4 mei 2025, 06:41:31

Dagboek van Chico.

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 24 augustus 2003, 01:53:27

« vorige - volgende »

Sanna

Hello Chico!

Zie ik dat nu goed? Ben jij bont? Wouwie, wat een mooie vogel ben jij (en Dizzy ook hoor  :D). Mijn vrouwtje is ook nog op zoek naar een vriendje voor mij, het liefst een bonte. Nou ja, ze moet nog even doorzoeken, want ze wil weer een jonge erbij (mooi zo, blijf ik de oudste in huis = de baas!)

Pootje van Pepper

VaLKPaRKieTJe

29 aug 2003

Neeeh joh! ;D Ik ben niet bont, ik ben Cinnamon, en Dizzy is een wildkleur. Baasje wilde graag een Cinnamon, want ze vond het kleurtje zo mooi, en toen kreeg ze mij, tot mijn grote plezier.
Ja ik kon het al maar Dizzy heeft het nu ook te pakken:
We kunnen fluiten!!
Van baasje geleerd hoor. ::)

Ik heb vanmorgen weer lol gehad, ffies losgeweest voor baasje naar school moest.
Toen baasje nog weg was werd onze kooi schoongemaakt.
En dat terwijl de tuindeur open was. Dus Diz wist te ontsnappen en vloog al richting deur, alleen werd de deur net voor haar neus gauw dichtgegooid.
Ik blij, was ik bijna Dizzy kwijt zeg.

Zodra baasje thuis kwam begonnen we heel hard te schreeuwen, en baasje zei meteen gedag.
Na een uurtje begon het te regenen en deed baasje de deur dicht om ons eruit te laten. Wij blij natuurlijk.
Voor de rest niet veel gedaan nog, beetje geluierd maar verder alleen gegeten en gekeet.

Ik mag weer een rondje vliegen dus ik ben weer ff pleite.

Een veer en een zonnepit voor de Valkjes, en een pootje voor de baasjes.

VaLKPaRKieTJe

1 september 2003, 12:34:47 #17 Last Edit: 1 september 2003, 13:06:09 by VaLKPaRKieTJe
1 sept 2003

Yeah, baasje is weer thuis!! Ze is het hele weekend weggeweest, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Zaterdag een begravenis (wat dat moge wezen weet ik niet) daarna verjaardagsfeest van haar beste vriendin.
Zondag was ze wel thuis, maar hadden we bezoek, dus ze was ook veel boven.
Heb ik het baasje van Speedy, Koko, Punky en Angel ook eens gezien.

Was wel gezellig, en we mochten lekker veel los.
Ik heb lekker mijn veren laten zien aan iedereen, kabaal gemaakt zodat ze me allemaal konden horen, en lekker vanaf de speaker de hond gepest om te laten zien hoe knap ik was.
Ze vonden me heel lief, en ook Dizzy stond in de belangstelling. Ik dacht haar te plagen door ff lekker op haar rug te gaan zitten. Lachen joh!!

Voor de rest hebben we lekker mogen keten en we hebben troepie gemaakt op de grond.
En heerlijk geslapen vannacht, gedroomd over baasje die me mee de tuin in nam en ik een rondje mocht vliegen.
Leuk, erg leuk, als ik dat ooit mocht doen zou ik blij zijn.
Maar goed, binnen vliegen is ook leuk, doen alsof je op de kooi wil landen en gauw boven op het hoofd van baasje gaan zitten.

Dizzy vind de planten wel erg mooi en zit er ook vaak aan te trekken. Ik had een ongelukje met het raam gisteren, dus iedereen meteen kijken of alles ok was, vooral baasje natuurlijk. Baasje bekeek me van top tot teen om te kijken of ik niks bezeerd had.
Alleen had ik wel wat lichte roze/rode vlekken op mijn veren dus baasje vroeg meteen iedereen of ze wisten waar het vandaan kwam. Niemand wist het natuurlijk, nee baasje zal toch boos worden. Ze wil alleen dat ze voortaan een beetje met me uitkijken.  ::)

Ach ja, ik mag nu weer ffies een rondje vliegen dus ik smeer em weer.
Vanmiddag meer nieuws over ValkVille.

Veertjes en Pootjes aan iedereen.
   Gr. Chico

Speedy

Hoi Chicco en Dizzy,

Jullie zijn echt heel leuke valkparkietjes zo samen, jeetje wat goed hoe jullie zo samen met elkaar om gaan hoor.
Niet eens uit 1 nest en toch al zo gek met elkaar.
Ben er wel een beetje jaloers op hoor, dat ik geen koppeltje zo heb.

