10 mei 2025, 19:16:59

paargedrag valkjes

Gestart door margo23, 22 augustus 2003, 21:46:21

« vorige - volgende »

margo23

:D Hai

Vanochtend schrok ik me rot, Speedy maakte zo'n raar geluid. Toen ik in de huiskamer was veranderde dat in een open mond (boing). Punkie zat bovenop Speedy, flink aan het ehhh... paren.  Nou is Punkie 1,5 jaar, maar Speedy is pas 8 maanden. Kan dit kwaad? Ik kan er toch niks aan doen, maar goed. Vandeweek hadden ze nog vreselijke ruzie en nu dit.  Maar goed...

Groetjes Margo, speedy en punkie :D
Speedy, Jacco en Pearl

Paul

Hoi Margot,
Je kan er inderdaad weinig aan doen en 8 maanden is erg jong nog maar je hebt kans dat als je geen broedhok neerhangt dat er dan geen eitjes komen.
Gaan die er wel komen kan je altijd nog een broedhok neerhangen maar ik zou het pas neerhangen als ze echt eitjes gaat leggen.
Het eerste nestje gaat bij jonge valkjes vaak fout dus je moet met een teleurstelling rekening houden.

Groetjes, Paul

margo23

hallo Paul

We zitten niet echt op baby valkjes te wachten. We hebben dan wel 2 valkjes maar dat is meer voor de gezelligheid. Ik ben benieuwd of er wat gaat gebeuren. Als Speedy eitjes gaat leggen heb ik begrepen dat ik ze moet laten liggen en moet doorprikken (als ik geen nestje wil). Mijn vriend zei nl dat ik ze moet weghalen maar ik begreep uit een boekje over valkjes dat ze dan nieuwe eitjes gaat leggen. Klopt dat?

Groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl

Paul

Hoi Margo,
Ik haalde ze vroeger altijd weg bij mijn popje en ze legde er dan een stuk of 5 om de dag en dan was het weer een maand of langer rustig.
Je kan ze ook laten broeden op de eitjes 3 weken lang dat raden sommigen aan.
Ik haal ze zelf meteen weg als ik geen nestje wil, de valkjes zijn even een uurtje van streek dan maar zijn daarna alles weer vergeten.
Laatst had er ook iemand een uitgeput popje omdat die op de eitjes bleef zitten :-(

Groetjes, Paul