16 mei 2025, 16:25:15

geurkaarsjes

Gestart door hennie, 23 februari 2007, 10:13:09

« vorige - volgende »

hennie

Hallo allemaal,

Ik brand 's avonds altijd een geurkaarsje. Nu wilde ik vragen of dat mogelijk ongezond is voor Joppie!

Ik heb weleens op de verpakking van die elektrische geurverspreiders gelezen dat het schadelijk is voor vogels en vissen.

Geldt dit dan ook voor geurkaarsjes?

groetjes, Hennie

Lin

Misschien is het handig om geen open vuur te hebben bij je valkjes als ze los zijn dan. Als ze er niet direct naast staan denk ik dat er geen probleem is.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Hoi Hennie,

Ik heb elke avond een geurkaarsje aan en ik merk niets aan mijn valkjes. Naast de geurkaars heb ik ook nog af en toe wierrook aan.
Het is wel zo dat dit niet vlak naast de kooi staat maar een eind er van af.

Groetjes Anja

hennie

Oké, dank voor de reaktie. Dan maak ik me er niet druk meer om!

groetjes, Hennie

peetje81

Hallo Hennie,

Volgens mij zijn er wel kaarsen waarvan de damp gevaarlijk is. Mijn ouders hebben eens zo'n kaars aangestoken en toen zijn bijna al hun vogeltjes overleden. Maar dit was wel een kaars van een bepaald soort (gele) was. Niet een kaars die je standaard in de winkel koopt zeg maar
Groetjes Petra

hennie

Hallo Petra,
Wisten jullie het direkt dat het door de kaars kwam?

groetjes, Hennie

peetje81

Hoi Hennie,
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet meer precies weet want ik was toen nog best klein, er staat me ook iets van bij dat het de gele kleurstof was. Maar ik zal het morgen even aan mijn moeder vragen, voordat ik per ongeluk de boel verdraai

Je hoort nog van me!