Goh, wat heeft die moeder van Chico hem toegetakeld zeg, maar het komt zeker wel goed hoor.
Dan is het straks een spetter van een valkparkiet.

Veel plezier ermee verder en wie weet, .........wie er eerder een nestje heeft?  ;D ;D ;D

Groetjes,
Trudie

VaLKPaRKieTJe

2 september 2003, 00:00:26 #19 Last Edit: 2 september 2003, 00:02:31 by VaLKPaRKieTJe
1 sept 2003 VERVOLG

We hebben een nieuw huis!!
Baasje noemt het een volière, maar voor mij is het gewoon huis.
Het is er groot en in het begin best hoog.
En ik als eetverslaafd, kon mijn eten dus niet vinden, balen, totdat baasje me naar beneden haalde, en me bij het voer zetten.
Wat is dacht op dat moment?? 'ETEN!!!!:o'
Later viel Dizzy ook naar beneden en kwam ook eten.

We zijn er al aardig aan gewend dat we nu kunnen en ook moeten klimmen, maar we kunnen ook van stok naar stok springen...... Laat mij maar lekker klauteren.
Mijn water had ik meteen gevonden, en ik maakte er in mijn opwinding en van de spanning, meteen een enorme knoeiboel van.
Het water zat op mijn kop, in mijn nek, op de bodem, op Dizzy, op mijn pootjes, werkelijk overal.

Baasje heeft de rest nu laten horen dat ik geluidjes maak als ik zit te eten.
Baasje heeft ook hele mooie foto's gehad van Speedy's baasje.
Heel leuk, en wat kijken we weer schattig!!
Baasje gaat nu ook iets proberen, ik wacht het wel af.
Ik kan niet wachten tot we naar buiten mogen, kan ik dat huis eens van buiten zien, dan alleen van binnen.

Om eerlijk te zijn kregen we in het begin wel bijna een aanval van hoogtevrees, maar uiteindelijk was het gedaan met de spanning toen Dizzy op haar kop aan de trap hing en naar beneden stortte.
Ik heb ook nog even vleermuis gespeeld en ik belandde meteen op de bodem, dat was wel even schrikken.
Ik heb toen heel even op de trap beneden gezeten en toen toch nog eens voorzichtig op de bodem gaan zitten.

Best leuk hoor. Ik kan nu zowat overal bij, heb zelfs een uitvinding gedaan!!
Op een zittouw kan je zitten, zonder dat je valt!!
Ik belandde er op, eigenlijk per ongeluk, en ontdekte dat ik er gewoon op kon zitten!!!
Wauws!! Echt stoer!!
Maar baasje zei dat ik gewoon een klein, stoer vogeltje ben.
En ik meteen natuurlijk lief met mijn oogjes knijpen.

Ik heb baasjes zwakke plekjes snel gevonden.
Als ik zachtjes zit te piepen, als ik tegen haar aan ga zitten dutten, en als ik heel lief kijk, of met mijn oogjes knijp. ::)
Hoe bedoel je dat ik baasje manipuleer? Ze vind me juist heel lief als ik dat doe, normaal ook wel hoor, maar dan vind ze me extra extra lief.
En ik vind baasje heel heel lief. (vooral al dat zilver)

Ik ga nu mijn huis verder verkennen dus veel plezier in jullie huisjes/huizen.

Een veertje en een zonnepit voor jullie allemaal.

VaLKPaRKieTJe

3 sept 2003

Yes, we zijn weer online!!
Gister dolle pret gehad:
We mochten uit ons huis, dus na een uurtje of wat fladderen, moesten we slapen dus terug in ons huis.
Wij niet naar huis willen natuurlijk, wij ook niet gek, we heben baasje even flink aan het werk gezet.
Elke keer als baasje ons vlak voor het deurtje hield vlogen wij er weer snel vandoor.

Uiteindelijk was Dizzy's baasje boos, en de baasjes van baasje waren boos, maar mijn baasje was aan het lachen, logisch.
Het heeft uiteindelijk een half uur geduurd en toen zaten we weer in ons huis.
Moesten we slapen, en dat gingen we doen ook, want we waren doodmoe van dat vlieg avontuurtje.
Baasje zei welterusten en ik gaf antwoord met mijn gebruikelijke piepjes.
Dizzy was al vertrokken, maar ik kon de slaap nog niet vatten, stomme hond.

Eindelijk haalde baasje de hond weg en kon ook ik naar dromenland toe.
Vandaag was ik vroeg op, baasje ook, want die moest om 8.15 uur in zaandam wezen, alleen baasje is altijd zo lang weg, dat vind ik niet zo leuk.
Ik vlieg graag rond, ffies rusten bij baasje op der hoofd, en nog eens een rondje vliegen.
Baasje had het over kermis, ik weet niet wat het is maar volgens baasje is het ontzettend leuk.

