n hoofd, zelfs van mensen die zelf ook huisdieren hebben.. : 'Wat een herrie; kun je ze de nek niet omdraaien?' Je zou es moeten vragen of hun hond geen spuitje kan krijgen alsie blaft.. Dat kun je dan weer niet maken.. 'Kippen? Oh lekker met kerst!!' Ik zeg dan maar dat ze in andere landen hun kat of hond wel zouden lusten en dat ik zelf net zo goed kip eet. Maar in m'n hart ben ik wel beledigd omdat ze niet respectvol omgaan met mijn (liefde voor) dieren, haha!

Irene

hoi Elja,
ja heel herkenbaar al die reactiues over kippen. nu moet ik zeggen, dat er in de lopp van de jaren wel wat kippn spullen subtiel in huis staan hoor ::) ;).

Maar de reacties bij mij gaan soms nog wat verder ook omdat ik geen kip eet; ten eerste vond ik het vroeger al niet lekker en nu is dar het principe bij gekomen; ik eet mn vriendinnen niet op ;) Is niet altijd even makkelijk, maar iedereen die me kent weet dat.

leuke naam Jucii!
Veel plezier hier verder.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes