19 april 2024, 09:37:38

zitstok

Gestart door Nes, 24 augustus 2003, 23:22:54

« vorige - volgende »

Nes

Hallo medevalkjesliefhebbers!

Zoals jullie weten heb ik nu een papegaaienkooi en straks komen Rocky en Binky daar in te zitten. Ik wacht ermee tot ik Binky bij Mandy heb opgehaald want dat leek me het beste gezien al die verhalen over territoriumdrift  ;D
Er zit echter maar 1 flinke zitstok in. Hij is 50 cm lang.
Verder heb ik er twee schommeltjes, een klimtouw en een trapje in zitten. Is het beter om er een extra zitstok bij te kopen? Stomme vraag misschien maar toch...

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Nes,
1 zitstok lijkt me wel een beetje weinig maar het ligt natuurlijk ook aan de groote van de kooi maar ik heb er meestal 3 in zitten.
Je kan in plaats van een zitstok ook van die zittouwen nemen dis zijn heel makkelijk te monteren en die kan je in bochten en dergelijke buigen zodat je op rare plaatsen in de kooi toch een zitplekje voor je vogels hebt :-)
Heb je geen foto van de kooi dan kunnen we wat  meer vertellen over hoeveel zitstokken erin moeten.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Nes,

Ik zou toch wat meer stokken er in doen. Persoonlijk al ik er 3 in doen, of zittouwen.
Denk er wel aan dat je het niet te vol doet met stokken. Je valkjes moeten hun vleugels wel goed kunnen uitslaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nes

Hoi, ben ik weer. Ik heb helaas geen foto van de kooi maar de woonruimte is 8o cm breed, 50 cm diep en 94 cm hoog.
Het is gewoon een rechthoekige kooi. Een echte papegaaienkooi dus... Kun je die zittouwen in elke dierenwinkel halen? Ik heb ze bij de onze volgens mij nog niet gezien.

Groetjes Nes.

Kolkkie

Hoi Nes,

Als ik het in mijn woonplaats bekijk, kan ik ze bij de meeste winkels wel krijgen. Dus ik denk niet dat het echt een probleem moet zijn om aan een zittouw te komen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

smeagol

Hee Nes,

je kan ook takken gebruiken uit het bos dat vinden ze vaak nog leuker ook.
Je moet dan wel opletten dat je geen giftige bomen uitzoekt en dat je de takken goed desinfecteerd.

Groetjes Greetje en Smeagol

Fiona

ik heb ook zo'n zittouw, in de grote winkels hebben ze het vaak wel.
Of inderdaad een tak van een fruitboom of wilg,  die moet ik zelf ook nog even regelen.
Ik heb 1 tak gekocht in de winkel maar voor een goede stevige en niet te korte ben je al gauw rond de 7 euro kwijt, terwijl je er ook 1 zelf kunt halen/maken :-)
In een grote kooi zou ik ook iets van 2 stokken en een zittouw doen en dan nog wat speeltjes, ze moeten wel nog ruimte genoeg over hebben om hun vleugels te kunnen spreiden :-)

groetjes, Fiona


ziralioness

Ik heb zelf het aantal zitstokken een beetje bepaald aan de hand van de grote van de kooi. Ik heb er dus twee. Een hangt hoog aan de ene kant en de ander wat lager aan de andere kant. Het is ook meer dan genoeg, ze zitten toch liefst samen op een stok. (De hoogste!  ;D)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

27 augustus 2003, 05:04:27 #8 Last Edit: 27 augustus 2003, 05:06:23 by Barbara
Hoi Nes,

ik heb een kamervolière van 85x45x85 en daarin heb ik:

- 1 zitstok overdwars (dus van links naar rechts)
- zo'n buigbaar zittouw diagonaal door de linkerhelft van de kooi
- 2 'mini' zitstokjes achter in de kooi in de linker- en rechterhoek (ca. 20 cm en in de hoek geklemd)
- 2 schommels
- een trapje

Tegen de achterkant heb ik een heel dun houten stokje gezet om het trapje op te laten steunen, maar ook daar zitten ze op omdat er iets ruimte is tot het gaas :o

Zo hebben ze veel verschillende zitplekken wat goed is voor hun pootjes en tegen de verveling. Ik zal er ff een plaatje van laten zien;



Wie weet doe je nog ideetjes op!

Groetjes,

Barbara

smeagol

Zo Barbera,

Jou valkjes hebben niets te klagen.
Echt een hele mooie kooi maar is dat nou niet lastig schoon maken?

Groetjes van Greetje

Barbara

2 september 2003, 05:48:36 #10 Last Edit: 2 september 2003, 05:50:04 by Barbara
Bedankt voo rhet compliment! Schoonmaken is juist helemaal niet lastig, de bodem is van hout en ik gebruik van die super absorberende gedroogde maiskorrels. Die kan ik er zo met vuil en al uit scheppen met stoffer en blik en dan veeg en zuig ik de restjes op, nieuw spul er in en dan ben ik klaar met de bodem! De rest neem ik af met natte doekjes en eventueel gebruik ik nog een schuursponsje.