Ze zei al, dat als ik een pootring zou heben met een ketting eraan dat ik dan mee zou kunnen, alleen de herrie zou ik niet tegen kunnen vertelde ze.
Ik heb ook maar kleine oortjes hoor, maar ja, baasje draait wel vaker muziek thuis ook.
Ik heb inmiddels een favoriet, Rattle & Hum van U2.
De muziek is leuk en ook wat ik op tv zie is erg interessant alleen weet ik niet wat een DVD is.

Ach ja, de eerst volgende 5 dagen is er kermis een baasje gaat daar graag heen, vind ik niet erg hoor, zolang ze mij maar niet vergeet.
Ik heb inmiddels uitgevonden hoe een vleermuis slaapt, op zijn kop.
Eng joh, ik liet me maar snel valen voor er ongelukken gebeuren, het bloed steeg me naar mijn koppie.
Maar ik, eigenwijs als ik ben, doe ik het dus gewoon nog eens, en nog eens, en nog eens, en nog eens....
Eigenlijk best leuk hoor, maar ik vlieg liever rondjes.

Ik ga nu weer even een tukkie doen, want ik ben een beetje moe geworden van dat vleermuis gedoe.

Veertjes voor valkjes en een pootje voor je baasje!

VaLKPaRKieTJe

3 sept 2003 VERVOLG

Jaaaahh, ik ben knap, ik kom nu zelfs naar baasje toe als ze me roept....nou jah, soms dan..... ::)
Maar als ik bij baasje kom krijg ik wel lekker een aai over mijn kuif en mag ik aan haar ketting knagen. 8)
Birdparadise he, zo'n huis.
Nu willen ze een oplossing zoeken zodat ik niet steeds op de speakers ga zitten, baasje zei zilverfolie.
Klinkt leuk, maar weet niet wat het is.
Ik word ook met de dag slimmer.

Ik weet nu dat als ik mijn kop in de ene kant van de voerbak zet en in de andere kant ga zitten, ik alles voor mijzelf heb.
Ik laat Dizzy soms ook wel even eten maar meestal ben ik net even 'druk bezig'.
We kregen weer trosgierst vandaag, who's the winner!!
Ik mijn buikje natuurlijk meteen rond gegeten, alleen het lijkt wel of die trosgierst strengels steeds dikker worden.
Baasje zei het ook al.

Ik heb vandaag samen met Dizzy de hond gepest, we zaten helemaal beneden en de hond duwd haar neus tegen ons huis en Dizzy gaat in de aanvalshouding zitten, ik krees een paar keer, en toen liep de hond snel weg.
Die moeten we onthouden!!
Ik vind baasje erg lief, en ze speelt dan ook wel eens voor lift in ons huis, om me beter aan handen te laten wennen zegt ze.
Het zal wel, ik hoef lekker niks te doen. :D
Ik vind mijn baasje toch wel erg lief, want ze word niet boos op me (tenzij ik de aanval open op Dizzy dan ;D) en laat me er zo vaak mogelijk uit.

Ik was alleen nog niet klaar met eten, en daarna moet ik mijn nieuwe veren even uit hun pennetjes plukken, dus ik heb nog veel te doen.

Zie jullie later weer!!

Veertjes van Chico.

Vogellovertje

Hey malle chico.

Leuk dat je van dizzy leert.
Maar niet alleen de goese dingen.
Want jij bijt en dizzy liet zich aaien maar dat is nu afgelopen ze vind aaien niet zo leuk meer....

ik laat dizzy even:

Hey twiet dizzy.
weet jij wat schooldagen zijn ?
Ik denk nl dat jou baasje mijn baasje is ..
En weetje waarom...
Jou baasje is er vaker :  Korte schooldagen.... zegt degene die zegt mijn baasje te zijn.
Zij is er minder .. ze zegt dat het haar heel erg spijt van heeft dat ze ? lange schooldagen ? heeft.
Ik weet wel dat ze vaak van 8 uur tot half 4 weg is.
Ze komt vaak thuis met een nat hoofdje en een roze ding uit dat gat ..mond ofzo... en dat roze ding een eh zong pong nee ja ja tong ja dat is het...
Dan zegt ze iets van .. :Ik heb op mijn hardst gefietst ik mis je elke keer  en nu zie ik je weer dizzytje..
Ze is van plan op haar verjaardag veel dingen voor ons te vragen...
Ik vind haar heeel lief het allerliefst .
Ze gaat als ze thuis is naast me zitten en aait me zacht over mijn borst dan doe ik mijn ogen dicht en luister naar dat rare geluidje dat uit haar eeehh mond ja! komt.
Soms zit ze dan met een boek met getalletjes en dan zegt ze tegen mij :School is gewoon stom ik zit liever bij jou... gaf jij maar les..
 :D ik moet stoppen anders word het zo onderhand ons dagboek en ...zzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZzzzzz schrik !..o stomme hond eh doegie!

