9 mei 2025, 03:04:14

Leeftijd

Gestart door Motormark, 28 augustus 2003, 19:31:12

« vorige - volgende »

Ellen

Hoi Motormark.

Je valkje heeft een ontzettend lief koppie.
Ik zou mij over de leeftijd niet zo'n zorgen maken hoor.
Een weekje meer of minder.... :)
Heel veel plezier ermee.

Groetjes Ellen.

Mandy

1 september 2003, 18:26:22 #16 Last Edit: 1 september 2003, 18:40:11 by Mandy
Hoi Motormark, :)

Je hebt zeker een mooi valkje gekocht. ;D

Tja, het lijkt me ook sterk dat een valkje van 5 weken in een dierenwinkel te koop is, maar een jong valkje is het vlgs mij wel.

Je kan inderdaad naar de lengte van de staart en vleugels kijken, maar zie hier een voorbeeld van een tam valkje bij me binnen die vandaag 5 weken en 3 dagen is;

Die heeft toch ook al een vrij lange staart en vleugelpennen zoals je wel ziet, dus dwz dat jouw valkje op die foto in principe 5 weken kan zijn, maar ouder kan ook. ::)

Als je onderop de staart streepjes ziet, het visgraatmotief, dan wijst dat op een jonge valk of een volwassen pop. Verdwijnen die streepjes na de rui en krijgt je valk een wit masker dan is het een man. Maar dat geldt alleen als je valk een witmasker is. Dit geldt ook bij de wildkleur en cinnamon valken. ;)

Ik dacht eigenlijk ook meteen hetzelfde als Barbara, dat het een bonte valk kan zijn of het is een witmasker valk die split is voor bont want die hebben ook wel 's witte vlekjes, alhoewel die dan eigenlijk achter op het kopje op nek/schouders horen te zitten... :-/

Ook zat ik je bodembedekking te bestuderen en geef je ook het advies om houtsnippers of corbokorrels te gebruiken. ;)

Maarre, in ieder geval veel plezier met je valkje, hij/zij is mooi en over een poosje weet je dus zeker wat het zal zijn en kan je ook beter de leeftijd schatten. :P

Enne ff wat anders, ik neem aan dat je naam Mark is en je een motor hebt, wel grappig, want ik heb ook een vriend die Mark heet en een motor heeft. Mijn eigen vriend ook, die heeft ook een eigen website; www.team-racing-bikes.nl

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl