1 mei 2025, 09:06:58

hoeveel voeren

Gestart door Renate17, 12 maart 2007, 20:56:34

« vorige - volgende »

Renate17

13 maart 2007, 20:07:50 #15 Last Edit: 13 maart 2007, 20:12:38 by Renate17
Dat is raar, ik zie hem wel gewoon

Lin

13 maart 2007, 20:14:12 #16 Last Edit: 13 maart 2007, 20:23:00 by Lin
Het maakt het valkje niet uit wie hem voert hoor. Als hij dat gedaan had totdat het valkje zelfstandig was dan maakt het geen verschil uit als hij bij jou komt. Het gaat erom hoveel aandacht krijgt een valkje totdat hij bij je is. Van wie het is maakt dus niet zoveel uit. Dus je had het beste kunnen wachten en zo geen onnodige risico's nemen. Maar dat is achteraf gepraat. Ik zeg niet dat het mis gaat/is bij je maar het had wel gekund aangezien hij/zij je niet zo goed voorgelicht heeft wat ik van je begrijp.

Kan je niet gewoon de link plakken in je bericht? dan kunnen wij het wel plaatsen hier.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Renate17

Ik heb de foto even op een site gezet :) nu kun je hem wel bekijken.
http://www.dreamcommunity.nl/index.php?id=109&account=ptPPXKhY

Lin

hihi ik zie geen valkje op je website :-X

Renate17

Het zit me ook niet mee vandaag. Hoe zetten jullie een foto op de site gewoon de link tussen de :

Lin

misschien ligt het wel aan mijn internet.  :-\

Renate17

13 maart 2007, 20:34:27 #21 Last Edit: 13 maart 2007, 20:40:50 by Renate17
.

Lin

Citaat van: Renate17 op 13 maart 2007, 20:34:27
Ik weet het ook niet, ik zie de foto wel gewoon. Ik wil hem wel naar je email sturen als je dat goed vind?

bekijk je inbox (im/berichten maar even)

Renate17

Gedaan, ik heb de foto al opgestuurd  ;D

Lin

:D Kan je meteen in je handtekening plaatsen.

Dit valkje is ouder dan 3 weken. Ik denk rond de 4/5 weken. Het is trouwens een lutino wilde je dat nog weten. Mocht je nog vragen hebben over handopfok stel ze dan gerust. Probeer wel tijdig het aantal voedingen af te bouwen.

Andere vragen die niet over handopfok gaan kan je beter opnieuw stellen in een andere deel. Dan heb je meer kans dat mensen het lezen omdat het nieuw is.

Succes!

Renate17

Ja ik had eigenlijk nog wel een vraag als je het niet te druk hebt..  :)
Op welke leeftijd zijn ze in staat zelf te eten en wanneer zou ik het beste kunnen beginnen met het afbouwen van papvoeding. Moet ik hem op dit moment nog steeds 10 % van het gewicht voeren? En wanneer kan ik mijn valkje in de kooi plaatsen? Ze kan namelijk al wel op mijn vinger zitten.
Zo.. dat was het wel zo ongeveer:) Je hoeft niet persee meteen te reargeren hoor maar (maar liever wel  ;)) ik wil je alvast heel erg bedanken voor al jullie hulp. Ik ben er erg van opgestoken. Ik blijf zeker jullie forum bekijken en ik zal over een paar weekje nog wel eens een fototje sturen :)

Lin

Een valkje blijf je 10% van het lichaamsgewicht aan voeding geven. Laat hem eerst nog mar even wennen aangezien hij net nog maar bij je is. Volgende week/dit weekend kan je een voeding minder geven en kijken of je valkje erg afvalt. Maar niet meteen geven als ie schreeuwt. Hij redt dat makkelijk wel eventjes zonder. Lees het stuk over handopfok goed door. daar staan ook veel tips in en ook hoe je moet afbouwen. Het valkje is zelfstandig ronde 7 weken en maximaal 10. Ligt ook aan jouw ervaring en hoe het valkje leert eten.

Je valkje kan nu al in de kooi zonder warmtelamp. (informatie over kooi kijk bij huisvesting) plaats dan wat kleine zaadjes in een bakje of over de bodem heen met wat trosgierst en een bakje water wat niet kan omvallen. Dan kan ze alvast proberen te oefenen met eten. In het begin speelt ze nog ermee maar later zie je haar steeds meer pellen.

Je kan trouwens ook een dagboek beginnen als je meer wilt vertellen over je valkje. Want ook in dit deel is alleen vragen stellen en antwoorden de bedoeling.

Lin

Nog even voor de duidelijkheid je bouwt dus af door het aantal voedingen te minderen niet met de hoeveelheid pap. Dat doe je vaak pas aan het einde. bij elke voeding weeg je dus hoeveel je valkje is.