zo en hier ben ik weer ..
Heel leuk dat je dizzy zo lief vind chico (lama)
Ik maak me af en toe alleen zorgen dat dizzy jou baasje als baasje ziet omdat zij niet zolang op school zit...En ik heb krantenwijk maar zonder krantenwijk geen geld en zonder geld geen dizzy en dizzyspullen dus diz als ik de kranten loop den ik aan jou!! en chico  (diz: is dat  goed bedoelt ja? oke!!! smak)
maar verder omdat ik niet vaak thuis ben (ik ga zelfs niet naar de kermis om maar bij jou te zijn) ben ik bang dat dizzy mar als baasje ziet      .......... Weet iemand een oplossing..
Dag chicchic  kusjes lor en dizzy  :-*

VaLKPaRKieTJe

3 sept 2003 2e VERVOLG

Dizzy, je moet gewoon wat vaker naar baasje luisteren, jou baasje, en niet steeds bij mijn baasje op haar hoofd gaan zitten, want het is mijn baasje. :-*
En niet zeggen dat ik alleen bijt, want jij knuft alleen als jij dat wil, en als ik dan een keer wil knuffen krijg ik een lading pikken... :'(
Ik leer van Dizzy, en Diz leert van mij.
Samen gaan we door het leven, en wie weet, word het nog wat.

Mijn baaske gaat gewoon naar de kermis hoor, kon ik maar mee... :( Ik mis baasje ook vaak als ze er niet is, want als baasje er niet is word ik niet lekker geknuft en geaaid, en ik mag niet aan kettings knagen, en kan niet op haar hoofd zitten enzo... :'(
Maar gelukkig is baasje nooit zo lang weg, dus is ze lekker vaak bij mij, maar baasje geeft mij duidelijk veel meer persoonlijke aandacht dan jouw hoor, jouw baasje moet je gewoon wat vaker verschuiven in ons huis, en veel tegen je praten.

Baasje is morgen vrij hoorde ik, yes! Lekker veel los.
En wat jou betreft Diz, moet jouw baasje maar tegen mijn baasje zeggen of jij los mag of niet. (al ga je meestal toch als een bezetene te keer als ik eruit mag en jij niet... ;D)
Maare, mijn veren zijn weer in de war met mijn geklim en geklauter, dus ik kan weer aan de slag.

Veertjes en knufjes voor alle valkjes.

Gr. Chico

Sanna

Hey Dizzy! Wat leuk dat jij Chico stiekum Chico-lama noemt. Zo noemde ik mijn eerste grasparkietje (die dus ook Chico heette) ook altijd. Maar dat was omdat hij de ramen altijd zo lekker onder tufte. Je zag altijd precies waar hij voor het raam gezeten had  :D.

Groetjes van Sanna,
Peppers baasje

Dikke knuf

VaLKPaRKieTJe

4 sept 2003

Mijn naam is Chico, languit Chico Latino, maar die rare Dizzy maakt er weer Chico Lama van.
Maar goed, yes, baasje is thuis, dus wij mogen lekker los.
Wat denk je, ligt er iets glimmends, glimmend soort papier van metaal op de speakers.
Nou, daar zitten kunnen we dus wel vergeten, dus na een heleboel tevergeefse rondjes vliegen landen we uitgeput bij baasje op haar schouder.

Baasje is echt te gek, ze ging iets doen met een soort kast, met knopjes, deed die kast open en er kwamen allemaal borden en bekers uit.
Die deed ze in een andere kast, en net zoland tot de kast met knopjes leeg was.
Leuk om te zien, en we keken dus lekker mee over baasjes schouder, letterlijk.
Daarna even voor de webcam gezeten, maar blijf nu wel braaf bij baasje zitten.

Ik heb en knuffelbui vandaag, ik wil dolgraag geaait en geknuffelt worden.
Echt heerlijk, ongelovelijk, en ik heb u alle tijd want baasje is thuis.
Dizzy zit op de rugleuning van de stoel.
Die wil niet geknuffelt worden. Beter, heb ik baasje helemaal voor mij alleen, helemaal!!
Ik zit gewoon bij baasje op haar schouder, en dan elke keer zachtjes een hint geven door met je koppie tegen haar wang te duwen. Knuffie knuffie knuffie!!!!

Ben echt dol op mijn baasje. Ik wou dat ik vingers had, kon ik mezelf kriebelen, maar dat zou lang zo lekker niet gaan als dat baasje het doet.
Koppie achter haar oor, en flink aan haar oorbellen friemelen, weer een knuffie!!!! :)
Ik ben vandaag helemaal in een slijmbui. :-*
Knuffie knuffie knuffie knuffie knuffie en nog een knuffie!!!! :-* :-*

Ik ga weer verder knuffelen met baasje.Vertjes en knuffies voor alle valkjes!!! Knuffie knuffie!!

Gr. Chico *Knuf*

Vogellovertje

Hey chico (lama) oeps die ik het TWIET weer TWIET

Ja s TWIET sorry ik heb de TWIET hik
Je krijgt TWIET nog de kusTWIETjes van mijn TWIET baasje
(die ik TWIET vanochtend volspoot met bijn TWIET bacillen door keihard in haar TWIET gezicht te niezen)
Nou veel kusjes en he is mijn hik over (twiet) nee dus :(
o ik voel iets opkomen :-X  :D
 :-* dizzy en mijn gestoorde verkoude lieve baasje

VaLKPaRKieTJe

5 sept 2003

Mijn baasje heeft veel papiertjes bij zich, en soms doet daar wat mee met haar neus.
Dat klinkt wel grappig, dus ik ga met mijn pootje in mijn neus kriebelen en dan moet ik ook niesen.
Vanmorgen zat ik mijn tenen te bewerken.
Baasje zat naast het huis op de bank te eten. Ik verbaaste me over de grote happen die ze nam.
Baasje is nu naar school, maar ze had beloofd dat als ze terug is dat we weer mogen keten.  8)

Ik ga nog even mijn tenen bijwerken en nog even mijn neusje krabbelen en wachten op baasje.

Knufs voor de Valkjes  :-*

VaLKPaRKieTJe

5 september 2003, 23:18:46 #28 Last Edit: 6 september 2003, 21:29:52 by VaLKPaRKieTJe
5 sept 2003 VERVOLG

Jullie raden nooit wat ik nu weer heb meegemaakt.
Ik en Diz zijn dus niet meer de enige bewoners van ons huis, er lopen nu 2 kleine rare piepers op de bodem.
Het piept en het loopt, en dat vond ik wel interessant.
Dizzy ging gelijk in aanvalshouding, ik niet, ik ging gezellig samen met ze eten, zaadjes van de grond pikken enzo.
Het zijn een beige en een zwarte met witte vlekjes.
En ik vond ze reuze leuk, maar toen die zwarte nieuwsgierig in mijn teen beet schrok ik zo erg dat ik in hun schoteltje water belandde, daardoor schrok ik zo erg dat ik meteen helemaal boven in ons huis ging zitten.

Baasje zegt dat het kwartels zijn en ze heten Kwartelomeus en Miepje. Een stelletje, ach wat lief.
Ik blijf ze schattig vinden, echt waar, maar het verbaaste me wel hoe klein ze zijn.
Dus ik zal wel voorzichtig met ze zijn, als Dizzy dan eens ophoud met dat rare aanval gedoe... Zolang zal ik de kwartels wel beschermen. 8)
Even daarvoor heb ik wel even lekker gekeet.
Even lol trappen, tot de kwartels kwamen, toen ging ik zelf even ons huis in om te kijken wat er nu weer op de grond liep.
Kwartels dus... ;D

Veertjes voor de Valkjes, en een klein veertje van de kwarteltjes.

VaLKPaRKieTJe

6 sept 2003

Kwartels!!!!!!
Ze zijn mijn maatjes aan het worden, ze zijn zo lief, en Dizzy deed vanmiddag zo raar.. ;D
Heel gefashineerd naar de pootjes van de kwarteltjes gekeken.... wat een lol!!! :D
Ik keek vandaag in de spiegel en zag... een hele mooie, stoere valk zitten, met een knalgeel koppie, met mooie perzikwangetjes, mooie roze pootjes, een mooie gele kuif, een stoere roze snavel, en gezelschapsvogeltje van baasje.
Wow, wat was die valk knap zeg.

Oeps, dat ben ik, das even schrikken, dus ik snel mijn kopje in baasjes nek gestopt.
Baasje vond me een heel dapper vogeltje, en daar was ik natuurlijk best trots op.

Ik ga de kwartels even pesten, en baasje gaat even eten.
Groetjes